menu

Mijn Updates +
Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2018

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
Geen bijzonder hoogstaand gamejaar. Ik kom met wat moeite aan een top 10 – en kom slechts tot één beoordeling boven de 4,0* sterren. Mijn gehele top 10 uit 2017 zou zo’n beetje top 3 waardig zijn in het onderstaande lijstje. Nu ben ik nog bezig met een aantal games die mijn lijstje wellicht wat meer kleur zouden geven. Zo nog maar net begonnen met 428: Shibuya Scramble en Secret of Mana. Ook ooit een begin gemaakt met Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, maar nooit echt ver genoeg geraakt voor een goede beoordeling.

Natuurlijk nog wel enkele games aan mijn wishlist kunnen toevoegen. Waaronder Persona 3/5 Dancing, Detroit: Become Human, Celeste en GRIS.

Grootste teleurstellingen dit jaar waren een compleet brakke port van The World Ends With You voor de Switch, en een matige opvolger van mijn favoriete tower-defense game: PixelJunk Monsters 2. Beide vooraf top-10 materiaal, maar eh… nope, helaas.

1 // VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action (2016)
Platform: Vita | tijd: 12 uur | uitgespeeld | stem: 4,5*

2 // Valkyria Chronicles 4 (2018)
Platform: PS4 | tijd: + 40 uur | mee bezig | stem: 4,0* (voorlopig)

3 // Lumines Remastered (2018)
Platform: Switch | tijd: 6-8 uur | stem: 4,0 *

4 // Muv-Luv (2002)
Platform: Vita | tijd: +20 uur | (Extra) uitgespeeld (Unlimited) mee bezig | stem: 4,0*

5 // Reverie (2018)
Platform: Vita | tijd: 6-8 uur| uitgespeeld (platinum) | stem: 3,5*

6 // Forgotton Anne (2018)
Platform: PS4 | tijd: 6-8 uur | uitgespeeld | stem: 3,5*

7 // Onrush (2018)
Platform: PS4 | tijd: 6-8 uur | stem: 3,5*

8 // Roundabout (2014)
Platform: Vita | tijd: 3-4 uur | uitgespeeld | stem: 3,5*

9 // Musynx (2015)
Platform: Vita | tijd: 5-6 uur | stem: 3,5*

10 // MegaDimension Neptunia VIIR (2017)
Platform: PS4 | tijd: onbekend | mee bezig | stem: 3,5* (voorlopig)

Hierbij mijn eindejaarslijst. Ik ben dit jaar tot 10 games gekomen die ik heb gespeeld, maar ze komen niet allemaal uit gamejaar 2018. Daarom dus hieronder mijn top van 2018 en mijn complete top 10 van mijn gamejaar. En het was een waanzinnig jaar voor me (met een volle 5 sterren en 2x een 4,5 ster), vooral door de aankoop van een Switch met dito games + het nu al legendarische RDR 2.

Ik heb 1 game alleen nog uit mijn lijst gelaten, Super Smash Bros Ultimate. Ik speel er al wel een tijdje mee, maar RDR 2 heeft ervoor gezorgd dat ik de game nog niet dé aandacht heb gegeven die het hoort te krijgen. Dus dan geen cijfer, ben er gewoon nog niet ver genoeg mee. Anders had deze vast mijn top 3 gehaald.

Top 5 van 2018:

1. Red Dead Redemption 2
2. Shadow of the Tomb Raider
3. Captain Toad: Treasure Tracker
4. Fifa 19
5. The Awesome Adventures of Captain Spirit

Top 10 gespeeld in 2018:

1. Super Mario Odyssey - Switch - 5*
2. Red Dead Redemption 2 – Xbox One - 4,5*
3. Mario Kart 8 Deluxe - Switch - 4,5*
4. Shadow of the Tomb Raider – Xbox One - 4*
5. Captain Toad: Treasure Tracker - Switch - 4*
6. Wolfenstein: The New Colossus – Xbox One - 3,5*
7. Fifa 19 – Xbox One - 3,5*
8. Call of Duty: WWII – Xbox One - 3,5*
9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Switch - 3*
10. The Awesome Adventures of Captain Spirit - PC - 3*

Bij deze ook mijn eindejaarslijstje. Het zijn enkel spellen die in 2018 zijn uitgekomen, of heruitgebracht.
Ik zal later nog een lijst posten met meer uitgebreide gaming-statistieken van 2018, maar het jaar is natuurlijk nog niet helemaal om

01 <PS4> Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
02 <PS4> Detroit: Become Human (nog niet helemaal uitgespeeld, maar in het laatste 3de)
03 <PS4> Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age (35 uren op de teller)
04 <PS4> Yoku's Island Express
05 <PS4> Life is Strange: Before the Storm Limited Edition
06 <SWI> GRIS
07 <PS4> Astro Bot: Rescue Mission (wel slechts 1 wereld afgerond, Sinner!!)
08 <SWI> Horizon Chase Turbo
09 <PS4> Burnout Paradise: Remastered
10 <iOS> Sega Heroes (om toch maar een nummer 10 te hebben, daar God of War niet in mijn lijst mag staan volgens Sinner

Grovonion schreef:
10 Sega Heroes (om toch maar een nummer 10 te hebben, daar God of War niet in mijn lijst mag staan volgens Sinner

Mag wel hoor. Ik ben er niet zo moeilijk in. Ik vind ook niet dat je een game uitgespeeld dient te hebben om in je top 10 te mogen opnemen. Zolang je er enkele uren in hebt zitten (min of meer - naargelang de duur van het spel) en je bent ontzettend onder de indruk van het spel en kijkt er ook ontzettend naar uit om er weer mee verder te gaan maar kan dit niet vanwege ik noem maar sociaal leven of werk vind ik dat het gewoon moet kunnen.

Ik kijk uit naar het uitgebreide lijstje. Ik heb het dit jaar niet gedaan uit sheer lazyness en een rampzalige eerste maand / anderhalve maand waarin het me niet lukte (gezondheidsredenen). Toen vond ik het ook onzin om het nog op te pakken.

Grovonion schreef:
05 Life is Strange: Before the Storm Limited Edition

Verrek is die laatste episode of complete edition in 2018 gedropt? Gemiste kans dan want ik heb hem ook heel erg goedkoop aangeschaft op de PC (5-6 euro? in de Humble Store). Nog niet gespeeld. Zoals altijd.

Sinner schreef:
(quote)

Verrek is die laatste episode of complete edition in 2018 gedropt? Gemiste kans dan want ik heb hem ook heel erg goedkoop aangeschaft op de PC (5-6 euro? in de Humble Store). Nog niet gespeeld. Zoals altijd.
weet ik niet, geloof wel redelijk zeker dat de disc versie pas dit jaar was uitgekomen, en dat telt in mijn ogen.

Toch handig zo'n persoonlijke stats overzicht op Trueachievements. Xbox stats van 2018:
- 1049 achievements
- 26.136 gamerscore
- 1.79 ratio
- 46.729 trueachievement
- 29 nieuwe games gestart
- 92 games gespeeld
- 13 games completed (qua achievements)

Daarnaast ook nog 1 game gespeeld op de PS4 en wel Uncharted 4, een aantal op de Vita en de nodige retro uurtjes gemaakt op de Amiga waar zelfs een aantal nieuwe games op verschenen dit jaar.

Top 10 van 2018 is dan ook net gelukt:

1. Forza Horizon 4 (2018) - 4.5 *
Wederom een top racer in een topreeks

2. Horizon Chase Turbo (2015) - 4*
Geweldige arcade racer in een retro stijl

3. Unravel Two (2018) - 4*
In lijn van deel 1, maar nu met 2 bolletjes wol en dus een co-op mogelijkheid

4. Musynx (2015) - 4*
Die Vita heb ik behoorlijk herontdekt dit jaar, deze titel kwam uit op de Vita dit jaar en heb ik toch 10 uurtjes erg veel plezier mee gehad. Wel jammer dat na een game-crash al mijn highscores werden gewist. Maar goed: good fun.

5. Hellblade: Senua's Sacrifice (2017) - 4* (waarschijnlijk)
Nog niet uitgespeeld, maar wel bijna dus ik zet deze er maar vast tussen. Een spel waar ik echt niet in kon komen in eerste instantie, het pakte me niet. Echter onlangs weer opgepakt en toen pakte het me wel en bijna in 1 ruk uitgespeeld. Toch wel een pareltje.

6. Forgotton Anne (2018) - 3.5*
Erg sfeervolle platformer, een mooi anime avontuur.

7. Hyper Sentinel (2018) - 3.5*
Een game van de famous Hewson Brothers geheel in klassieke stijl met een moderne twist. Als kickstarter backer heb ik de game aardig gevolgd en ook met veel plezier 100% uitgespeeld.

8. FIFA 19 (2018) - 3.5*
Ik weet niet waarom, maar deze game koop ik toch elk jaar weer bij de release en dan vermaak ik me weer uren/weken met vooral FUT en ook The Journey. Volgens mij is dit zelfs mijn meest gespeelde game van 2018. Speelt lekker.

9. Worthy (2018) - 3.5*
Een Amiga exclusive anno 2018! Een welkome verrassing dit jaar. Ik heb zelfs de boxed editie (cd32 + floppy versie) thuis mogen ontvangen. Je kan ook zien dat dit geen pruts Amos of Backbone amiga game is, geschreven in pure assembly naar het schijnt en dat merk je. Een kwaliteit game en een hoge playability. Mooie actie/puzzel game. Beetje pacman/dynablaster mix up.

10. Super Destronaut DX (2018) - 2.5*
Een game die je in een half uur uitspeelt, ik heb me er 2 uurtjes mee vermaakt.

Naast games met release jaar 2018 ook veel oudere games gespeeld, dus top lijstje gespeeld in 2018:

- Uncharted 4: A Thief's End (2016) - 4.5*
- Assassin's Creed Origins (2017) - 4*
- Shantae: Half-Genie Hero (2016) - 4* (vita)
- Mass Effect: Andromeda (2017) - 4*
- Call of Duty: WWII (2017) - 4*
- Call of Duty: Infinite Warfare (2016) - 3.5*
- Brothers: A Tale of Two Sons (2013) - 3.5*
- Stardust Galaxy Warriors: Stellar Climax (2015) - 3.5*
- Guardians of the Galaxy: The Telltale Series (2017) - 3.5*
- Battlefield: Bad Company 2 (2010) - 3*

Prima gamejaar, op naar 2019!

Zoals eerder gemeld zou ik nog een iets uitgebreider overzicht geven van mijn game-jaar 2018, hier wat stats, voor wie ook immer het (een beetje) interesseert, en ook vooral voor mezelf als documentatie:

Ik heb in 2018 in totaal 451 uren kunnen besteden aan gamen, en dat gespreid over 15 platforms.
Veruit de meeste tijd heb ik besteed op de PS4, namelijk een 229-tal uren.

Ik heb in totaal 108 games (aan-)gespeeld en er 19 van uitgespeeld. De gemiddelde metacritic score van de games die ik heb gespeeld was ongeveer 77%. Degene die ik heb uitgespeeld haalden 80%.

PS4 - 23 gespeeld - 229 uren - 9 uitgespeeld,
PSV - 13 gespeeld - 35.5 uren - 3 uitgespeeld
SWI - 12 gespeeld - 48.5 uren - 2 uitgespeeld
DS - 6 gespeeld - 21.25 uren - 2 uitgespeeld
3DS - 6 gespeeld - 48.25 uren - 1 uitgespeeld
WiiU - 2 gespeeld waarvan 1 uitgespeeld - 7.5 uren
iOs - 8 gespeeld - 24.75 uren - 1 uitgespeeld
PSP - 5 gespeeld, 0 uitgespeeld, 16.5 uur
PS3 - 11 gespeeld, 0 uitgespeeld, 8.5 uur
Xone - 7 gespeeld, 0 uitgespeeld, 4.25 uur
PS2 - 3 gespeeld, 0 uitgespeeld, 0.75 uur

Tenslotte nog mijn top 10 van in 2018 gespeelde games:

1 Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
2 Detroit: Become Human
3 Yakuza Kiwami: Steelbook Edition
4 Super Mario Odyssey
5 The Last Guardian
6 Steins;Gate
7 Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
8 Yoku's Island Express
9 Ys: The Oath in Felghana
10 Sky Force Anniversary

Gast
geplaatst: vandaag om 23:46 uur

geplaatst: vandaag om 23:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.