menu

Games / Toplijsten en favorieten / Favoriete Playstation VR games

zoeken in:
De afgelopen tijd ben ik bezig met VR games voor de Playstation 4. Het aanbod is nog niet bijzonder groot, maar wat er is mag er wezen. Ik heb een aantal goede games gespeeld, maar ik loop een beetje vast in wat ik verder ervoor zal aanschaffen. Wat zijn je favorieten VR games die aan te raden zijn om te proberen? Mijn huidige lijst is :

- Astro Bot: Rescue Mission (4,5*)
- Resident Evil VII en de DLC (4,0/4,5*)
- Until Dawn: Rush of Blood (4,0*)
- VR Worlds (3,5*)
- Batman VR (3,0*)

Ik wil Trackmania, Moss en Superhot VR nog proberen.

Winkelwagentje (moderator)
Astro Bot is werkelijk fantastisch. Studio Japan is zo ongelooflijk creatief met de VR Headset. Ik geloof niet dat deze VR ervaring nog makkelijk te toppen is. Maakt de aanschaf van de PS VR meer dan waard.

Verder nog niet veel in VR gespeeld. Want ik ben er tevens achter gekomen dat ik er helemaal niet goed tegen kan. Bij Astro Bot heb ik totaal geen issues. Zolang en vrij om me heen kan kijken en zelf mijn movement kan bepalen met de controller gaat het allemaal prima. Astro Bot voelt in die zin ook heel natuurlijk. Je bent toeschouwer in het geheel...

Maar bij andere games wordt ik heel snel misselijk. Bij RIGS kom ik niet eens door de tutorial zo erg is het. En zojuist kortstondig Here They Lie uitgeprobeerd. Ook daar gaat 't niet heel lekker. De onnatuurlijke manier van het 'om je heen kijken' draagt ook niet echt bij aan een plezierige spelervaring. Het lijkt er dus op dat first person VR games afvallen in mijn geval. Ben in ieder geval terughoudend om ze nog aan te schaffen...

Gelukkig staat er wel eea op mijn wensenlijstje zoals Moss en Tiny Trax.

Winkelwagentje schreef:
Verder nog niet veel in VR gespeeld. Want ik ben er tevens achter gekomen dat ik er helemaal niet goed tegen kan. Bij Astro Bot heb ik totaal geen issues.
Spijtig genoeg hetzelfde probleem, maar ik heb zelfs bij Astrobot lichte problemen, na een langere speelduur (+15 minuten) begint het bij mij ook raar te voelen. Laatst Farpoint geprobeerd, en daar was het hek helemaal van de dam, na 20 minuten moeten stoppen, en dat was net een 5-tal minuten speelduur. Kotsmisselijk...

Winkelwagentje schreef:

Gelukkig staat er wel eea op mijn wensenlijstje zoals Moss en Tiny Trax.

Ik denk dat je Moss dan ook kunt waarderen . Daar sta je naar kleine levels te kijken van de zijlijn zonder gekke bewegingen om je heen.

Winkelwagentje (moderator)
Kwam er laatst achter dat er van die handige verzamelingen VR demo's in de Store te vinden zijn:
VR Demo collection
VR Demo collection 2
VR Demo collection 3

Ik had daar tot een paar dagen terug geen idee van. Deze staan verder ook niet tussen de VR games of iets. Maar voor VR juist heel handig om snel wat games te proberen!

Zelf de tweede collectie gedownload. Er zit behoorlijk wat overlap in qua games.

Toch wel tot mijn eigen verrassing het meeste onder de indruk van Thumper. Die game heb ik voor mijzelf ten onrechte afgedaan als een soort van Audio Surf -kloon. En nooit echt de moeite genomen om er iets beter naar te kijken. Maar wat is dat een geweldige ervaring in VR! Audiovisueel smullen geblazen! En de gameplay is ook veel beter dan ik had verwacht. Staat direct hoog op mijn lijstje nu. Ik ga alleen wel even wachten op een aanbieding. Vind m nu nog net iets te duur. En de fysieke release via Limited Run games heb ik natuurlijk aan mij voorbij laten gaan. Daar heb ik nu ergens wel spijt van.

Verder de demo van Tiny Trax gespeeld. Staat al langer op mijn wishlist, al is het maar omdat het een game van de devs van Velocity is. Was op zich wel aardig. Ik heb al gemerkt dat de meest simpele ideeën soms het beste werken in VR. Racen met kleine wagentjes vanaf de zijlijn is best aardig. Ben enkel nooit een groot fan geweest van slotcar racing in games. Had nog liever een type spel als Micro Machines voor VR zien worden uitgewerkt. Maar ook hiervoor geldt dat ik m' bij een sale zeker aanschaf. Met de look & feel zit het in ieder geval wel goed!

Ook Moss nog even gecheckt. Is me ook goed bevallen. Maar had eigenlijk ook niet anders verwacht. Sprookjesachtig mooi. En puzzelen in VR doet het wel goed bij mij. Staat ook zeker hoog op mijn wishlist.

De enige mindere ervaring was The Persistence. Verrassend genoeg geen last van misselijkheid of iets dergelijks. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat je in dit spel 360 graden vrij om je heen kan kijken en dat ook vrij natuurlijk aanvoelt - ter vergelijking met Here They Lie en RIGS waar dat niet t geval is, en ik wel last had. Maar helaas doet ook deze first-person ervaring zeer weinig met me. Je loopt erbij als een hark (toch met de Dualshock, wellicht heb je wel armvrijheid met de Move-controllers), wat het neerschieten van vijanden tot een bijna lachwekkende ervaring maakt. Het ziet er allemaal zo onbeholpen uit. Of wel moet het first-person genre nog grote stappen maken in VR. Of wel kies ik de verkeerde games.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.