menu

Games / Toplijsten en favorieten / Goede local multiplayer games voor 3 spelers

zoeken in:
Elke maand heb ik een game weekend met 2 goede vrienden. We vinden het leuk om dit weekend te besteden aan het kiezen van games die we met zijn allen kunnen doen. We zijn echter erachter gekomen dat het lastig is om goede games voor 3 spelers te vinden, geziene we voornamelijk zoeken naar coöperatieve spellen en de meeste coöperatieve spellen naar 2 spelers gericht zijn. Daarom wou ik vragen: wat zijn goede (coöperatieve) games geschikt voor 3 spelers? Degene die wij tot zover zijn tegengekomen:

Coöperatief
- Hidden Agenda
- Broforce
- Castle Crashers
- Little Big Planet 1, 2 en 3
- Trine 1, 2 en 3
- Super Mario 3D World
- Super Mario Bros U
- Rayman Legends en Origins

Competitief:
- Knowledge is Power
- That’s You
- Mario Kart
- Mario Party
- Nintendoland
(Ik weet dat er veel meer zijn die een local 4-player bieden zoals CoD of Fifa, maar dit zijn degene ons het meest zijn bevallen ivm uiteenlopende smaken).

Is inderdaad makkelijker om iets te vinden voor 2 of 4 spelers dan voor 3, maar er zijn er wel een aantal die ik nog kan bedenken. Van de spellen die ik voorstel weet ik dat ze op de computer zijn, maar ik weet niet of dat een probleem is.

- Ultimate Chicken Horse -> Gedeeltelijk co-op, maar grotendeels competitief. Het is de bedoeling dat iedereen een obstakel kiest aan het begin van het level en deze ergens plaatst, zodat je de finish kan halen.
- The Cave -> Een co-op spel gemaakt voor drie spelers. Zelf nooit gespeeld en daarom kan ik er niet veel meer over vertellen dan dat het er interessant uitziet
- Cloudberry Kingdom -> Een moeilijk co-op spel waarbij je door moeilijke (en later in het spel: onmogelijke) "procedurally generated" levels moet zien te komen. Dit is een taaie platformer en alleen aan te raden als je een beetje platforming skills hebt, maar zonder is het ook wel lachen. Helaas zal je het dan wel sneller zat worden.
- TowerFall Ascension -> Een competitieve game waarbij je met een pijl en boog elkaar probeert af te maken. De levels zijn zo gemaakt dat als je er boven uit springt, je er beneden weer binnenkomt. En vice versa.
- Gang Beasts -> Een grappig competitieve game waarbij je probeert elkaar van een platform af te gooien. En als ik het nou goed lees is er nu ook een co-op mode toegevoegd.

Ik zal proberen nog wel wat meer te bedenken, maar hopelijk heb je hier wat aan.

Voor welk platform moet het zijn? Of maakt dat niet zo uit?

Hierboven wordt TowerFall genoemd, die is inderdaad erg leuk! Nog een game in die categorie is Duck Game.

Overcooked is ook echt leuk om samen te spelen. Lekker chaotisch en druk, maar erg leuk.

En mochten al je vrienden een 3DS hebben: Monster Hunter kan ook samen gespeeld worden! En is crossplay compatible. Dus één iemand op de WiiU en de andere op de 3DS, kan gewoon samen. Maar dan moet je wel allemaal een eigen game hebben.

Keep Talking and Nobody Explodes heb ik ooit eens gespeeld en dat was ook wel grappig. Je moet echt goed samenwerken en communiceren. Maar het is wel een beetje party game achtig.

Fonzzz002 Gaat het puur om lokale 4 player? Zo niet dan zijn naar mijn mening Left 4 Dead en Left 4 Dead 2 de beste co-op games die ik heb gespeeld. Tot 4 spelers co-op.

Indien enkel lokale multiplayer dan:

Spelunky Wat mij betreft een van de beste games ooit . Multiplayer ook erg leuk, maar wel goede communicatie vereist.

Splosion Man en vervolg Ms. Splosion Man

N+ en vervolg N++ (staat hier nog niet op de site)

Verder natuurlijk alle Worms games. Vorig jaar nog weer een nieuwe uitgekomen, Worms W.M.D, staat hier ook nog niet op de site.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:02 uur

geplaatst: vandaag om 12:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.