menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2017

zoeken in:
Plaats hier je top 10 ( of minder ) van 2017.

Was mijn inziens een mooi game jaar, die nog niet voorbij is en ben benieuwd wat jullie favorieten zijn.

Mijn (voorlopige) pareltjes van 2017 zijn:

1. Legend of Zelda Breath of the Wild
2. Cuphead
3. Mario Odyssey
4. AC Origins
5. Metroid Samus Returns
6. Forza 7
7. COD WW2
8. Destiny 2
9. Splatoon 2
10. RE 7

centurion81 (moderator)
Mogen het alleen titels uit 2017 zijn of gewoon wat in 2017 gespeeld hebt? Zelf hou ik meer van het laatste

centurion81 schreef:
Mogen het alleen titels uit 2017 zijn of gewoon wat in 2017 gespeeld hebt? Zelf hou ik meer van het laatste

Nee, gaat echt om titels gereleased in 2017

Je bent er mooi op tijd bij Marco! Ik ga er eens rustig over nadenken. Cuphead gaat hier in elk geval ook hoog eindigen ook al moet ik hem nog uitspelen.

centurion81 schreef:

Ik hou al jaren aan wat ik in 2017 heb gespeeld. Dat zijn echt niet allemaal releases van dit jaar. Dat ga ik dit jaar ook weer als top 10 plaatsen.

Overigens wel pas eind december, ben nu nog aan het spelen.

Mmmm. Voorheen toen de top 10 van het jaar nog door GM werd gedaan kon je ook enkel de titels die dat jaar waren gereleased opgeven. Vind ik ook niet meer dan logisch voor een top tien van dat jaar.

Anders word het echt een zooitje en kan je elk moment een top 10 opgeven can random games die je toevallig dat moment hebt gespeeld.

Maar goed ieder zijn ding. In dit forum topic voor je top 2017 geld de spelregel om games op te geven die ook daadwerkelijk dit jaar zijn uitgegeven. Heb je er geen 10 gespeeld, kan je ook minder opgeven!

Anders ff ander forum topic aanmaken Ajax&Litmanen1

Ik denk dat dit wel het jaar van Nintendo i!

-marco- schreef:
Plaats hier je top 10 ( of minder ) van 2017.

Was mijn inziens een mooi game jaar, die nog niet voorbij is en ben benieuwd wat jullie favorieten zijn.

Mijn (voorlopige) pareltjes van 2017 zijn:

1. Legend of Zelda Breath of the Wild
2. Cuphead
3. Mario Odyssey
4. AC Origins
5. Metroid Samus Returns
6. Forza 7
7. COD WW2
8. Destiny 2
9. Splatoon 2
10. RE 7

Ik denk dat dit het wel zo ongeveer moet zijn

-marco- schreef:
Mmmm. Voorheen toen de top 10 van het jaar nog door GM werd gedaan kon je ook enkel de titels die dat jaar waren gereleased opgeven. Vind ik ook niet meer dan logisch voor een top tien van dat jaar.

Anders word het echt een zooitje en kan je elk moment een top 10 opgeven can random games die je toevallig dat moment hebt gespeeld.

Maar goed ieder zijn ding. In dit forum topic voor je top 2017 geld de spelregel om games op te geven die ook daadwerkelijk dit jaar zijn uitgegeven. Heb je er geen 10 gespeeld, kan je ook minder opgeven!

Anders ff ander forum topic aanmaken Ajax&Litmanen1

Ik heb altijd mijn top 10 van gespeelde games over 2017 in het jaarlijkse top 10 topic ingevoerd, dat blijf ik doen.

Zie het probleem ook niet, het is niet dat er een eindlijst uit komt. Gewoon een paar berichtjes op een toch al redelijk stil forum.

Fijn, succes, doe je ding!

-marco- schreef:
Fijn, succes, doe je ding!

Snap werkelijk waar je toon niet. Alsof een ander zou bepalen wat mijn lijstje van 2017 wordt. Vul ze al 10 jaar op deze wijze in. Daarbij is minimaal 3 kwart gewoon altijd van het jaar van het lijstje.

Als jij het wilt doen zoals jij het wilt Ajax&Litmanen1 moet dat vooral doen.

centurion81 vraagt tenminste nog wat de bedoeling is in DIT forum.
Zoals ik al zei, voorheen toen dit door GM werd georganiseerd kon je ook ALLEEN titels van dat jaar doen. IK vind dat niet meer dan normaal voor een top 10 van DAT jaar gereleasde games.

Ik vraag enkel iets in een door mij aangemaakt forum, maar als dat voor jou niet werkt en je wilt toch je top 10 in DIT forum kwijt, dan zeg ik:

Fijn, succes, doe je ding

Zal me niet storen aan je top 10 ofzo, past mijn inziens gewoon niet zo in DIT forum topic

Het is gewoon zoals elk jaar je top 10 lijstje van wat je in 2017 hebt gespeeld. En de ene trekt dat begrip iets breder dan de ander. Mijn god wat een ophef om niks.

Ik gebruik het overigens ook als log, als ik in de oude topics kan zien wat ik destijds in een jaar heb gespeeld.

Het werd overigens niet door GM georganiseerd. Dat is wel heel veel eer van een topicje aanmaken wat al 10 jaar in november of december wordt gedaan door leden. Voorgaande jaren heb je er overigens niks over gezegd, toen deden ik en andere leden het ook al.

Je toon is nogal misplaatst. Alsof het een soort van misbruik van je topic zou zijn als je straks 1 of 2 andere titels leest. Dan scrol je verder zou ik denken.

Idd, dus doe je ding en succes.

Ik vind er gewoon iets van.

Voor mij een mooie feedback om een volgende keer wellicht wat duidelijker te zijn in de titel van het Forum Topic en daaraan in het eerste bericht wat aandacht te wijden aan de bedoeling van het topic.

Met voorgaande jaren bedoel ik dat je via een optie in je login menu ( dus niet via forum ) een top 10 kon maken. Is alweer ff terug en ik ging er logiserwijs vanuit dat dat door een “mederker, mod, admin” van GM werd gedaan.

Nou nu weer iedereen zijn lijstje invullen zoals hij/zij dat wilt op verzoek van Ajax&Litmanen1

Succes

Volgens mij is een eindlijst op de site invoeren a la op Moviemeter maar 1 of max 2 keer hier gedaan, dat is echt heel lang geleden. Sindsdien gewoon een topic waar mensen een lijstje kunnen droppen. Waarbij het al 10 jaar probleemloos is verlopen, ook met jou erbij. Ik vind het allemaal zwaar overdreven hoe je nu doet. Vermoed dat 8 van de 10 gewoon een 2017 only lijst inleveren, dus als je je stoort aan die paar man die een afwijking erin zetten, tsja.

Ik hou er verder ook over op.

Ik vond dit een uitzonderlijk goed jaar voor videogames. Dat terwijl ik Breath of the Wild, Mario Odyssey, Nier, Nioh, Persona, Sonic Mania, Horizon Zero Dawn, Hellblade, A Hat in Time, Mario VS Rabbids Kingdom Battle en Injustuce 2 nog niet heb kunnen spelen heb.

Mijn persoonlijke favorieten games, van degene die ik gespeeld heb, zijn:

10 Disc Jam
9 Crash Bandicoot: N-sane Trilogy
8 That’s you
7 Evil Within 2
6 Little Nightmares
5 Resident Evil VII
4 Uncharted: The Lost Legacy
3 Cuphead
2 South Park: The Fractured but Whole
1 Yooka Laylee

Ik zeg ieder jaar dat het een behoorlijk goed jaar was...dus...ook dit jaar weer Ik vermoed ook niet dat ik dit jaar nog iets nieuws in huis haal of ga spelen dus ik kan mijn lijstje met een gerust hart ook al neerpleuren. Ook voor mij geld dat ik een behoorlijk aantal games nog niet of nog niet voldoende heb gespeeld - met name 2Dark, Sexy Brutale, Hellblade, Horizon Zero Dawn, Persona, Mario vs Rabbids, Mario Odyssey, Resident Evil VII, South park, Wolfenstein II, Evil Within 2, Total War Warhammer II, Xenoblade Chronicles II, Assassins Creed Origins, Divinity Original Sin 2 en Uncharted vallen hierdoor buiten de boot. Wel potentieel allemaal titels om volgend jaar aan te schaffen.

Mijn lijstje van 2017 qua nieuwe releases:

10. Dawn of War III
9. Forza Horizon III Hot Wheels DLC
8. Ever Oasis
7. Tekken 7
6. Torment Tides of Numenera
5. Zelda Breath of the Wild
4. The Elder Scrolls Legends
3. Injustice 2
2. Fire Emblem Echoes Shadows of Valentia
1. Mass Effect Andromeda

...ga ik echter af op alles wat ik gespeeld heb, ongeacht het jaartal, met daarin puur het spelplezier en het aantal uren dat ik eraan besteed heb dan komt het echter als volgt uit te zien:

10. Total War Warhammer
9. Heartstone
8. Elder Scrolls Legends
7. Tyranny
6. Injustice 2
5. Fire Emblem 2 Echoes Shadows of Valentia
4. Stardew Valley
3. Dragon Age Inquisition GOTY
2. Wasteland 2
1. Mass Effect Andromeda

-marco- schreef:
Zelfs bij moviemeter is het niet "strict" wat in 2017 is uitgekomen, omdat verschijningsdata nogal vaag kunnen zijn (ik weet even niet wat de precieze regels zijn). Ik persoonlijk zou dan idd ook nog december 2016 releases mee tellen. Want wie speelt een spel als dat bv. midden december uitkomt.

Nu het weer tijd word om lijstjes te maken, besef ik pas hoe weinig games ik dit jaar heb gespeeld (en hoe immens veel muziek en films ik dit jaar geluisterd en gezien heb). Ongeveer 1/3 van de games die ik dit jaar gespeeld heb zijn remakes of re-releases: Mario Kart 8 Deluxe, Axiom Verge Switch, Thumper Switch, Undertale PS4 en Stardew Valley PS4.

Als ik kijk naar mijn meest gespeelde spellen dit jaar, alsmede waaraan ik het grootste plezier heb beleefde denk ik aan een paar spellen buiten 2017. The Witcher 3 + DLC, Binding of Isaac Afterbirth+, Dark Souls III (alhoewel ik die nog steeds niet heb uitgespeeld) en Overwatch.

Mijn top met favoriete gespeelde spellen in 2017 (dus niet per se in 2017 uitgekomen) in geen bepaalde volgorde:

-Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch)
-The Witcher 3: Wild Hunt + DLC (PS4)
-Binding of Isaac: Afterbirth+ (PS4)
-Overwatch (PS4)
-Horizon: Zero Dawn
-Persona 5 (PS4)
-What Remains of Edith Finch (PS4)
-Mario Kart 8 Deluxe
-Thumper (Switch)

Dit zijn de games die volgens mij noemenswaardig zijn. Ik zou voornemen om in 2018 meer actuele games te gaan spelen, maar ik merk dat mijn interesse in film en muziek ook steeds meer groeit dus mijn tijd tussen die soorten entertainment zal verspreid moeten worden. We zullen zien wat 2018 brengt.

Hebben we ook al een thread-je lopen voor 2018 predictions of doen we dat hier? Want ik heb er wel een paar! Nja, doen we weer een andere keer.

CynicalMarvin schreef:
Hebben we ook al een thread-je lopen voor 2018 predictions of doen we dat hier? Want ik heb er wel een paar! Nja, doen we weer een andere keer.

Games >> Algemeen >> Games waar je momenteel het meest naar uit kijkt?

Dit is mijn top 10 van dit jaar geworden. Meer games heb ik dit jaar ook niet gespeeld, het zijn er ook toevallig 10 totaal. Niet elke game is uit gamejaar 2017, maar daarom heb ik de jaartallen er netjes bij geplaatst. Het was een mooi gamejaar, met grote dank aan Life is Strange.

1. Life is Strange (2015) – 5*

Met afstand het beste wat ik dit jaar heb gespeeld. Sterker, 1 van de beste games ook. Zo'n ultieme boeiend, pakkend en emotioneel verhaal en zulke vreselijke keuzes die je moet maken. Max en Chloe zijn ook enorm likable, je wil dat het goed met ze af gaat lopen.

2. South Park: The Fractured But Whole (2017) – 4*

Jammer dat de game wel heel erg op The Stick of Truth lijkt in stijl en dat turn-based knokken spreekt me al 2 games niet aan, maar wat is het weer belachelijk grappig, scherp geschreven en een nostalgische rit voor de South Park fans.

3. Hitman (2016) – 4*

Ik ben geen fan van episodische gamedistributie, daarom gewacht tot ik gewoon een schijfje met alle levels in de winkel kon kopen en het was het waard. Je kan weer heerlijk creatief moorden plegen en rondsluipen door 6 hele diverse, toffe omgevingen. Het Japanse kuuroord was wel mijn favoriet.

4. Life is Strange: Before the storm (2017) – 3,5*
5. Battlefield One (2016) – 3,5*
6. Fifa 18 (2017) – 3,5*
7. Call of Duty: Infinite Warfare (2016) – 3,5*
8. Just Cause 3 (2015) – 3*
9. Just Cause 2 (2010) – 2,5*
10. Watch Dogs 2 (2016) – 2,5*

Gister nog twee games aangeschaft ivm de gunstige Xbox live deals. Namelijk,
Little Nightmares en What happend to Edith Finch.

Wellicht dat mijn huidige top 10 dus nog wijzigd

Leuk om al die lijstjes weer te zien en te lezen! Nu dan tijd gevonden voor mijn top 10 van games uit 2017:

1. Horizon: Zero Dawn (2017) - 4.5*
In een impuls tijdens een goede aanbieding een PS4-slim naast mijn Xbox One gekocht en eigenlijk speciaal voor deze game. Tot nu toe is dit ook de enige game die ik heb gespeeld op de PS4 en wat voor 1. Echt een pareltje en ontzettend mee vermaakt. Dat het van Nederlandse bodem komt, maakt het nog wat meer bijzonder.

2. Little Nightmares (2017) - 4*
Een korte maar prachtige game. Een game van angst, overleven, verlatenheid en hulpeloosheid zoals een review het mooi verwoordde. De 2 DLC's moet ik nog spelen maar de ca 4 uurtjes die ik in de main game heb gestopt waren intens en sfeervol.

3. Forza Horizon 3 (2016) - Hot Wheels DLC - 4*
Deze uitbreiding van al een fantastische game kwam voor mij als een totale verrassing. Bizarre tracks en het slaat eigenlijk helemaal nergens op maar oh wat is dit heerlijk om te spelen.

4. Cuphead (2017) - 4* (voorlopig)
Vies moeilijke platform, jump & run game in een jaren 30 mickey mouse cartoon sfeertje. Prachtig! Echter heb ik alleen nog maar ACT 1 afgerond. Moet deze snel weer oppakken.

5. Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands (2017) - 3.5* (voorlopig)
Nog lang niet uitgespeeld voor zover dat kan, maar toch al 41 uur in gestopt samen met 3 vrienden. Dat is ook de kracht van deze game. Met z'n vieren (of met zijn 2'en of 3'en) struinen door een gigantische open wereld te land, ter zee of in de lucht en een shitload aan missies afwerken in een soort van Narcos wereldje blijft toch wel erg leuk. De laatste toevoeging aan de game, een heuse Predator missie/event is ook erg tof gedaan. We hebben de 'ugly motherfucker' nog steeds niet kunnen verslaan

6. FIFA 18 (2017) - 3.5*
Net met een halfje verlaagd. Begrijp me niet verkeerd het is zeker een leuke FIFA, maar helaas zijn er ook weer vele ergernissen, vooral in FUT online. FUT single player en de Squad Battles zijn echter wel vermakelijk en het speelt voor het grootste gedeelte gewoon lekker.

7. LEGO The Ninjago Movie: Videogame (2017) - 3.5* (voorlopig)
Ikzelf en mijn kids zijn redelijk gek van Lego dus naast het vertier met de fysieke steentjes spelen we regelmatig samen diverse Lego games. De recentste telg in de reeks is die van Ninjago, vooral mijn zoon van 5 is hier helemaal gek van. Inmiddels alle missies gehaald waarvan de meeste old school couch co-op. Nu zijn er nog genoeg collectibles en side-missies te behalen. Vermaken we ons voorlopig nog wel mee!

8. Refunct (2015) - 3* (gereleased in 2017 op de Xbox One)
Een free runner, zen-game voor als je even iets anders wil doen naast de zoveelste open-world game van 60+ uur. Lekker tussendoortje.

9. Toby: The Secret Mine (2015) - 3* (gereleased in 2017 op de Xbox One)
Een limbo rip-off maar wel prima gedaan. Wederom een prima tussendoortje.

10. DreamBreak (2016) - 2.5* (gereleased in 2017 op de Xbox One)
Zoals ik ook al bij de game-pagina zelf vermeldt: alleen de moeite waard voor de wat retro nostalgische ingestelde gamer.

Naast games uit 2017 heb ik dit jaar nog vele oudere games aangeraakt en enkelen daarvan ook afgerond. Vooral dankzij diverse challenges op TrueAchievements raak ik nog regelmatig de oudere titels aan. Zodoende ook deze maand met de 12 days of Christmas challenge, erg tof en gisteren ook gecomplete dankzij veel oudere games zoals bijv. Terminator Salvation, Batman Arkham City en X-Men Origins Wolverine.

Een greep uit de oudere games die ik dit jaar heb uitgespeeld/afgerond, waarvan ik met enkele al in 2008/2009 mee was gestart
- Super Night Riders (2016) - 3*
- The Wolf Among Us (2013) 3*
- Tomb Raider: Underworld (2008) - 3*
- Her Majesty's SPIFFING (2016) - 3*
- Firewatch (2016) - 3.5*
- The LEGO Movie Videogame (2014) - 3.5*
- Titanfall 2 (2016) - 4*
- LEGO Indiana Jones (2008) - 3*
- LEGO Marvel's Avengers (2016) - 4*
- Quantum Break (2016) - 4*
- Gears of War: Judgment (2013) 3*
- Terminator Salvation (2009) - 2.5*
- Up (2009) - 3*
- The Park (2015) - 2.5*

Momenteel bezig met Far Cry Primal en tot mijn eigen grote verrassing ook met Diablo III: Reaper of Souls. Diablo negeer ik al zolang het bestaat, maar dankzij mijn game-share buddy kan ik deze game spelen en dat heb ik ook gedaan dankzij de laatste TrueAchievement challenge. En tot mijn verbazing vind ik het een hele toffe game, heb alleen spijt dat ik op normal ben begonnen. Iets meer uitdaging had wel gemogen.

Persoonlijk een prima game jaartje! Op naar 2018 waarin ik het meeste zal uitkijken naar de nieuwe Ori en 4K gaming. 4K OLED tv is net een weekje binnen, ergens volgend jaar de Xbox One X halen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit is mijn top 10 van dit jaar geworden. Meer games heb ik dit jaar ook niet gespeeld, het zijn er ook toevallig 10 totaal. Niet elke game is uit gamejaar 2017, maar daarom heb ik de jaartallen er netjes bij geplaatst. Het was een mooi gamejaar, met grote dank aan Life is Strange.

1. Life is Strange (2015) – 5*

Met afstand het beste wat ik dit jaar heb gespeeld. Sterker, 1 van de beste games ook. Zo'n ultieme boeiend, pakkend en emotioneel verhaal en zulke vreselijke keuzes die je moet maken. Max en Chloe zijn ook enorm likable, je wil dat het goed met ze af gaat lopen.

2. South Park: The Fractured But Whole (2017) – 4*

Jammer dat de game wel heel erg op The Stick of Truth lijkt in stijl en dat turn-based knokken spreekt me al 2 games niet aan, maar wat is het weer belachelijk grappig, scherp geschreven en een nostalgische rit voor de South Park fans.

3. Hitman (2016) – 4*

Ik ben geen fan van episodische gamedistributie, daarom gewacht tot ik gewoon een schijfje met alle levels in de winkel kon kopen en het was het waard. Je kan weer heerlijk creatief moorden plegen en rondsluipen door 6 hele diverse, toffe omgevingen. Het Japanse kuuroord was wel mijn favoriet.

4. Life is Strange: Before the storm (2017) – 3,5*
5. Battlefield One (2016) – 3,5*
6. Fifa 18 (2017) – 3,5*
7. Call of Duty: Infinite Warfare (2016) – 3,5*
8. Just Cause 3 (2015) – 3*
9. Just Cause 2 (2010) – 2,5*
10. Watch Dogs 2 (2016) – 2,5*

Toch nog een late aanpassing, Grim Fandango Remastered (1998) met 4,5* komt op het nippertje nog binnen op plek 2 bij tofste games die ik dit jaar heb gespeeld

Weer gene vette wat betreft games uit 2017 die ik voldoende heb gespeeld om in een top op te nemen:

1. Horizon: Zero Dawn
2. Super Mario Odyssey (3 uur ver...)
3. Puyo Puyo Tetris

Ook wel aan Persona 5, Torment, The Sexy Brutale begonnen, maar om een of andere reden niet verder geraakt dan de intro. Mijn lijst aan games in 2017 gespeeld komt er begin volgend jaar aan, met wat statistiekjes.

kiriyama
01 - 5.0*- Persona 5 (PS4)
02 - 4.5*- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch)
03 - 4.0*- Nier: Automata (PS4)
04 - 4.0*- Super Mario Odyssey (Switch)
05 - (4.0*)- The Binding of Isaac: Afterbirth (Switch)
06 - 4.0*- Horizon: Zero Dawn (PS4)
07 - 4.0*- Xenoblade Chronicles 2 (Switch)
08 - (4.0*)- Fortnite (PS4)
09 - (4.0*)- PlayerUnknown's Battlegrounds (XOne) (Hopelijk krijgt deze versie nog heel wat patches.)
10 - 3.5*- South Park: The Fractured But Whole

Spellen waarvan het cijfer tussen haakjes staat ben ik nog aan het spelen / is de beoordeling nog niet helemaal zeker van.

kiriyama, dat is zo'n beetje de lijst van spellen die ik graag had willen spelen in 2017

Dit jaar heb ik meer games dan normaal kunnen spelen, dus bij dezen mijn top vijf.

1. Nioh
2. Resident Evil VII: Biohazard
3. Hellblade: Senua's Sacrifice
4. Wolfenstein II: The New Colossus
5. The Surge

Ik heb het gevoel dat 'Nioh' en 'Hellblade: Senua's Sacrifice' niet zijn opgepikt door de massa. Best zonde, want het zijn echt sterke games.

Ik heb dit jaar helaas weinig games kunnen spelen (andere prioriteiten), en de spellen die ik heb gespeeld zijn, hoewel erg goed, voor een groot deel nichegames waar de meeste mensen hier weinig mee zullen kunnen (The End is Nigh is een precisieplatformer in de trant van Super Meat Boy, Splasher is geënt op speedrunners), maar er is één spel dat mijns inziens echt een groter publiek verdient: Hollow Knight.

Ook dat spel is niet voor iedereen. Het is pittig, lang en legt de speler een aantal beperkingen op die erg frustrerend kunnen zijn: save points zijn zeldzaam, waardoor de straf voor doodgaan hoog is, en om de grote wereld te doorkruisen is backtracken een noodzaak. Maar als je de uitdaging aangaat krijg je er één van de meest sfeervolle platformers van de laatste jaren voor terug. De stijl van het spel is fantastisch, met geweldige karakterontwerpen, gevarieerde omgevingen en sfeervolle belichting, en de muziek past daar uitstekend bij. En ook de gameplay is uitstekend: de besturing is precies en de gevechten zijn veelzijdig en uitdagend. Vooral de baasgevechten zijn vaak erg pittig. En het spel heeft ontzettend veel content: het kostte mij meer dan vijftig uur om het spel volledig uit te spelen (anders zit je op dertig uur of zo denk ik).

Als je dit jaar één platformer speelt zou ik dus die aanraden. Naast Cuphead dan. Maar daar ben ik zelf nog niet aan toegekomen. Naast Cuphead wil ik ook High Hell, kuso, Nex Machina en Serious Sam's Bogus Detour nog spelen, en in mindere mate A Hat in Time, Gorogoa en Pyre. Daarnaast ben ik benieuwd naar de PC-releases van Rez en Okami. Meer dan genoeg voor een echte top 10 dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.