menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 Music Games

zoeken in:
Een (sub-)genre dat ik zelf graag speel, en ik zou wel eens willen weten of er nog mensen zijn en welke spellen in hun top 10 (of 5) zouden voorkomen, mijn lijst:

01. Rock Band 3
02. Hatsune Miku: Project Diva f 2nd
03. Guitar Hero IV: World Tour
04. Theatrhythm Final Fantasy
05. Rock Band: Beatles
06. Elite Beat Agents
07. Gitaroo Man Lives!
08. Beaterator
09. Rocksmith
10. Buzz!: The Ultimate Music Quiz

Guitar Hero 3 heb ik nog behoorlijk grijs gespeeld. Maar overal het algemeen zijn dit soort games hoogdrempelig in de aanschaf. Vaak een leuk tijdverdrijf, maar meer dan dat wordt het niet. Buzz speelde ik alleen in gezelschap (over het algemeen heel weinig) . Nu staat wel Just Dance op het program voor mijn (stief)dochter dus wie weet dat ik mij daar aan ga wagen. Ik denk niet dat ik aan een top 10 ga komen

Winkelwagentje (moderator)
Op zich wel een breed genre natuurlijk; muziek. Op zich ben ik geen hele grote fan van alle 'party games' zoals Guitar Hero, of al die dans- en zinggames, maar m'n ervaring met dat soort spellen is dan ook beperkt. Guitar Hero slechts een paar keer gespeeld, Rock Band zelfs nog nooit.

Voorlopig zou ik zeggen:
01. DJ Max Technika Tune
02. Vib Ribbon
03. IA/VT Colorful
04. DJ Max Fever
05. Rhythm Thief & the Emperor's Treasure
06. Rhythm Paradise

--. Hatsune Miku: Project DIVA ƒ 2nd (nog te weinig gespeeld)
--. Sound Shapes (twijfelgeval, neigt toch meer naar platform)
--. Patapon (idem als Sound Shapes, maar dan Strategy)
--. 140 (idem als Sound Shapes)

Verder nog wel wat minder noemenswaardige games als Audiosurf (begrijp de hype niet zo) en MJ Experience gespeeld. Dat is het wel zo'n beetje.

Deze en komende maand komen er wel weer twee potentiële toppers aan: P4D en SUPERBEAT: XONiC - staan natuurlijk beide op m'n wishlist!

Net als Parappa overigens. Moet ik nog eens voor m'n PSP zien te scoren. Zie dat de Gamemania hier m nog used heeft, maar... meh

Squall Lionheart (moderator)
Parappa erg kort, maar toch wel erg melig leuk om een aantal keer doorheen te rappen.

Telt Incredible Crisis ook? Zo ja, dan is dat iig m'n nummer een !

Nog een coole die me te binnen schiet is Fluid, een dolfijn music mixer/maker.

tellen voor mij alle mee

Winkelwagentje schreef:

--. Sound Shapes (twijfelgeval, neigt toch meer naar platform)
--. Patapon (idem als Sound Shapes, maar dan Strategy)
Deze zou ik idd niet meetellen, dat is meer een platform respectievelijk strategie-spel met (weliswaar belangrijk) muziek-element.

Was Def Jam ook niet een vechtspel dat je moest spelen op de maat van de beat of zo iets?

Alleen het derde deel. De eerste 2 waren gewoon echte brawlers / wrestling games. Deel 3 was imo een dikke miskleun. Dat ritmisch vechten werkte voor geen meter en was totaal niet leuk.

Heeft meteen ook de hele franchise gekelderd.

Ik heb zelf overigens heel weinig weinig van dit soort games. Heb er ook niet bizar veel mee. Rock Band en Guitar Hero waren leuk voor een rondje maar de hele hype eromheen heeft me altijd een beetje verbaasd.

Final Fantasy Theatrhytm aan de andere kant vind ik geweldig. Absoluut een van mijn favoriete 3DS games die ik geregeld uit de kast trek. Soms gebeurt het dat ik het even opzet 'tussendoor' voor een minuut of 10 en toch al snel weer een uur verder zit.

Ja, dat had ik ook, en nu hetzelfde of zelfs nog sterker met Hatsune Miku.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.