menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 3DS Games

zoeken in:
De laatste Nintendo handheld-telg is ook alweer 4 jaar en een beetje oud en er zijn in de tussentijd genoeg exclusives voor om een top 10 te maken, denk ik:

01. Super Mario 3D Land
02. Fire Emblem: Awakening
03. Legend of Zelda: A Link between Worlds
04. Mario & Luigi: Dream Team
05. Theatrhythm Final Fantasy
06. Mario Kart 7
07. Fantasy Life
08. Pullblox
09. Mario Tennis Open
10. Professor Layton and the Miracle Mask

Winkelwagentje (moderator)
Ik heb mijn 3DS echt zwaar verwaarloost. Het onderstaande lijstje doet de handheld geen eer aan, maar verder dan een top 3 aan echt goede games kom ik op dit moment niet:

01. SMT: Devil Summoner- Soul Hackers
02. Rhythm Thief and the Emperor's Treasure
03. Mighty Switch Force 2

oew, da's echt maar zwakjes, PSV top 10 zal daarentegen uitpuilen

Luigi Mansion 2.

Geweldig spel. Dat zouden ze op de Wii U moeten uitbrengen.

01. Super Smash Bros. 3DS
02. The Legend of Zelda: A Link between Worlds
03. Luigi's Mansion 2
04. Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney
05. Kid Icarus: Uprising
06. Pokémon Y
07. Animal Crossing: New Leaf
08. Paper Mario: Sticker Star
09. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Ik probeer Fire Emblem: Akwakening nog verder te spelen en hetzelfde geldt voor Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies. Maar met beide ben ik nog niet ver genoeg om die daadwerkelijk in een top 10 lijstje te zetten.

Ben nu ook tot de conclusie gekomen dat ik mijn 3DS eigenlijk nog helemaal niet zo veel gebruikt heb. Vooral aan het begin van de release gebruikte ik de 3DS vooral voor DS games.

Best moeilijk. Ik ben dol op mijn 3DS. Hoe geweldig ik de consoles ook vind, op handheld vlak heeft Nintendo altijd een streepje voor. De Advance blijft onovertroffen voor mij, maar de 3DS is heel erg close. De DS ben ik pas beginnen herwaarderen op moment dat ik de 3DS in bezit had. (...ik ontdek eigenlijk pas sinds kort het aantal gems aan RPG's en stuff die ik nog graag zou hebben hierop). Ik acht de kans overigens groot dat volgend jaar de nieuwe Fire Emblem ook meteen doorschiet naar nummertje 01 of 02. Sommige games zoals de Zelda Remakes heb ik nog niet voldoende gespeeld om in de lijst te zetten. De 3 runner-ups net buiten de top 10 zijn overigens toevallig Mario Golf, Mario Kart en Mario Tennis...het is maar dat julie het weten...

01. Fire Emblem Awakening
02. Final Fantasy Theatrhythm Curtain Call
03. Resident Evil Revelations
04. Fantasy Life
05. Kirby Triple Deluxe
06. Bravely Default Flying Fairy
07. Legend of Zelda A Link Between Worlds
08. Mario 3D Land
09. Project X-Zone
10. Castlevania Mirror of Fate

3 jaar later tijd voor een update:

01 Super Mario 3D Land
02 Legend of Zelda: A Link between Worlds
03 Fire Emblem: Awakening
04 Fantasy Life
05 Bravely Default
06 Mario & Luigi: Dream Team
07 Theatrhythm Final Fantasy
08 Rhythm Paradise Megamix
09 Professor Layton and the Miracle Mask
10 Picross e6

Deze update ik wel op 24 juni 2020. Ter ere van het 5 jaar in bezit zijn van mijn 3DS. En hopelijk heb ik dan wel een XL. Ontbreekt nog steeds.

Geen idee of er heel erg veel gaat verschuiven though - hoewel ik wel het idee heb dat Story of Seasons - Trio of Towns aan de lijst zal toegevoegd worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.