menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2014

zoeken in:
avatar van Ricxz92
1. Dragon Age: Inquisition
2. South Park: The Stick of Truth
3. Valiant Hearts: The Great War
4. Cloudbuilt
5. Wolfenstein: The New Order
6. Shadowrun Returns: Dragonfall
7. Dark Souls II
8. Broforce
9. Shovel Knight
10. Age Of Wonders III

avatar van Brains
kiriyama schreef:

Geen Telltale. Season 2 van TWD en WAU begonnen al in 2013 en van TotB en GoT zijn pas een aflevering verschenen.


Maar 1 aflevering (Zowel voor TWD als WAU). De rest allemaal in 2014. Wat mij betreft zijn het 2014 titels.

Ik laat TWD sowieso op mijn lijstje staan. Al is het maar omdat 'ie op de PS4 volledig in 2014 is uitgebracht.

avatar van threeohthree
Nog een aantal spellen gespeeld, dus hier een kleine update:

(01) 01. Binding of Isaac: Rebirth
(02) 02. South Park: The Stick of Truth
(---) 03. The Talos Principle
(03) 04. Child of Light
(04) 05. Transistor
(05) 06. Dark Souls II
(06) 07. The Banner Saga
(07) 08. Wasteland 2
(09) 09. This War of Mine
(10) 10. Donkey Kong Country: Tropical Freeze

(08) 11. Continue987654321?
(---) 12. Depth
(12) 13. Jazzpunk
(---) 14. The Vanishing of Ethan Carter
(11) 15. Little Big Planet 3
(15) 16. Wolfenstein: The New Order
(13) 17. Sid Meijer Civilization: Beyond Earth
(14) 18. Mario Kart 8
(---) 19. Titanfall
(---) 20. Fibbage

avatar van Sinner
Heb Child of Light pas sinds gisteren maar mocht ik hem eerder (uit)gespeeld hebben dan zou hij ook bij mij denkelijk heel erg hoog eindigen. Wat een bizar mooi spel. Ik denk dat ik zelden een game heb gespeeld die zo sprookjesachtig is. Zeker eentje die prioriteit krijgt in mijn 'to-do' list. Eh. Wat nog wel heel eventjes kan duren of course...

avatar van Manny Calavera
Tof dat South Park door iedereen zo goed wordt gewaardeerd!

avatar van threeohthree
Sinner Absoluut een pracht game inderdaad, fuck de kritiek op het rijmen, het is geweldig. Toch mooi dat in misschien wel het slechtste Ubisoft jaar tot op heden, ze er toch nog een mooie titel bij hebben kunnen schrijven.

Ajax&Litmanen1: By far de beste licensed game tot op heden (Shadow of Mordor is veelbelovend, maar nog niet gespeeld). Hielp natuurlijk ook dat Trey en Matt heel dicht bij het project betrokken waren. Overweeg ook zeker een top 10 notering.

avatar van Sinner
threeohthree schreef:
Sinner Absoluut een pracht game inderdaad, fuck de kritiek op het rijmen, het is geweldig. Toch mooi dat in misschien wel het slechtste Ubisoft jaar tot op heden, ze er toch nog een mooie titel bij hebben kunnen schrijven.


Nee inderdaad. Ik heb totaal geen probleem met dat rijmen. Ook dat maakt het net wat specialer en wat sprookjesachtiger dan 'normale' tekst.

Ik vind overigens dat er weer net wat te veel overdreven wordt met de kritiek op ubisoft. Toegegeven ze hebben een paar missers gehad dit jaar. Maar als ik kijk naar de hope prima titels van de laatste paar jaar is het toch net wat te crue om ze meteen op de brandstapel te gooien. (heb ik overigens ook altijd met EA). Ook Valiant Hearts en Watchdogs kan ik niet meteen onder 'slecht' gaan gooien (nou vond ik met name Watchdogs wel ietsiepietsie overroepen), en Assassins Creed Rogue mag dan wel 'meer van hetzelfde' zijn, maar daar kan ik, aangezien ik Black Flag geweldig vond, heel erg mee leven. De release van Unity was zwaar kut inderdaad. Maar eenmaal gepatched en bugs eruit lijkt me ook dit geen misser te zijn.

avatar van threeohthree
Kritiek ligt dan ook meer op het management dan op de kwaliteit van de games. Niet dat Watch Dogs en Unity kapot slecht waren, maar Watch Dogs was natuurlijk niet een schim van wat het beloofde te worden, en de gehaaste launch van Unity was echt vreselijk. Maar ook Far Cry 4 had ongelofelijk veel problemen tijdens de eerste weken, en zelfs op dit moment is de PC port best kak.

Gelukkig is het meeste nu opgelost inderdaad, want de weg naar kleinschaligere titels als Child of Light en Valliant Hearts kan ik absoluut waarderen, en hoop ook van harte dat ze hiermee doorgaan.

Maar naast Ubisoft hebben EA (Dungeon Keeper Mobile, beta Battlefield Hard Line), en zelfs Double Fine (Broken Age mis-management, waardoor het opeens het budget op was, en shady Early Access), ook niet een lekker jaar achter de rug, dus ik hoop dat ze er in ieder geval van geleerd hebben, en wij in 2015 weer volop van hun games kunnen genieten.

Overigens gaat mijn award voor slechtste developer dit jaar naar Strategy First, man, man, man, zij zijn verantwoordelijk voor het dumpen van een gigantische catalogus aan kapotslechte schijt games op de voorpagina van Steam. (Desert Gunner, Clans) Al hun games hebben mixed of negative reviews op steam, maar toch bleven ze troep dumpen zonder enige quality control. Hierdoor zijn oneindig veel goede indie-titels ondergesneeuwd, en dat is waarschijnlijk ook de hele reden dat Steam een nieuw design heeft gekregen, en terecht, want developers als Strategy First zouden ondanks dat ze ook 2 redelijke titels op hun naam hebben staan, gewoon verbannen moeten worden.

Nee het was in dat opzicht niet zo'n vreselijk jaar voor Ubisoft, maar ze beloofden met hun AAA games de wereld te gaan veranderen, maar tot zover is nog niet eens de kleinste aardverschuiving waar te nemen.

avatar van Grovonion
Update:

01 (01). Hearthstone: Heroes of Warcraft - uiteindelijk meer dan 800 uren ingestoken, maar begin vorig jaar helemaal cold-turkey mee gestopt. Het was een obsessie geworden.

02 (06). Tales of Hearts R

03 (--). Threes! - een klein en simpel iOs spelletje dat ik nog steeds speel. Perfect als snel tussendoortje.

04 (05). Mario Kart 8

05 (03). Steamworld Dig

06 (02). Fantasy Life - na verloop van tijd vervagen de herinneringen aan mogelijk opgeroepen geluksgevoel tijdens het spelen een beetje en was het bv. in vergelijking met Tales of Hearts R een veel minder intense belevenis.

07 (04). Child of Light - blijft ook niet zo goed in herinnering als bv. een Steamworl Dig

08 (--). Hatsune Miku: Project Diva f 2nd - vervangt de eerste, die ik achteraf gezien veel meer heb gespeeld, namelijk bijna tot het einde.

09 (--). The Swapper

10 (--). Valiant Hearts

Gast
geplaatst: vandaag om 23:46 uur

geplaatst: vandaag om 23:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.