menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 5 Racing Franchises

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
Hiep, hiep, hoera! Burnout 3, één van de meest geliefde racegames, verscheen precies tien jaar geleden (10 september 2004). Een mooi moment voor top-5'jes van je favoriete race franchises.

Mijn top 5:

1. WipeOut

2. Burnout

3. FlatOut

4. SimBin's GTR

5. TrackMania

Geen enorme fan van kart racers en pure sim. Te weinig wegervaring met Mario Kart games om de franchise op te nemen in m'n top 5. Zat nog te twijfelen over Ridge Racer, heerlijke drift in de games die ik uit de franchise gespeeld heb. Maar lang niet zo veel uren mee gemaakt als TrackMania. WipeOut m'n favoriet, ook al ben ik daar pas ingestapt bij WipeOut HD. Maar een aantal van de eerdere games met terugwerkende kracht gespeeld, en gameplay is net zo lekker als in de latere games.

Happy biiiiiiirthday....o, daar kan ik aan mee doen:

1. WipeOut

2. Gran Turismo

3. Motorstorm

4. Geoff Crammond racers

5. Mario Kart

Yay. Ik zeg altijd dat ik niet zo'n fan ben van racers maar stiekem...

1. Mario Kart
2. Motorstorm
3. Lotus turbo esprit
4. WipeOut
5. Colin Mcrea's Dirt

...en als speciale vermelding de 2 racers die helaas geen franchise zijn geworden: Split/Second en Blur. Twee van mijn favo racers van de laatste jaren.

MikeMannuh
1. Forza Motorsport

2. F1 (2010, 2011, 2012 etc.)

3. Race Driver (Toca, DTM, Grid etc.)

4. Colin McRae Rally

5. Need For Speed

Forza blijft gewoon de ultieme race game op het gebied van de hoeveelheid autos, race classes, customiability, setups, marketplace, design etc. Het is wat mij betreft best een achievement hoe ze een race game hebben kunnen maken die zelfs gespeeld wordt door mensen die helemaal niet racen, maar die gewoon content zijn designs te maken en te verkopen. Verder geeft deze game tuners en makers van setups een leuke pluim door ze de mogelijkheid te geven iets te verdienen aan het setups in plaats van ze gewoon weg te geven. De hoeveelheid track is echter vaak de zwakte van Forza, wellicht omdat ze het misschien wel allemaal TE gedetailleerd en goed willen doen.

Bij de Race Driver serie is het meestal een beetje andersom, veel tracks en verder iets minder opties. Echter is Toca 2 een van de eerste race games die ik helemaal plat heb gespeeld. Daarna volgden DTM Race Driver 1, 2 en 3, en Grid natuurlijk. Door de hoeveelheid tracks in de DTM serie kan ik tegenwoordig nog vaak bij het zien van 1 bocht bij een race op de tv zien op welk circuit ze rijden. Het was geweldig om in deze games alle tracks van de DTM serie en de V8 supercars serie te hebben. Echt top!

F1 is een persoonlijke favoriet van me. Ik heb mega veel uren gestoken in F1 2010. Dit is de race game die ik boven alles het meest online gespeeld heb in mijn quest naar level 50 multiplayer. Op het eind had ik geloof ik 750+ online race wins. Deze game heeft er ook uiteindelijk toe geleid (samen met Forza) dat ik me een Fanatec wheel inclusief Clubsport Pedals en Playseat (twv 900 euro) heb aangeschaft voor de 360. Kostte aardig wat maar mijn plezier heb ik (en haal ik) nog steeds dubbel en dwars eruit.

CMR is ook voor mij meer een topper uit het verleden dan tegenwoordig. CMR 2 was de eerste rally game die ik ooit heb gespeeld. Ook deze heb ik destijds helemaal plat gespeeld. Ik kan me herinneren dat 3 wat minder was, maar met 4 heb ik me ook aardig vermaakt. Dirt vond ik vervolgens ook weer een toptitel met de introductie van andere rally types zoals de hillclimb. Hierna liep het echter wat mij betreft bergafwaarts door de focus op x games en gymkhana onzin ten koste van het 'echte' rallyen. Dirt 2 heb ik daardoor helemaal geskipped en hoewel Dirt 3 nog wel een beetje vermakelijk was ging deze snel vervelen.

Hoewel NFS tegenwoordig een grote hoop puin is, heeft deze serie voldoende toptitels afgeleverd in het verleden. NFS 2, 4, Porsche, Underground, Most Wanted etc. Tegenwoordig is het helaas meer cashen op de naam dan kwaliteit.

Mario Kart is een serie die ik altijd top heb gevonden.
Heel vroeger vond ik Testdrive leuk om te spelen (commedore amiga)
En op de tablet heb ik heel wat rondjes met real racing gereden.

1. Need For Speed

2. Gran Turismo

3. Mario Kart

4. WipeOut

5. Destruction Derby

6. Project Gotham

7. Ridge Racer

8. Sega Rally

9. Demolition Racer

10. Daytona USA

Gast
geplaatst: vandaag om 15:48 uur

geplaatst: vandaag om 15:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.