menu

Games / Toplijsten en favorieten / Jouw favoriete gratis games

zoeken in:
avatar van Animosh
Wat zijn jouw favoriete gratis games? Of de spellen online te spelen zijn of gedownload moeten worden maakt me niet uit: zolang ze maar gratis zijn!

Mijn lijst, gerangschikt van hoog naar laag, ziet er als volgt uit:

1. 3.75* N 2.0: een zeer vermakelijke en uitdagende - en soms helaas ook wat frustrerende - platformer waar je zeer lang mee vooruit kunt.
2. 3.50* Mighty Jill Off: wederom een erg sterke en pittige platformer, maar in een half uur ben je er helaas wel doorheen.
3. 3.50* N 1.4: frustrerender dan N 2.0, maar verder kwalitatief identiek.
4. 3.50* Spewer: een zeer leuk en inventief spel, waarin je een level moet halen door over te geven (je hebt beschikking over verschillende soorten braaksel).
5. 3.50* Space Is Key Hell: een enorm minimalistische en korte platformer, die echter helemaal in mijn straatje past. Het is moeilijk, maar vermijdt frustratie met behulp van veel checkpoints; de gameplay is gevarieerd (maar kort); het ziet er goed genoeg uit; en de muziek is tof. Space Is Key 1 & 2 zijn ook leuk, maar duidelijk minder.
6. 3.25* Meat Boy: erg leuk, maar door de verbeterde versie van dit spel (Super Meat Boy) is het enigszins overbodig geworden.
7. 3.25* De Fancy Pants-serie: een serie van platformers (er zijn op dit moment drie werelden klaar) wiens gameplay een mengsel is van Super Mario (een lage moeilijkheidsgraad, maar met weinig checkpoints) en Sonic the Hedghehog (je beweegt vrij snel). De serie is iets te kinderlijk voor mijn smaak, al is dat best schattig - maar vermakelijk is het zeker.
8. 3.00* Trackmania Nations Forever: een leuke, vlotte race-game met een hoop obstakels die je moet vermijden om zo snel mogelijk het einde van een baan te halen.
9. 3.00* Underworld Trip: een zeer minimalistische en korte, maar uitdagende platformer.
10. 3.00* Don't Look Back: een korte, maar pittige platformer van de maker van VVVVVV.
11. 3.00* Run 2 Run: een spel dat me enorm deed terugdenken aan Sky Roads (wat overigens ook gratis te downloaden is!), waarin je ook van platform naar platform moet springen om het einde van een level te halen. Vermakelijk.
12. 3.00* Madness Interactive: een schietspel met een zeer hoog tempo dat ik vroeger veel heb gespeeld. Hoogstaand is het niet, maar ik heb er goede herinneringen aan overgehouden.
13. 2.75* Coma: de gameplay is duf, maar het is leuk om in de best sfeervolle wereld van Coma rond te wandelen. En je bent er zo doorheen.
14. 2.50* Tafeltennis 2: ping pong! Voor dit spel had ik vroeger een zwak. De langere, betaalde versie (die je gratis kan proberen, maar ik ben even kwijt waar) is ook nog best pittig.
15. 1.75* Tetroid 2012: de soundtrack is geweldig, de gameplay (Tetris) niet.

En een eerzame vermelding gaat nog naar Black Mesa Source, een remake van Half-Life 1 die ik nog niet gespeeld heb (maar die erg goed schijnt te zijn).

avatar van Animosh
Ik heb vandaag nog een aantal gratis games gespeeld, en de volgende zeven zijn ook noemenswaardig:

1. 3.50* ViViD: voor zover ik me kan herinneren is dit het enige spel waar ik letterlijk wat misselijk van werd. Op sommige punten schotst je beeldscherm echt alle kanten op - terwijl je ondertussen door een mijnen- veld moet navigeren. Dat zal niet iedereen aanspreken, maar ik vond het wel een bijzondere ervaring.
2. 3.50* You Have To Win the Game: een spel dat me veel deed denken aan VVVVVV. Ze zien er gelijksoortig uit (retro graphics), hebben beide een open wereld die je moet verkennen en zijn beide uitdagende 2D-platformers (al vond ik VVVVVV wel een stuk moeilijker). Dus het beviel me prima.
3. 3.25* The Ruins of Machi Itcza: weer een 2D-platformer waarin je een open wereld moet verkennen. Het is niet te makkelijk, niet te moeilijk, heeft een leuke soundtrack en speelt fijn weg.
4. 3.00* Persist: de stijl spreekt me niet aan, maar het concept (je verliest in toenemende mate je vermogens, waardoor het spel in haar korte speelduur veel variatie in gameplay heeft) is leuk.
5. 3.00* Nitronic Rush: een race-spel dat enorm veel lijkt op de Trackmania-spellen (veel obstakels en absurde stunts). Ik vond dit (de moeilijke "extra" levels althans) persoonlijk echter nog wel iets pittiger.
6. 2.75* Shine: wederom een spel dat steunt op haar concept. Met je ene hand (muis) moet je een lichtbron bewegen zodat je met je andere hand het personage de weg kan wijzen. Kort, maar vermakelijk.
7. 2.75* Tiny Dangerous Dungeons: een spel dat me deed denken aan de oude Super Mario-spellen. Er zijn relatief weinig checkpoints, maar echt moeilijke stukken zijn er niet.

avatar van CarealotCarrot
League of Legends:D

spelfreak
CarealotCarrot schreef:
League of Legends:D
Voeg DOTA 2 en Team Fortress 2 daar ook nog aan toe

Ford KAduuk
En Path of Exile mag ook wel in het lijstje van goede gratis games staan.

avatar van TonyTHorror
Hearthstone, by far

avatar van Animosh
Aan mijn lijst zou ik ook nog de volgende twee spellen willen toevoegen (ja, ik blijf bezig ):

4.25* Cave Story: een geweldige actie-platformer (of Metroidvania) met een leuk verhaal maar vooral een heerlijke sfeer (mede dankzij de zeer memorabele, opgewekte 8bit-muziek).
3.25* Ninja Senki: ook een actie-platformer, en een zeer moeilijke bovendien. Je hebt gelukkig wel een cheat modus* (waarmee je met negens levels aan de start van ieder level kan beginnen), maar zelfs in die modus is het spel nog tough as nails. Vooral aan de laatste eindbaas zal ik nare herinneringen overhouden. Die heeft me misschien wel 40-50 levens gekost - en dat terwijl hem bereiken al niet makkelijk is. Maar anyway, de schiet-en-spring-gameplay is wel leuk en de muziek passend. Maar het had wel iets minder frustrerend mogen zijn (ik ben sowieso geen fan van levenssystemen).

*Met links links link rechts rechts rechts onder boven onder boven in het startscherm activeer je die.

AvMerode
Er zijn gigantisch veel freeware games.

De websites:
- Soft32 Games
- UpToDown Free Arcade Games
- UpToDown Free Platform Games
- UpToDown Classics Free Games
- UpToDown Action Free Games
- Sourceforge
- Gamejolt Free Platformers
- Gamejolt Free Arcade Games
- Gamershell Free games
- rpgmaker free games
- Free Point And Click Games
- Gratis mods voor oudere games, bijvoorbeeld: Quake Epsilon Build en Brutal Doom
- Stalker Lost Alpha (stand-alone)

- Cry Of Fear
- Xonotic
- Redeclipse
- Nitronic Rush

Er zijn zoveel en vond veel gratis games erg goed. Teveel om te noemen.
Zoals 8 Bit Killer, Wolfram, Spelunky, La Mulana, Cave Story, The Way of the Ninja N, Sqrxz, The AMC TC Rework The Dead: Evil , Streets of Rage Remake, mugen en openbor engine based fighters zoals Avengers Vs X-Men en Mortal Kombat Outworld Assassins etc.
Teveel goed spul om op te noemen en allemaal gratis.

uptodown.com maakt gebruik van downloader, maar die hoef je niet te gebruiken.
Gewoon cancelen en dan software en games op de normale manier downloaden (Alternative download) via browser.

Veel plezier!

avatar van Animosh
Nog twee toffe games:

3.5* Boson X: een platformer in de stijl van Sky Roads (voor de oudere gamers onder ons), waarin je in een abstract landschap (de Large Hadron Collider?) van platform naar platform moet springen. Blauwe platformen geven energie af, en als je de 100% haalt vind je een microscopisch deeltje. De levels worden willekeurig gegeneerd (dus je hebt geen vast level dat je kunt onthouden). Het is kort en niet uitmuntend, maar het is uitdagend en simpelweg leuk om te doen - zolang je niet op 99.88% doodgaat althans. Ugh.
3.50* Maverick Bird: een betere versie van Flappy Bird! Energieke muziek, een swingende vormgeving, verslavende gameplay ... het is absoluut niet origineel en zo, maar het is een leuk tussendoortje.

Edit: en de gouden medaille (30 punten) bij Maverick Bird is binnen! Een erg leuk spel is het.

AvMerode
WW2 fans, check: Heroes & Generals
Heroes & Generals was al een lange tijd free-to-play, maar hij is 11 juli voor steam uitgekomen.
Via mmobomb en freemmostation kwam ik hem tegen en toevallig kwam ie twee uur later via steam. Ben geen steam liefhebber, maar het is free-to-play en voor online mp is het een prima source.

Heb mijn nieuwe gaming pc (voor mijn 42-inch tv) nog niet, maar op de andere i7 hp pc (met iets oudere ati 6670hd videokaart) ben ik er mee bezig geweest en het doet me wat aan Red Orchestra denken. De game heeft via steam dezelfde connectie lagg dat het altijd al had als ik user commentaar lees. Maar kan altijd nog verbeterd worden door middel van updates en via steam word het aangegeven dat het vroegtijdige toegang is.
Het is in ieder geval prima voer voor de WW2 strategie en shooter fans.

Meeste free games via steam, mmobomb en freemmostation etc. zijn free-to-play games en niet freeware games zoals de weblinks die ik in 1 juni 2014, 3:25 uur bericht had geplaats.
Don't get me wrong, Free2Play is gratis, maar daar zijn vaak betaalmogelijkheden bij.
Freeware is 100% gratis en heeft meestal geen store/buy mogelijkheden. Dat is het verschil.
Check trouwens ook: Fistful of Frags en NeoTokyo

avatar van Thomas83
Unturned is de laatste weken een van de populairste spellen op Steam. Op dit moment worden er maar drie spellen meer gespeeld. Erg indrukwekkend voor een gratis spelletje gemaakt door een 16-jarige. Het is duidelijk dat de maker goed heeft afgekeken bij spellen als DayZ, Rust en Minecraft, maar het is ook echt leuk om te spelen.

avatar van Grovonion
TonyTHorror schreef:
Hearthstone, by far
jup, zelfs een van mijn favoriete games ooit, en dat wil wat zeggen...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:59 uur

geplaatst: vandaag om 15:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.