menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 PS2

zoeken in:
Post hier je top 10 games van de meest verkochte console aller tijden.

1. Okami
2. Final Fantasy X
3. Rez
4. Persona 4
5. Shadow of the Colossus
6. Katamari Damacy
7. Ico
8. Grand Theft Auto: Vice City
9. Resident Evil 4
10. Gran Turismo 3: A-Spec

Na de SNES mijn favoriete console. Nog een aantal noemenswaardige titels:
Burnout 3: Takedown
Wipeout Fusion
Bully
Pro Evolution Soccer 4
Persona 3
Fahrenheit
Jak and Daxter

Nou vooruit dan. Dit is wel een 'onder voorbehoud' top 10 (20 met runners up) aangezien ik nog effectief bezig ben met mijn ps2 en nog stapels games heb waar ik doorheen moet. (zo zijn er ondermeer Ring of Red, Yakuza 1 & 2, Omimush 3 & 4, Wild Arms 3 (en verder), alle Shadow Hearts, Project zero 2 &3, Forbidden Siren 1 & 2, Persona 3 & 4, Disgaea 1 & 2, alle Splinter Cell's etc etc...) Dus ik ben, samen met de huidige (nou ja last) gen nog wel eventjes bezig.

1. Final Fantasy X
2. Dead or Alive 2
3. Grand Theft Auto: Vice City
4. Resident Evil 4
5. Silent Hill 3
6. Soul Calibur 2
7. Prince of Persia
8. Onimusha 2
9. Dragon Quest: Journey of the Cursed King
10. Shadow of Rome

...en de volgende 10.

11. Silent Hill 2
12. Marvel VS Capcom 2
13. Resident Evil Code Veronica
14. Bully
15. God of War 2
16. Champions of Norrath
17. Capcom VS SNK 2
18. Prince of Persia 2
19. God of War
20. Grand Theft Auto 3

Ow...en runners up, omdat compilaties niet mogen in een dergelijke lijst: Samurai Shodown anthology, King of Fighters Orochi Saga en Street Fighter Alpha anthology. Drie van de meest essentiele compilaties ooit. Zeker als fan van fighters.

..en ja. Eerlijk. Als ik er over nadenk, en mijn collectie nog eens goed bekeken heb, denk ik dat de PS2 waarschijnlijk ook mijn favoriete console is.

Squall Lionheart (moderator)
Vette lijstjes Sinner .

01. Silent Hill 2
02. Persona 4
03. Shadow Hearts: Covenant
04. Persona 3 FES
05. Grand Theft Auto: Vice City
06. Ōkami
07. Suikoden V
08. Ico
09. Steambot Chronicles
10. Project Zero

kiriyama
00 - Max Payne (Zou op 1 staan als de port niet zo verschrikkelijk slecht was.)

01 - Silent Hill 2
02 - Shadow of the Colossus
03 - Resident Evil 4
04 - God of War II
05 - Ico
06 - Klonoa 2: Lunatea's Veil
07 - Okami
08 - Final Fantasy X
09 - Devil May Cry 3: Dante's Awakening
10 - Rez

En dan staan SMTIII, Persona 3 en 4, Shadow Hearts: Covenant, DMC, DQVIII, Rogue Galaxy, SH3 en beide Viewtiful Joe games nog klaar om gespeeld te worden.

Na de SNES mijn favoriete console.

Same here .

TurboGrafx-16/PC Engine en Playstation 2 zijn voor mij gelijkwaardig (beiden nr.1 voor mij).
PS2 heeft echt gigantisch veel game keuze en veel games zijn niet eens bekend bij de meeste mensen. Berserk: Millennium Falcon Arc, Echo Night: Beyond, Kuon etc.
De ps2 heeft gewoon een gigantische collectie en daarnaast kun je er nog ps1 games mee spelen. Snes is inderdaad ook een geweldige console met veel games.
Heb gelukkig zelf SnesStation voor de ps2 (snes games op de ps2 spelen) en gebruik snes emulators voor pc (gefuseerd met Maximus Arcade).
Moeilijk om een ps2 lijst samen te stellen als je veel hebt uitgespeeld.
Maar Ico, Shadow of Rome, Berserk, Extermination, Fatal Frame 2 etc. horen voor mij in ieder geval wel in een ps2 toplijst thuis. Maar voor een alternatieve toplijst met bijvoorbeeld games die werden afgekraakt door veel of sommige recensies, zou ik zeggen: God Hand, Run Like Hell etc.
Zelfs matige ps2 games zijn nog prima te pruimen.

kiriyama
Berserk is toch nooit in Europa uitgekomen? Die zou ik als fan ook nog wel eens willen spelen.

AvMerode schreef:
PS2 heeft echt gigantisch veel game keuze en veel games zijn niet eens bekend bij de meeste mensen.

Dat is inderdaad zo. Ik zie hier de lijstjes voorbij komen en denk voordurend 'oh ja, die moet ik nog spelen' en 'oh die heb ik nog niet in mijn collectie'. En op internet kom je regelmatig 'underrated' video's en dergelijke tegen waarbij ik in ieder geval meermaals games tegenkom die ik helemaal niet eens kende. Ik heb er nu ongeveer een 125-tal (sinds laatste telling) en die lijst is nog lang niet compleet.

kiriyama schreef:
Berserk is toch nooit in Europa uitgekomen? Die zou ik als fan ook nog wel eens willen spelen.

Ook niet in America, game is alleen in Japan uitgekomen.
Mijn ps2 is nu ongeveer net zoals een pc waarbij ik snes en nes games kan emuleren en er zowat alles op kan afspelen (zolang het maar gemaakt is voor ps2).
Berserk is in Japans, alleen bepaalde menu's en text is in Engels.
Dialoog en taal is volledig Japans. Er is een English patch gemaakt, maar geen idee of die werkt.
Kan het verhaal dus niet volgen, maar de game-play zit in ieder geval zeer goed in elkaar.

EDIT: heb de patch toegepast en speel hem nu in Engels.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.