menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top-5 Wii U Games die in aantocht zijn

zoeken in:
Waar op diverse sites en forums flink gebabbeld werd over de nieuwe Wii U titels, daar vind ik hier maar weinig activiteit. Zelfs op PU.nl en tombraiderforums.com (waar veel PS fans komen) worden games als Bayonetta 2 regelmatig besproken. Gelukkig zijn er nog GM leden als 'Mega Man' die hier eventjes verandering in gaan brengen. Want eerlijk is eerlijk: Dat mysterieuze spel genaamd 'X' (werktitel) moet toch wel enige indruk hebben gemaakt. Any way, wat is jullie top-5 Wii U games die er aan gaan komen?

1. Super Smash Bros. Wii U

Toen ik de trailer zag dacht ik: 'Animal Crossing....leuk voor de liefhebbers!'. En toen kwam ineens Mario in beeld....en toen Link....en toen Donkey Kong....en toen Fox.....etc. Zo'n nieuwe Smash game is altijd iets speciaals om naar uit te kijken. Toch was er echt één grote wauw moment voor mij. Zo'n moment waarbij ik een zogeheete Nerdgasme kreeg Mega Man!!!! In zijn oude NES pakje met hondje Rush, Skull Castle van MM2 en zelfs extra wapens zoals de Metal Blade, Leaf Shield en Hard Knuckle! Damn....ben ik even blij dat ik de Wii U nog heb

2. Mario Kart 8

Mario Kart Wii vond een lange tijd het toppunt van de reeks met een groot aantal (retro) tracks, leuke muziek, grote arenas en veel keuze in personages en voertuigen. Mario Kart 64 was lange tijds mijn favoriet, Double Dash was wel leuk en origineel maar de banen waren te kort naar mijn mening en de muziek was te catchy. Wat Mario Kart 8 nog moet laten zien is niet alleen het zelfde aanbod aan tracks als MKW, maar ook hoe de tracks zijn uitgewerkt. Het spookhuis in de E3 demo vind ik nu al toppie (met de zelfde draaiende kamer als in Bowser's kasteel van MKW) en het '8' circuit was erg leuk met die F-Zero-achtige capriolen. Ik denk dat het wel goed komt met deze game. Grafisch was het sowieso al puik!

3. 'X'

De mysterieuze game van Monolith Soft. Nog nooit heb ik me gewaagd aan Xenoblade Chronicles of een andere RPG Adventure op de Wii zoals Monster Hunter Tri en The Last Story. Maar toen ik de trailer zag met die vette Gundam-achtige robots, mensen met brute zwaarden en grote werelden met prachtige graphics en veel detail.....toen dacht ik van: 'moet....hebben!'. Niet alleen hoef je niet meer te twijfelen aan de power van de Wii U, je hebt ook nog eens een hele stoere game. Mensen, 2014 is het ideale jaar voor het kopen van een Wii U. Super Smash, Mario Kart, Bayonetta 2 en deze game komen sowieso uit.

4. Project CARS

Niet zozeer een E3 titel (aangezien dit spel vorig jaar al werd aangekondigd) maar even goed een game waar ik als Wii U eigenaar naar uitkeek. Inmiddels heb ik al een poosje Need For Speed: Most Wanted U in bezit die naast de vrijheid en het ruime aanbod aan bolides ook erg mooi is op Ninendo's console. Hoewel arcade-racing sinds de N64 tijd (met games als Rush 2) helemaal mijn ding is, vind ik de realistische race games ook wel wat hebben. En al helemaal als de graphics van je beeld af spatten.

5. Super Mario 3D World

Tja, het speciale gevoel dat ik had bij Mario 64/Sunshine/Galaxy was wel erg ver te zoeken toen ik de eerste trailer zag van deze game. Ik had echt zoiets van: 'Oke, dit is best leuk....ziet er strak en sfeervol uit met multiplayer fun!'. Maar toen ik later hoorde dat het dus de nieuwe 'grote' Mario game zou worden voor de Wii U had ik dus wel aardig wat vraagtekens. Gelukkig is het geen gemakzuchtige meuk zoals die NSMB games (die ook nog eens voor 60 euro in de winkel worden gezet). Buiten de verwachtingen om die ik had van de echte nieuwe Mario game als system seller, vind ik 't wel weer een leuke game om er bij te kopen.

spelfreak
Ik heb niet echt een top 5 waar ik naar uitkijk, maar heb gewoon wel wat games wat ik graag zou spelen.

- Ten eerste Mario Kart 8.

Ik heb Mario Kart 7 nog steed niet gehaald, misschien komt het er nog van. Maar voor mij gaan onderwater en lucht-gameplay gaan voor mij heel nieuw zijn. Anti-Gravity wordt een beetje onderschat denk ik, velen heb ik zien schrijven: Kleine gimmick. Maar mij lijkt dit nu iets heel nieuws, en iets waar Nintendo veel mee kan doen...
Ik zal zien, Mario Kart is altijd leuk, aangezien dit het enigste spel is dat ik samen met mijn zus/broer kan spelen.

-Super Smash Bros U/3DS.

Moet ik hierbij iets zeggen? Het is Smash Bros... dit gaat gewoon zeer vet worden.

-"X"

Ok, normaal ben ik niet zo van rpg/strategie. Maar ik ben vorige week met Fire Emblem begonnen, en ik geniet er veel van. Ook "X" lijkt interessant, heb gehoord dat xenoblade zeer goed is, dus ik zou dit wel een kansje geven.

-Bayonneta 2

De eerste nooit gespeeld, maar dit is een goed excuus om aan de serie te beginnen. Beat 'm ups zijn altijd leuk om tussendoor te spelen. Dit ziet er ook weer groots en episch uit.
Fanboys moeten wel eens stoppen om te zeiken dat het een exclusive is, hebben hun wel een excuus om wii u te kopen.

-Wind Waker HD

The Wind Waker is de enigste Zelda die ik nooit gespeeld heb, omdat ik nooit een GameCube heb gehad, en GameCube controllers van d3mon ofzo, altijd na een kwartier spelen kapot gingen.
Jammergenoeg weet ik wel al veel van het verhaal, en ook hoe het eindigt, dus dat is wel jammer. Dankje internet. Maargoed, gewoon voor het avontuur en gameplay haal ik The Wind Waker HD wel.

Voor de rest wil ik ook Pikmin 3 nog wel spelen. Super Mario 3D World wil ik wel spelen, maar het lijkt, net zoals 3D Land, een "meh" Spel. Ik had eigenlijk een uitgebreidere 3D Mario verwacht, want ik dacht dat 3D Land eigenlijk een tussendoortje was, maar dit wordt ondertussen zo'n tussendoortje dat je erin moet duwen, omdat je eigenlijk niet een honger hebt.

Ook Donkey Kong Tropical Freeze lijkt leuk, ik ben van plan om DKCR op de 3DS te spelen, dus weer een excuus om de serie te beginnen.

Genoeg om naar uit te kijken voor Wii U dus, Jammer dat we voor het meeste tot 2014 moeten wachten. Ik kijk veel meer uit naar sommige 3DS titels te kopen, en ben sterk aan het twijfelen of ik nu de ps4 op launch ga halen, of eerst alle geweldige 3DS titels eerst speel.

Nu is het zo dat 3DS veel krijgt en de Wii U een beetje achtergelaten wordt, maar ik denk dat dat over 2 jaar andersom gaat zijn. Ik ben bang dat Nintendo nooit de gouden middenweg zal vinden.

1. Wonderful 101

Ziet er ontzettend leuk uit - heeft ergens wat weg van Pikmin qua idee, maar dan met superhelden. En staat gepland voor augustus dus dat is niet zo heel ver weg meer.

2. X

Omdat Xenoblade Chronicles makkelijk de beste Jrpg is die ik de laatste 10 jaar of zo gespeeld heb. (eh...en nog steeds overnieuw aan moet beginnen - niet uitgespeeld op de Wii, al een tijdje terug en geen flauw idee meer wat-hoe-waar, dus is het makkelijker om 'vers' te beginnen).

3. Donkey Kong Country Arctic Freeze

Omdat de eerste bij mijn favoriete platformers van de laatste jaren hoort, en ook 2 er gewoon uitziet alsof het erg leuk is.

4. Mario Kart WiiU

5. Super Smash Brothers WiiU

Beiden lijken me voorzchzelf sprekend. Ik speel de voorgangers nog regelmatig dus een vervolg mag ook wel.

Verder eigenlijk nog Pikmin 3, Game & Wario, Wii Party U, Super Mario 3D World, Rayman Legends en Wind Waker HD.

..een nieuwe console komt er toch voorlopig niet in. Heb nog te veel liggen op Wii, PS3&Xbox360, PC en met de releases op 3DS en WIIU kom ik mijn tijd wel door. Of althans...dat zeg ik nu - voor hetzelfde geld haal ik met wel in 2014 al een PS4. Maar voorlopig acht ik die kans klein.

5 games waar ik naar uit kijk? Naar zoveel kijk ik nou niet echt uit. Er zitten natuurlijk wel wat leuke games tussen, maar games die ik meteen op dag 1 van de release wel hebben? Niet echt.

Gedeelde eerste plaats tussen Bayonetta 2 en Wonderful 101. Voor deze games heb ik overigens de WiiU gehaald.

Bayonetta

Bayonetta zal wel de (of een van de) meest besproken titels zijn van de WiiU op dit moment, ik kijk er in ieder geval naar uit. Bayonetta 1 is een Hack 'n Slash genre weer een stuk beter maakte, voornamelijk op het gebied van intensiteit en combo's. Daarnaast waren de designs van de vijanden en de art direction prachtig. Op dat gebied zal het niet fout gaan in de sequel.
Maar hoe zit het met de controls? Wat voor nieuwe vijanden kan ik verwachten? Is het een groot gemis nu Hideki Kamiya de game niet regisseert (met DMC 2 in mijn achterhoofd)?
Platinum heeft in ieder geval nog niet teleurgesteld en ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat gaat gebeuren.

Wonderful 101

Wonderful 101 heeft daarintegen dan wel weer Kamiya aan het roer. En tot nu vind ik elke game die hij heeft geregisseerd vernieuwend en een groot plezier om te spelen. Na wat gameplay video's te hebben gezien lijkt het mij dat gameplay en controls wel goed zitten.
Ook de graphics zijn prachtig! Niet veel HD games gaan voor zo'n kleurenfeest als Wonderful 101, en terwijl het er zo prachtig uitziet.

3) X

Er is nog niet veel bekend over, maar de maker van Xenoblade (niet gespeeld overigens) zal toch niet teleurstellen? Een grote Third-Party game is wat de WiiU nu nodig heeft.

4) SSB WiiU

Ik heb mij heel veel vermaakt met (het zeer complete) SSMB op de Wii. Probleem is echter dat SSMB al zo perfect aanvoelde, van character roster tot de aanvullende mini-games en de storymode. Wat kan er nog beter of worden uitgebreid?
Leuk is in ieder geval dat Mega Man is toegevoegd (en gek genoeg niet bij UMvC??), maar Wii Fit trainer en Villager? Voeg dan Cranky kong toe, of liever nog: Goofy en Max. Al zal dat laatste helaas nooit gebeuren .

Super Mario 3D Land.

Ik speel vaak met mijn vrienden games op de bank. Offline multiplayer dus. En de multiplayer mario games zijn altijd leuke games om zo te spelen. Elkaar in ravijnen gooien, power-ups afpakken, etc. De New Super Mario Bros. Wii is in mijn ogen nog steeds de beste Mario titel allertijden. New Super Mario Bros. U was daarentegen ligt teleurstellend, een 3D versie hiervan zal de liefde misschien weer aanwakkeren. 3D geeft de serie genoeg nieuwe mogelijkheden.

Eh. Helemaal vergeten, maar ook Shin Megami Tensi X Fire Emblem staat heel hoog in het lijstje bij mij.

Ford KAduuk
Eh. Helemaal vergeten, maar ook Shin Megami Tensi X Fire Emblem staat heel hoog in het lijstje bij mij.

Lijkt mij zelfs de meest interessante titel die de Wii U op dit moment nog gaat krijgen

Mario Kart 8, Bayonetta 2 en X spreken me ook wel aan. De nieuwe 3D Mario valt me echter wat tegen. Had me daar wel wat meer bij voorgesteld dan een vervolg op Mario 3D Land met multiplayeroptie.

Hmm overigens kijk ik ook heel erg uit naar Sonic Lost World - zelfs een stuk meer dan naar Mario World 3D. De vorige 2 Sonic's waren na heel lange tijd nog eens echt goed (Colors op de Wii is naar mijn mening echt een Hidden Gem en ook Generations was best leuk) en ook deze ziet er erg goed uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.