menu

Games / Toplijsten en favorieten / Beste Gamepersonages

zoeken in:
kiriyama
Titel zegt het natuurlijk al, maar wat zijn nu de beste/leukste/interessantste/grappigste gamepersonages? Ik heb het dan niet zozeer over de grote iconen, maar over persoonlijke favorieten. Voor mijzelf was de keuze soms best lastig. Kratos is bijvoorbeeld een groot icoon en heeft ook nog eens een aardige geschiedenis, toch heeft hij de lijst bij lange na niet gehaald. Wat maakt voor mij een personage nou echt speciaal? Een top 10 op exacte volgorde is me te moeilijk, maar hieronder mijn lijst:

- Liara T'Soni (Mass Effect 1 en 2)

Liara is op het eerste gezicht rustig, onhandig en ietwat verlegen. Maar door gesprekken met haar aan te gaan in de eerste Mass Effect leer je stukje bij beetje haar toch ietwat aparte verleden. Ze is 106 jaar oud, maar voor Asari begrippen eigenlijk nog een tiener. Ze lijkt in alles een vrouw, maar Asari zijn zowel man als vrouw in een. Naast dat schijnt ze ook een 'Pureblood' te zijn, iets wat een groot taboe is op haar thuisplaneet. De relatie met haar moeder is nooit goed geweest en haar vader heeft ze nooit gekend. Hoewel ze verlegen is, is ze niet bang om haar krachten te gebruiken en in deel 2 heeft ze opeens een totaal andere persoonlijkheid. Of zo lijkt het tenminste. Ze quote zodra je haar in deel 2 tegenkomt zelfs haar moeder en is niet vies van wat chantage. Toch zijn haar drijfveren nobel en is ze misschien wel het meest loyale teamlid van Sherpard op de Normandy. In deel 3 zou ze weer als full time member komen opdraven. Ik kan niet wachten om te zien hoe haar personage zich verder zal ontwikkelen.

- Ashley Williams (Mass Effect 1 en 2)

Nog een die nu niet zo'n lekkere familiegeschiedenis heeft. Haar grootvader was in de eerste intergalactische oorlog de eerste mens die zich overgaf aan de Turians. Hierdoor heeft Williams altijd met een groot schaamtegevoel rondgelopen en het idee dat ze altijd beter moet presteren dan de rest. Van haar carrière is nooit veel terechtgekomen, hoewel ze altijd tot de top van de klas behoorde. Ze is afstandelijk, kil en zelf een tikkeltje racistisch. Ze vertrouwt geen aliens en laat dit meer dan eens blijken. Toch zijn haar motieven nobel, en zal ze haar persoonlijke gevoelens nooit een missie in gevaar laten brengen. Ook komt ze langzaam maar zeker tot de ontdekking dat niet elke alien slecht is. Strenge politieke standpunten, maar zeker niet onredelijk.

- Miranda Lawson (Mass Effect 2)

Min of meer uit hetzelfde hout gesneden als Ashley. Ook Miranda is duidelijk iemand die mensen als superieur beschouwt. Cerberus, de organisatie waarvoor zij werkt wordt zelfs te extreem bevonden door Ashley. Ook is zij op het begin erg kil en vertrouwt ze naast de aliens, ook commander Shepard op het begin nog niet. Langzaam aan wordt duidelijk waarom. Haar vader, een belangrijk zakenman, heeft haar bij de geboorte 'gemaakt.' Door middel van implantaten heeft zij speciale krachten gekregen die niet voor andere mensen te behalen valt. Zelfs haar uiterlijk is speciaal ontworpen. Hierdoor voelt ze zich vaak onzeker, en denkt ze dat enkel haar fouten echt van haar zijn. Haar progressie is erg indrukwekkend en ik ben dan ook benieuwd hoe ze in deel 3 naar voren zal komen. Zeker nu ze niet meer voor Cerberus werkt.

- Francis 'York' Morgan (Deadly Premonition)

Een gamepersonage die een discussie aangaat met jouw de speler (als Zach) en het in de eerste paar minuten over de SM relatie tussen Tom and Jerry heeft trekt natuurlijk meteen de aandacht. Dat hij daarnaast ook nog boodschappen in koffie ziet, op een dag meer rookt dan Tom Waits in zijn hele leven, en hele monologen over dvd extra's heeft is goed meegenomen. Ja, York (That's what everybody calls me.) is een klasse apart. Zach/Jij kwam in zijn leven toen hij zijn vader z'n moeder zag vermoorden en sindsdien komt hij op elke crimescene rode zaden tegen. Eigenlijk moet je hem gewoon spelen om het allemaal mee te maken.

- Nathan Drake (Uncharted 1-3, Golden Abyss)

De ultieme antiheld Drake. Een ridder op een wit paard is hij niet, maar als je het hem lief vraagt wil hij best een harnas en schimmel voor je stelen. Arrogant, klunzig, charmant, macho, alles wat twee mannen zouden kunnen zijn, maar dan samen. Indiana Jones mag zijn beste dag dan hebben gehad. Drake zie ik nog wel een aantal jaren meelopen.

En zo kom ik voorlopig op een top 5 uit. Maarliefst 3 personages uit dezelfde reeks. Politieke standpunten, afwijkend gedrag en macho crap lijken uiteindelijk toch het belangrijkst.

avatar van jerom1234
- Ezio (Assassins Creed)

Omdat hij cool is.

-Sir Walter (Fable III)

Hij is een echt vertrouwenspersoon en opzich kan hij goed vechten. Jammer dat hij sterft uiteindelijk!

-Cole (Gears of War 1, 2, 3)

Hij is cool, en hoe hij zijn intrede maakt in GoW 2 is onwijs cool!

-Funky Kong (Mario Kart Wii)

Hij heeft een cool uiterlijk, maar dat is verder wel het enige. Achter hem zit niet zo'n verhaal.

- Master Chief (Halo-serie)

Cool uiterlijk, vette wapens. Van alles!

avatar van 3bdelilah
Ezio en Link. Voor de rest kom ik eventjes niet gauw op iemand anders...

avatar van Jumbojet
Ezio

Gast
geplaatst: vandaag om 03:09 uur

geplaatst: vandaag om 03:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.