menu

Games / Spoilers / Final Fantasy X-2

zoeken in:
avatar van Marcellussss
Ik ben bezig met Final Fantasy X-2, en probeer meteen een zo hoog mogelijk percentage te scoren. In elk hoofdstuk heb ik tot nu toe elk eiland bezocht, op zoek gegaan naar missies en die gozer op de Calm Lands en Open Air promoten.

Nu zat ik in chapter 2, en heb ik Clasko opgepikt en afgezet bij de Calm Lands. Ik ben hem gevolgd en kwam uit bij de Monster Arena. Hier moest ik een paar fiends uitroeien. De eerste ging gemakelijk, maar daarna kom ik bij een fiend die gewoon niet te verslaan is (zo'n leeuw met van die lange snorharen). Heb al 5 pogingen gedaan, maar het lukt maar niet.

De vraag: Is dit heel belangrijk voor je percentage en kan je dit ook nog in een volgend chapter doen?

Vraag 2: Ik zit nu bijna in chapter 3, met iedereen op level 16. Is dat laag? Kan ik daardoor die *&*^ leeuw niet verslaan?

avatar van Marcellussss
Nog iets: Kan je ergens Ethers kopen?

avatar van Naomi Watts
Nee. Die moet je mixen in je alchemist abilities. Dan moet je dispel tonic leren. Je kan ze ook stelen van Tonberry's in Mushroom Rock of in Bevelle Palace.

Die Monster Arena kan je later ook nog doen. Is net als in X any time te doen. Wel lekker up levellen is het in die Monster Arena.

avatar van Marcellussss
Marcellussss schreef:
Vraag 2: Ik zit nu bijna in chapter 3, met iedereen op level 16. Is dat laag?

avatar van Naomi Watts
Ik zit op dat moment zo rond level 35. Al zit ik altijd wel ver boven de recommended level. Ik zall minimaal level 20 aanhouden, al raad ik level 25 aan. Aangezien de Aeons wel wat powerful attacks hebben.

avatar van Marcellussss
Hm. Het probleem is dat vooral de gebieden met sterke fiends interessant zijn. Daar 'escape' ik dan ook altijd. Probleem is dat ik nu in Bevelle Temple zit om Vegnagun te onderzoeken, zonder ethers en dus op level 16.

Gelukkig heb ik wel een save file op een ander punt, net voor de missie waar je de sphere van LeBlanc moet terug stelen. Denk dat ik maar beter terug kan gaan naar dat punt, aangezien ik nu al redelijk veel moeite heb met fiends (hoewel ik op veel gebieden ook meer moeite met fiends had dan met de bazen.) Ik kan iig niet met een sphere terug naar de Celsius op dat punt (=Bevelle temple bij onderzoek bestaan Vegnagun) volgens mij?

avatar van Naomi Watts
Pin me er niet op vast maar volgens mij niet nee. Ik zal vooral de hotspots even laten en puur die sidequests doen.

Dat kan inderdaad wat pittig zijn ja. Het is mogelijk maar niet echt aangenaam.

De ability MP Absorb moet je even een high priority maken.

avatar van Marcellussss
Ik kon inderdaad niet terug dus. Uiteindelijk maar die andere save file gebruikt en mezelf even getrained en daarna ook de missie in de Monster Arena afgerond (gingen een hoop phoenix downs doorheen zeg ). Daarna op level 26 doorgegaan met de main story en ik had het duidelijk overschat. Zelfs Bahamut ging in een aantal beurten ten onder en zijn Mega Flare deed slechts 200 HP schade.

En trouwens, level 35 . Dan versla je Bahamut met één aanval? Ik zat op 27.

avatar van Naomi Watts
Ja, die is dan instantly een critical hit.

Maar behoorlijk over-levelled zijn haalt wel wat plezier weg. Weet nog dat ik in mijn laatste speelsessie van X al op level 63 zat tijdens die eerste battle met Seymour.

Dan gaat het wel heel erg makkelijk.

avatar van Marcellussss
Klopt. Ik had daarentegen bij de Final Aeon battle van X een relatief laag level, waardoor het vaak ook na 2 uur nét niet lukt. Ging uit mijn dak toen het na zo'n 10x wel lukte.

avatar van Naomi Watts
Nou dan raakte je toch nog best ver. Ik eindig elke FF game met 99:59 uur op de teller (wil niet eens weten hoelang ik er werkelijk aan besteed heb ) en met level 99. Tegen het einde aan ontstaat er eigenlijk veel minder irritatie dan in het begin van de game.

avatar van Marcellussss
Ik had bij mijn eerste keer FFX ook 86 uur dacht ik. Enne, die 2 uur was een enkele poging bij die laatste battle he.

FFVII heb ik nog de meeste uren in zitten. Vind het toch altijd raar als ik naar die cijfers kijk, dat er zoveel tijd in zit.

avatar van Marcellussss
Yojimbo in chapter 3: pittig. Gister tweemaal geprobeerd maar slaagde niet echt. Iemand tips?

avatar van Tsjo-Wi
Tis alweer tijd geleden maar bij bossfights gebruikte ik altijd die special dress spheres, die zijn erg handig.

avatar van Marcellussss
Nog niets mee gedaan eigenlijk. Loop nog steeds altijd met een White Mage, Black Mage en een Warrior.

avatar van Tsjo-Wi
Ja tis een beetje onhandig om die specials te activeren. Dan moet je geloof ik een paar keer van dress wisselen, duurt wel een paar turns, maar dan heb je ook wat. Volgens mij was die van Rikku het sterkst, maar ik zou ze gewoon allemaal gebruiken als er een dood gaat.

avatar van Marcellussss
Kan je ze niet gewoon als standaard instellen dan?

avatar van Tsjo-Wi
Nee dacht het niet. Je hebt toch van die verschillende dress grids waarop je van die lijntjes hebt en je je dressspheres kan zien? Dan moet je geloof ik al die lijntjes vullen van zo'n grid door steeds van sphere te wisselen. Maar shit tis echt lang geleden, ik weet het allemaal niet zo goed meer...

avatar van Marcellussss
Ik ben er al achter inderdaad. Je moet alle dresspheres op het grid in gebruik hebben genomen en alle lijnen moeten blauwgekleurd zijn. De kracht ervan viel me wel nogal tegen. Maar als je dood gaat met een special dressphere in gebruik, is het gevecht dan afgelopen? Of is het net als met een aeon?

avatar van Tsjo-Wi
Nee dan kun je gewoon doorvechten. Ik had ze ook meestal wel alledrie nodig bij zo'n bossfight.

avatar van Marcellussss
Hm. Tot nu toe nog nooit nodig gehad, en zit bijna in Chapter 4.

avatar van Marcellussss
Nog een vraag :

Ik krijg het hoofdstuk in Luca maar niet afgesloten. Ik heb het sphere break toernooi niet gedaan, dus zal wel een episode concluded worden. Of moet je als nog sphere break gaan doen om Luca af te sluiten?

avatar van Marcellussss
Ben er al uit gekomen. Gewoon naar een hek toe lopen. Tot mijn verbazing nog Episode Complete ook.

avatar van Marcellussss
Mijn vierde bericht achter elkaar word dit. Hm...

Angra Mainyu verslaan. Na drie pogingen alles uit de kast halen nog niet gelukt. Dacht dat ik er bijna was na een 20 minuten-sessie, maar geen idee. Ben er wel al achter dat Dark Knights goed werken tegen hem. Verder iemand tips? Misschien de FFX-2 diehard Naomi Watts?

Zit op level 50 overigens.

avatar van Naomi Watts
Marcellussss schreef:
Mijn vierde bericht achter elkaar word dit. Hm...

Angra Mainyu verslaan. Na drie pogingen alles uit de kast halen nog niet gelukt. Dacht dat ik er bijna was na een 20 minuten-sessie, maar geen idee. Ben er wel al achter dat Dark Knights goed werken tegen hem. Verder iemand tips? Misschien de FFX-2 diehard Naomi Watts?

Zit op level 50 overigens.

terug van weggeweest, my bad.

Je moet twee Dark Knights hebben en 1 Alchemist (met de mega potion ability). Dan moe tje Alchemist een Lunar Curtain met een Light Curtain mixen zodat je wall kan casten op je party. Hierdoor verminder je de physical attack damage. Dan moet een van je characters een chocobowing gooien zodat je party een haste status heeft. Je knights moeten darkness blijven casten en je alchemist moet Mega potion blijven gebruiken.

avatar van Marcellussss
Ben er pas net achtergekomen hoe geweldig Dark Knights, Alchemists en Gunners zijn. Heb me al die tijd bij mijn heilige opstelling van FFX gehouden: White Mage, Black Mage, Warrior/Samurai met extreem veel HP.

Maar goed, ik zal het proberen. Merkte ook dat hij alleen maar magische aanvallen deed (ook Curaga en Full-Life etc). Misschien slim om al zijn MP te absorben? Dan is hij weerloos lijkt me.

Heb ik als nog even een plek nodig om te trainen. Die zijn er in Chapter 5 helaas niet zover ik weet. Kom in de Via Infinito ook niet verder dan Cloister 26

edit: Is er een manier om Hastega te leren?

avatar van Naomi Watts
Je kan zijn MP absorben maar die taktiek nooit gebruikt.

Om hastega te leren moet je een chocobo naar de central expanse of Bikanel sturen (chapter 5). Als hij zonder item terugkomt is de kans groot dat je hem ontvangt. Of je moet een bruid zoeken in de Calm Lands voor zo'n dude. Ook in Chapter 5 overigens.

avatar van Marcellussss
Die bruid zoeken is onmogelijk. Heb tientallen mensen benaderd en er kwam niemand opdagen. Zal dat met die chocobo nog eens proberen.

Maar goed, een goede plek om te trainen?

avatar van Naomi Watts
De beginfase van Via Infinito is de beste plaats om te level-uppen met jouw level, je kan ook gaan trainen in de kerker onder de toren in de Thunder Plains.

avatar van Marcellussss
De beginfase van Via Infinito is bij mij verschrikkelijk makkelijk, om dan ineens om te slaan op vloer 26. Ik ben uiteindelijk gaan trainen in de Bevelle Underground met een Lure Bracer. Zit nu op level 74. Gister met gemak Angra Mainyu verslagen met een Alchemist en twee Dark Knights, hoewel het wel erg lang duurde.

Nu nog de Via Infinito.

update: Trouwens, Hastega gewoon geleerd door Black Elemental te verslaan (Speed Bracer)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.