menu

Games / Spoilers / God of War: Ragnarök

zoeken in:
avatar van Nomak
Op internet zijn er verschillende topics te vinden over dat God of War Ragnarok weleens de laatste game met Kratos zou kunnen zijn omdat hij aan het einde zou sterven in een gevecht met Thor of Odin.

In eventuele latere games zou zijn zoon Atreus het dan overnemen als hoofdpersonage.

Goed idee of niet??

Persoonlijk lijkt het me emotioneel om na zo een avontuur afscheid te moeten nemen van een personage dat zo een karakterontwikkeling heeft doorgemaakt als Kratos. Als gamer krijg je er toch wel een bepaalde connectie mee.

Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk kan voorstellen om toekomstige GoW games te spelen zonder Kratos.

avatar van Sinner
Nou ben ik het of vind ik Kratos eigenlijk maar een vrij eenzijdige brulboei zonder veel karakter die heel erg boos staat te roepen tegen iedereen? Ik heb de vorige dan wel niet gespeeld maar met Kratos heb ik als personage totaal geen band - het is voor mij altijd het 'WAAAGH IK BEN ZOOO BOOOOS' mannetje geweest dat af en toe een versnelling hoger schiet in 'WAAAGH IK BEN NU HEEL TRIEST EN NOG VEEL BOZER'. (Van de twee PSP games over de eerste 2 tot 3 en Ascension (die ik nog moet uitspelen).

Topgames, erg vermakelijk, super actie, maar emotioneel heb ik er 0,0 mee. Ik had eigenlijk liever al gehad dat ze voor het hele Noorse gebeuren een nieuwe held / verhaallijn hadden gepakt. En dit evt doortrokken naar wat komen gaat in... pak 'm beet het Egyptische of Romeinse stelsel. En daarna ala wat het idee was voor bvb Darksiders iedereen nog een keertje samen in een game stoppen?

avatar van Nomak
Sinner in de laatste God of War heeft Kratos afscheid genomen van zijn boze zelf. Hij is dan zoveel meer dan de woeste woesteling die jij kent uit de voorgaande games. Hij heeft een nieuw leven opgebouwd en is een echte familieman geworden. Mooie karakterontwikkeling heeft ie doorgemaakt.
Maar omstandigheden sleuren hem terug in een wereld van geweld.

avatar van Sinner
Zoiets had ik idd door. Maar om nou te spreken alsof Kratos zo'n geweldig karakter-arc heeft doorheen de serie? 6 delen de woesteling spelen en daarna in 1 deeltje wat emoties tonen vind ik toch niet zo heel bijzonder dan. Maar dat is mijn mening dan maar. Dan vind ik toch dat bvb een karakter als Arthur in Red Dead 2 of Joel in Last of Us beiden in 1 spel al een veelvoud aan emoties en karakterontwikkeling doorgaan. Verder staat die laatste God of War wel nog op het lijstje om in huis te halen als ik in de toekomst een PS5 haal (pak hem beet - 2023).

avatar van Nomak
Ik denk dat ik nu ongeveer halverwege het spel zit. Maar lijkt me wel logisch dat de volgende God of War zich in Egypte zal afspelen. Heel duidelijke hint deze keer als er een artefact wordt gevonden en Kratos zegt dat dit uit een land komt waar hij heel graag eens naartoe zou willen gaan.

Egypte lijkt me ook echt een mooie setting voor een God of War game. Ik ben dan wel niet echt bekend met de Egyptische Goden, maar Google leert me dat daar echt wel uitdaging genoeg is voor Kratos.

Hopelijk wel Kratos in een volgende game. Want in Ragnarok wordt er nogal veel solo gespeeld met Atreus. Dat is eens leuk voor even, maar het is toch iets te veel naar mijn mening. Krijg zo een beetje het gevoel dat men ons wil warm maken voor één of meerdere solo games met Atreus.

avatar van Nomak
Er zijn verschillende aanwijzingen dat een volgende God of War zich in Egypte zal afspelen. Maar hoe zal Kratos daar terechtkomen?

Ik denk dat er nu eerst een solo game of een DLC komt van Atreus die in zijn eentje op zoek gaat naar andere giganten. Komt op zijn queeste terecht in Egypte waar hij in de problemen geraakt met de plaatselijke Goden. Dit loopt rampzalig af voor hem en de Egyptische Goden sturen een boodschapper naar Midgard die het levenloze lichaam van Atreus aflevert bij Kratos.

Kratos wordt razender dan ooit en vertrekt onmiddellijk met Mimir & Freya naar Egypte.

Ik hoop dat het zoiets zal zijn...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.