menu

De Site / Algemeen / Toevoegbaarheid

zoeken in:
BoordAppel (moderator)
Ninja Gaiden Sigma bijvoorbeeld. Zover ik weet is dat gewoon Ninja Gaiden maar dan met wat extra modes en levels erbij en ziet het er natuurlijk een stuk beter uit.

drezic schreef:

Volgens mij wordt er ook een gemiddeld cijfer uitgerekend (over alle platformen). Dit cijfer wordt bijvoorbeeld gebruikt voor de top 250 en zodoende kan een slechte gameboy versie een spel enorm omlaag halen.

Ik zou hier niet zoveel problemen mee hebben. Elk platform wordt apart vermeld bij het spel, en indien een bepaalde versie het algemene gemiddelde omlaag haalt dan is dat maar zo. Dat is bij andere spellen ook zo die op verschillende platforms zijn uitgegeven.

Voorbeeld: Ik heb Mafia bijvoorbeeld op de pc gespeeld en heb een 5 gegeven. Later heb ik het spel nog eens op de PS2 gespeeld en indien ik daar ook een cijfer zou voor moeten geven zou het een piepklein 3tje worden. Het beeld was beroerd, de besturing ook, en alles wat op de pc versie zo mooi was vond ik op de PS2 versie zwaar tegenvallen. Als straf zou ik het zelfs terecht vinden als voor deze slechte prestatie het totale gemiddelde omlaag zou gaan.

BoordAppel schreef:
Ninja Gaiden Sigma bijvoorbeeld. Zover ik weet is dat gewoon Ninja Gaiden maar dan met wat extra modes en levels erbij en ziet het er natuurlijk een stuk beter uit.

Tsja, nou zie ik het probleem: Om hier bij het origineel nou gewoon platform PS3 toe te voegen is te simpel. Ik vind het nogal omslachtig om met die generaties te gaan werken, maar zal wel de meest eerlijke en werkbare manier zijn.

Om straks te gaan schiften, is een heldere beoordeelregel voor nodig. Beoordelen op extra modes en levels is te vaag, ontwikkelaar/uitgever wordt onmogelijk, indelen op jaar-interval wordt een potje, we zitten haast wel aan de platforms/generaties vast. (Maar waar valt de console Arcade dan eigenlijk onder? Gaan die dingen niet met de tijd mee?)

Op wikipedia wordt over zeven generaties gesproken. Om sommige spellen zeven keer op de site te zetten lijkt me te ver gaan., de verschillen zullen niet groot genoeg zijn. Volgens mij zou een driedeling dan wel volstaan om de grootste verschillen te scheiden:
1. t/m 8-bits tijdperk
2. 16-, 32-, en 64-bits tijdperk
3. Zesde/zevende generatie.

Om te kunnen onderbouwen dat dit alles misschien te ver gaat: Kan iemand een spel noemen die in verschillende van deze drie categorieen valt, maar waarvan de versies toch bijna identiek zijn?

BoordAppel (moderator)
Ik vind die indeling niet zo goed eigenlijk. 8 en 16 bit verschilt veel minder van elkaar dan 16 en 64 bit. Ik zou de indeling dan in ieder geval wat anders maken.

Maar misschien denken we ook gewoon te moeilijk: een game is een remake en mag apart op de site als hij jaren later opnieuw uitgebracht wordt voor dezelfde of een ander platform.

Ik ben voor de mening van BoordAppel. Ik zie het niet zo zitten, al die generaties. Je maakt het alleen maar onnodig moeilijk. Ik vind het goed zoals 't is.

@ JonnieBrasco, volgens mij is Dragon's Lair zo'n game. Die is op een stuk of 20 platforms uitgekomen. Begonnen als Arcade en komt binnenkort op Playstation 3

neo (crew)
De gameboy color (98 uitgebracht) en de N64 (96 uitgebracht) behoren beiden tot dezelfde generatie toch? Dacht dat dat niet alleen om de kracht ging (kan het mis hebben). Maar neem Turok Rage Wars. Die is voor beiden uitgebracht en die van de Color is een 2d actie game, die compleet anders is als de N64, maar ze staan wel samen bij elkaar. Dit vind ik nou een duidelijk geval van wat apart zou moeten.

Voor de rest heb ik er te weinig kijk op.

Ik wil graag de game Blip & Blop: Balls Of Steel op deze site zetten, maar mag dat hier wel? Het is namelijk een freeware game...

Mart schreef:
Ik wil graag de game Blip & Blop: Balls Of Steel op deze site zetten, maar mag dat hier wel? Het is namelijk een freeware game...

Ziet er wel grappig uit. Wie wil er nu niet Pokemons, Smurfen, Troetelbeertjes, Lemmings, en Toads afknallen? Lijkt mij wel toevoegbaar.

BoordAppel schreef:
Maar misschien denken we ook gewoon te moeilijk: een game is een remake en mag apart op de site als hij jaren later opnieuw uitgebracht wordt voor dezelfde of een ander platform.

Inderdaad, het zou volgens mij handig zijn dat een remake als submap wordt weergegeven, zeg maar dat er een + icoontje is dat je doorlinkt naar het remake van het spel..

BoordAppel (moderator)
Mart schreef:

Uit de wiki:

Niet zomaar alle gratis games worden toegelaten. Er is veel freeware te verkrijgen die niet interessant is om op GamesMeter toe te laten. De volgende regel geldt voor alle games:

* Het spel moet op zichzelf staan, en niet onderdeel van een groter stuk software (zoals een operating system of een andere game) uitmaken.

Verder moet het spel aan één van de volgende twee eisen voldoen:

* De ontwikkelaar van de game moet al op GamesMeter bekend zijn.
* Er is aantoonbare media-aandacht voor de game geweest. Als er aankondigingen, reclame, recensies en dergelijke te vinden zijn, duidt dit erop dat het niet om zomaar een klein onbenullig freeware spelletje gaat.

BoordAppel schreef:
Verder moet het spel aan één van de volgende twee eisen voldoen:

* De ontwikkelaar van de game moet al op GamesMeter bekend zijn.
* Er is aantoonbare media-aandacht voor de game geweest. Als er aankondigingen, reclame, recensies en dergelijke te vinden zijn, duidt dit erop dat het niet om zomaar een klein onbenullig freeware spelletje gaat. [/i]

En als de ontwikkelaar NIET bij GamesMeter bekend is, maar als het spel WÉL aantoonbare media-aandacht heeft gehad, mag het dan toch nog toegevoegd worden?

Zoals Pac-Man & Minesweeper?

BoordAppel (moderator)
Mart schreef:
(quote)

En als de ontwikkelaar NIET bij GamesMeter bekend is, maar als het spel WÉL aantoonbare media-aandacht heeft gehad, mag het dan toch nog toegevoegd worden?

Ja. Er staat niet voor niets: verder moet het spel aan één van de volgende twee eisen voldoen.

JohnWilliams schreef:
Zoals Pac-Man & Minesweeper?

Minesweeper voldoet niet aan de eisen (is gewoon onderdeel van Windows) en zal ik een dezer dagen eens verwijderen.

Verwijderen, ah dan is er een lege plek in de top 10 van Alastor en krijg je misschien een paar mensen op je dak...maar je moet het zelf weten.

BoordAppel (moderator)
Dat zou goed kunnen inderdaad, maar de disclaimer staat er nog steeds als je een game toevoegt: dus voeg geen twijfelgevallen toe zonder dit eerst op het forum te bespreken. Dat mensen zich daar niet aan hebben gehouden is verder niet mijn probleem.

De regels beginnen nu echt vorm te krijgen dus zal er toch het een en ander verwijderd moeten worden.

Je bedoelt dat er ook andere Games verwijdert worden na Minesweeper...welke dan als ik zo vrij mag zijn.

BoordAppel (moderator)
Alle games die niet aan de criteria voldoen. Qbasic Gorillas en Nibbles zijn volgens mij ook games die er niet aan voldoen. Maar ik wacht nog even tot we alle regels op een rijtje hebben, dan volgt de grote schoonmaak.

Ik wil even mededelen dat gratis games toch ook games zijn. De site heet niet voor niets Gamesmeter en daarom vind ik dat ook gratis games op de site terecht komen, anders kon het net zo goed platformgamesmeter.nl heten.

BoordAppel (moderator)
Gratis games mogen ook gewoon op de site, mits ze aan een aantal criteria voldoen.

BoordAppel schreef:
Gratis games mogen ook gewoon op de site
Nou!

Ik zie toch vaak crew-leden zeggen:

Gratis games mogen nog niet toegevoegd worden, het moet eerst worden besproken met de site-eigenaar.

BoordAppel (moderator)
Of anders lees je dit eens door of wat berichten hier boven.

Toevoegbaar zijn normaal gesproken alle games die officieel op de Nederlandse en Vlaamse markt uitgebracht zijn, en in de winkel verkrijgbaar zijn of zijn geweest.

Oh!

En mijnenveger dan?
BoordAppel schreef:
Minesweeper voldoet niet aan de eisen (is gewoon onderdeel van Windows) en zal ik een dezer dagen eens verwijderen.
Ow, oké!

Een gratis game moet dus in het algemeen best bekend zijn, zo te zien.

Tsja toen Minesweeper op de site werd toegevoed door Diego was het al een bespreekgevalletje nu blijkt dus dat hij weg gaat. Vind het aan de ene kant rechtvaardig maar aan de andere kant heeft Minesweerper wel héél veel stemmen...

Aangezien ook bijna iedereen hem heeft .

Ja maar dat is nogal logisch het is niet zo'n spel om hellemaal met 2 discs te instaleren het is toch een standaard spel...?! Hij hoort wel bij Gamesmeter vind ik in ieder geval van mij mag die blijven maar daar heb ik al enige discussie over op een forum dus ik hou mijn mond maar even.

Is er al iets bekend of er gratis games mogen worden toegevoegd ? Mogen er eigenlijk ook browsergames worden toegevoegd ?

Damn, het is al meerdere keren verteld op deze pagina. Kijk eens wat beter uit je doppen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:36 uur

geplaatst: vandaag om 20:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.