menu

De Site / Algemeen / Toevoegbaarheid

zoeken in:
BoordAppel (moderator)
Berichten verwijderd.

Discussie over de toevoegbaarheid van games in dit topic, gezeur over waarom het niet opschiet met de toevoegingen graag helemaal niet op de site. Begint vrij vervelend te worden.

Het discussiepunt hier is dus nog wanneer iets een remake is en een aparte toevoeging verdient op de site.

BoordAppel schreef:
Berichten verwijderd.

Discussie over de toevoegbaarheid van games in dit topic, gezeur over waarom het niet opschiet met de toevoegingen graag helemaal niet op de site. Begint vrij vervelend te worden.

Het discussiepunt hier is dus nog wanneer iets een remake is en een aparte toevoeging verdient op de site.

Ha, verfrissend. Ik zie nu eindelijk het bos weer.

Als een game alleen een grafische oppoetsbeurt heeft gehad die niet verder gaat dan een x aantal generaties dan blijft het dezelfde game. Is de game werkelijk veranderd en uitgebracht als zodanig dan zou ik een nieuwe game aanmaken.

Voor de generaties zou ik de indeling gebruiken die Foetsj voorstelde (kan eventueel nog over gediscussieerd; ik zou bijv. de gameboy eerder zetten). Mijn idee is twee generaties verder als maatstaf voor een nieuwe game.

Ik zou niet zo zeer met generaties werken, maar gewoon per jaartal. Je hebt toch de optie bij het toevoegen, optie |, || of ||| in een jaar. Dat zou voor mij voldoende aangeven.

jaspertje3 schreef:
Ik zou niet zo zeer met generaties werken, maar gewoon per jaartal. Je hebt toch de optie bij het toevoegen, optie |, || of ||| in een jaar. Dat zou voor mij voldoende aangeven.

Dat kan ook.

Als een game dan binnen de termijn verschijnt met extra's zou dat als extra info toegevoegd kunnen worden.

Als in: de xbox versie bevat naaste de originele game ook nog .... enzovoorts.

Ik zou overigens wel per 3-5 jaar gaan werken anders krijg je een soepzooi.

Ik vind het goed zoals het nu is, en dat het dan ook zo blijft.

Er is anders nog geen antwoord op de vraag wanneer een game een remake is en wanneer niet. Wel elementen waarvan een beslissing af zou moeten hangen, zoals: tijdsverschil, generatieverschil, de 'view' waarin je het speelt, gameplay... En als een game voor hetzelfde platform opnieuw wordt ontwikkeld, lijkt me het sowieso een remake.
Wel benieuwd naar BoordAppel's visie die de discussie ongetwijfeld ook gevolgd heeft.

BoordAppel (moderator)
Ja ik heb het gevolgd. Ik zal er vandaag ook nog wat over zeggen. Het is wel een moeilijke kwestie die waarschijnlijk geen regel op zal leveren die iedereen voor 100% tevreden stelt.

We moeten trouwens ook nog iets verzinnen over games die tegelijk op verschillende platforms verschijnen maar toch zo anders zijn dat ze een aparte toevoeging verdienen.

Maar ook daar is het moeilijk een grens te trekken. Misschien is het een idee uberhaupt games per platform op de site te laten. Dit fenomeen zie je ook veel op andere gamesites (waarmee ik overigens niet bedoel dat gamesmeter hetzelfde moet doen).

BoordAppel schreef:

We moeten trouwens ook nog iets verzinnen over games die tegelijk op verschillende platforms verschijnen maar toch zo anders zijn dat ze een aparte toevoeging verdienen.

Waarom zou je daar aparte toevoegingen van maken? Er is toch een optie om te kiezen voor welk platform je stemt? Stel dat ik het spel op de PS2 heb gespeeld en jij op de Xbox. Mijn stem wordt meegeteld bij het stemgemiddelde van de PS2 en die van jou bij die van de X Box. Zo is meteen te zien welke versie het leukste is.

Inderdaad, bij sommige spellen zijn er uitzonderingen omdat de verhaallijn hier en daar wat aangepast is. Maar als je dat steeds doet (aparte toevoegingen), dan word de site overbelast.

Hannibal schreef:
(quote)

Waarom zou je daar aparte toevoegingen van maken? Er is toch een optie om te kiezen voor welk platform je stemt? Stel dat ik het spel op de PS2 heb gespeeld en jij op de Xbox. Mijn stem wordt meegeteld bij het stemgemiddelde van de PS2 en die van jou bij die van de X Box. Zo is meteen te zien welke versie het leukste is.

Het wordt pas een verschil als je hetzelfde spel met verschillende verhaallijnen op zowel Playstation én op Xbox hebt gespeeld en je op beide platforms zou willen stemmen. Maar er zullen er maar weinig zijn die dit hebben gedaan dus waarom zou je dit als extra optie willen toevoegen?

jaspertje3 schreef:
[Maar er zullen er maar weinig zijn die dit hebben gedaan dus waarom zou je dit als extra optie willen toevoegen?

Misschien minder dan je denkt.

Hannibal schreef:
(quote)

Maar dat is nu het geval toch al, waarom maakt iedereen zich zorgen dan.

Dat bedoel ik.

Ik vind dat een (zelfde) game slechts een nieuwe toevoeging verdient als het een échte remake is op hetzelfde platform. En daar zijn er maar weinig van.

JohnWilliams schreef:
(quote)

Wel degelijk mee eens. Het is wel leuk allemaal enz. maar 2009 is echt nog ver weg! 2008 is nog te doen maar 2009! Misschien zou een limiet handig zijn. Ondanks dat mogen er wat uitzonderingen zijn zoals deze waarvan ik trouwens veel van verwacht.

Waarom zou een titel uit 2009 er niet op mogen wanneer er genoeg informatie over te vinden valt?

Goodfella_90 schreef:
(quote)

Waarom zou een titel uit 2009 er niet op mogen wanneer er genoeg informatie over te vinden valt?

Er staat nergens dat het niet mag, dus is het ook overbodig om dit te discussieren.

Het zou fijn zijn als je begreep dat ik benieuwd ben naar zijn redenen.

Goodfella_90 schreef:

Oh, excuseer me.

Goodfella_90 schreef:

Mijn reden?

Nu weer on-topic graag.

De GamesMeterWiki schreef:
Een lastig punt van beoordelen is of sommige remakes als losse toevoeging toegevoegd moeten worden, of dat een remake onder de originele toevoeging gezet dient te worden. Spellen die tien jaar na het verschijnen van de originele release onder dezelfde naam en met hetzelfde verhaal opnieuw worden uitgegeven, maar waarvan de gameplay drastisch is veranderd, worden apart toegevoegd.

Is er nou al een duidelijke knoop doorgehakt met betrekking tot remakes? Ik heb nog niemand een echt besluit zien nemen, terwijl bovenstaand verhaal op de Wiki staat geschreven.
Ik ben het hier namelijk nog steeds niet mee eens, maar ik heb het hier niet voor het zeggen.

Er is nog geen knoop doorgehakt... Jordy heeft ergens in het forum eens iets gezegd over remakes, jammer dat ik het nergens terug kan vinden. Het ging over een nieuwe uitgave van een origineel die apart toegevoegd mocht worden.

JonnieBrasco schreef:
Jordy heeft ergens in het forum eens iets gezegd over remakes, jammer dat ik het nergens terug kan vinden.

In het crewforum zeker, vandaar dat je het niet meer kan vinden.

Is er een crewlid die het even kan nakijken en eventueel het bericht van Jordy even hier plaatsen?

BoordAppel (moderator)
JonnieBrasco schreef:
Er is anders nog geen antwoord op de vraag wanneer een game een remake is en wanneer niet. Wel elementen waarvan een beslissing af zou moeten hangen, zoals: tijdsverschil, generatieverschil, de 'view' waarin je het speelt, gameplay... En als een game voor hetzelfde platform opnieuw wordt ontwikkeld, lijkt me het sowieso een remake.
Wel benieuwd naar BoordAppel's visie die de discussie ongetwijfeld ook gevolgd heeft.

Ik denk dat het generatieverschil een werkbare regel kan zijn. We kunnen dan bijvoorbeeld de indeling van generaties hanteren die op wikipedia te vinden is, ik weet alleen niet of dat de gebruikelijke indeling is. Het nadeel is alleen wel dat er dan heel erg veel Pacmannen en Tetrissen op de site verschijnen die waarschijnlijk allemaal ongeveer hetzelfde zijn.

Hannibal schreef:
(quote)

Omdat sommige games zo ontzettend anders zijn dat het eigenlijk heel andere games zijn en dat ze dus een aparte toevoeging verdienen. Anno 1702 is voor de DS eigenlijk helemaal niet te vergelijken met de PC versie.

Hannibal schreef:

Is er een crewlid die het even kan nakijken en eventueel het bericht van Jordy even hier plaatsen?

Ik kan in het crewforum ook niets vinden dat we hier nog niet besproken hebben.

BoordAppel schreef:

Omdat sommige games zo ontzettend anders zijn dat het eigenlijk heel andere games zijn en dat ze dus een aparte toevoeging verdienen. Anno 1702 is voor de DS eigenlijk helemaal niet te vergelijken met de PC versie.

Daarom kun je bij het stemmen ook selecteren op welk platform je het spel hebt gespeeld. Er is toch maar één pc versie, en één DS versie? Dan kun je het onderscheid tussen de games daar toch maken? Zo kun je meteen aan het stemgemiddelde per platform zien welke versie het leukste is. Ook al zijn de games qua gameplay totaal anders, ik zie het nut echt niet van een extra toevoeging voor de game.

Misschien ben ik wel een zeikerd en een drammert, maar ik snap nog steeds niet waarom een zelfde game een aparte toevoeging "verdient" omdat hij anders is als het origineel.

Anno 1702 is een game wat is verschenen op pc, en jaren later op de DS. Hoewel het op een DS ongetwijfeld totaal anders speelt, het spel heet nog steeds Anno 1702. We plaatsen zoveel mogelijk neutrale, 'sexloze' plaatjes, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Ik denk juist dat er verwarring ontstaat met al die zelfde games op de site. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die op de verkeerde versie van de game gaan stemmen.

Maar de knoop is bijna doorgehakt denk ik, en ik leg me er bij neer.

Hannibal schreef:
Misschien ben ik wel een zeikerd en een drammert, maar ik snap nog steeds niet waarom een zelfde game een aparte toevoeging "verdient" omdat hij anders is als het origineel.

Volgens mij wordt er ook een gemiddeld cijfer uitgerekend (over alle platformen). Dit cijfer wordt bijvoorbeeld gebruikt voor de top 250 en zodoende kan een slechte gameboy versie een spel enorm omlaag halen. De discussie is zo vreemd dus niet.

BoordAppel (moderator)
Precies. Maar het is op zich ook een beetje raar dat een remake een aparte toevoeging krijgt, terwijl zo'n spel erg veel op zijn origineel lijkt, terwijl een game die compleet anders is geen aparte toevoeging krijgt.

Ik weet ook niet of het echt een probleem zal zijn. Ook met remakes lijkt het wel mee te vallen, maar misschien kunnen de crewleden die ook echt actief de toevoegingen beoordelen daar beter over oordelen .

Ik had een vraagje, er staan al meerdere GTA games op de site met alle bekenden er gewoon bij. Maar er zijn ook GTA games uitgekomen op de gameboy's, als ik deze wil toevoegen kan ik dat dan het beste als apparte game doen of als correctie bij de al bestaande game?

Ik zou die correctie kiezen...

BoordAppel schreef:
Precies. Maar het is op zich ook een beetje raar dat een remake een aparte toevoeging krijgt, terwijl zo'n spel erg veel op zijn origineel lijkt, terwijl een game die compleet anders is geen aparte toevoeging krijgt.

Kun je me een voorbeeld geven van een remake die erg veel op het origineel lijkt, en toch een aparte toevoeging zou krijgen?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:09 uur

geplaatst: vandaag om 20:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.