menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Stemmen op verwachte games verboden

zoeken in:
Ik vind het onzin dat je niet mag stemmen op games die nog niet ui zijn gekomen. Je hebt tog ook Demo's/Beta's om te spelen waaruit je kan waarnemen dat een spel goed is, Bijvoorbeeld : Call of duty World at War Beta, toen ik die gespeeld had wist ik dat het een topper word maar je mag dan niet je stem uitbrengen en dat is BULLSHITT

Dus je probeert het nu op deze manier.....
Ik weet niet hoe duidelijk ik het uit moet leggen, maar je mag NIET op demo's / beta's stemmen uitbrengen.
De reden hiervoor is écht heel simpel. Een demo is slechts een zeer kort stuk van een spel, waardoor je geen volledige indruk kunt krijgen van het geheel. Het bevat vaak maar 1 level van de misschien wel 20 beschikbare levels. Dan heb je dus geen goed beeld van de game, want het spel bevat nog vele opties, levels, wapens, karakters, plotwendingen of wat dan ook die je dan niet hebt meegekregen. Misschien vond je de demo wel vet, maar blijkt achteraf dat het volledige spel je totaal niet ligt. Geef je dan 5 sterren voor de demo, of maar 3,5 voor het gehele spel? Je stemt ook niet op een film als je alleen de trailer hebt gezien, da's hetzelfde.

Een bètaversie is de naam van in ontwikkeling zijnde software. Bètaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden, maar wel al (deels) functioneel. De bètaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest. Oftewel, de versie die jij speelt, is niet de versie die uiteindelijk in de winkel zal gaan liggen. Een beta is ervoor om het spel te testen en fouten op te sporen. En zoals het begrip al zegt, nog software die in ontwikkeling is. Stembaar? Nee dus.

Ik hoop dat 't je nu duidelijk is, en deze discussie gesloten kan worden.

nee het is nog niet gesloten maar kijk bijvoorbeeld naar gamekings, die zeggen tog ook gelijk wat ze van een preview vinden en daardoor worden tog ook honderden mensen beinvloed dus je kan wel degelijk je mening van een spel hebben terwijl het nog niet uit is

Squall Lionheart (moderator)
Tuurlijk heeft gamekings ook previews en zeggen ze wat ze er tot nu toe van vinden, maar dat is een voorlopig oordeel, waar geen cijfer aan wordt verbonden, omdat zo'n preview niet representatief is voor het eindproduct, zoals er altijd bij beta's en demo's al bij vermeld staat.

Om zelf een preview te schrijven bij spellen die nog niet uit zijn kan toch gewoon, dan zeg je, op basis van wat ik nu gezien/gespeeld heb lijkt het mij een ... aantal sterren spel te worden. Een volledig eindcijfer kan je echter pas geven bij je review, als het spel helemaal af is en je het eindproduct voldoende gespeeld hebt.

Ik heb al een tijd geleden op het spel Professor Layton gestemd. Dat spel is echter nú pas in Europa uitgekomen (ik heb dus de Amerikaanse versie een tijd geleden gepindakaasd). Dat mag toch wel, of niet?

Taken
Als je de berichten hierboven leest, dan zie je dat het antwoord ja is ±D

Zolang het maar het volledige product is. (Geen Alpha's en beta's, test builds en demo's)

Ik wacht gewoon lekker tot ze uit zijn en ik ze zelf heb uitgeprobeerd.

jesse4life schreef:
nee het is nog niet gesloten maar kijk bijvoorbeeld naar gamekings, die zeggen tog ook gelijk wat ze van een preview vinden en daardoor worden tog ook honderden mensen beinvloed dus je kan wel degelijk je mening van een spel hebben terwijl het nog niet uit is

Een film kan je toch ook niet beoordelen op een trailer die je ziet?

meeste préstemmers doen dit niet op basis van een demo maar op hype.

Wat demo's betreft, ken ik veel games waarbij de demo niet veel was maar de game geweldig (Valkyria Chronicles) en andersom.

In een demo wordt over het algemeen het beste level van een game gegeven. Echt representatief voor het uiteindelijke product is dat natuurlijk niet.

En van een RPG kan je om technische redenen moeilijk een demo maken, dus als daar voor de release op wordt gestemd is er wel wat vreemds aan de hand.

Haha wat een onzinnig topic zeg.

Zou wat zijn als je wel mocht stemmen terwijl je de complete versie niet hebt gespeeld. Die is vaak zoveel anders. Groter, meer opties en sowieso compleet.

Ik stem ook niet op een film als ik een trailer zie..

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik stem ook niet op een film als ik een trailer zie..

Ja dit is helemaal hetzelfde . Ach ja staat er ook nog eens iets anders op de site hé.

Mensen zeggen dat mijn Topics onzinnig zijn maar dit is wel een toppunt denk ook niet dat hier nog veel meer reacties op komen.

gamelord
Het was wel een korte discussie over games....dat van jou is puur ergernis en een flinke plank voor je kop hebben.
Sorry hoor, maar door deze topic weet je wel dat je niet mag stemmen op demo's, beta's enz. enz.
Dat je dus mag stemmen als je een game voldoende hebt gespeeld of uitgespeeld...(tenzij je hem niet uitgespeeld krijgt vind ik dat je toch een stem mag uitbrengen, aangezien je bijna de hele game gezien hebt!!).

gamelord schreef:
Het was wel een korte discussie over games....dat van jou is puur ergernis en een flinke plank voor je kop hebben.
Sorry hoor, maar door deze topic weet je wel dat je niet mag stemmen op demo's, beta's enz. enz.
Dat je dus mag stemmen als je een game voldoende hebt gespeeld of uitgespeeld...(tenzij je hem niet uitgespeeld krijgt vind ik dat je toch een stem mag uitbrengen, aangezien je bijna de hele game gezien hebt!!).

Ik ondertussen al héél wat goede Topics gemaakt, en het is trouwens een bord voor je kop hebben.

je zit hier 10.000 topics te maken met een paar die je bij moviemeter moet vragen en een paar die gewoon nergens op slaan. dit is een games site

Starmaster501 schreef:
je zit hier 10.000 topics te maken met een paar die je bij moviemeter moet vragen en een paar die gewoon nergens op slaan. dit is een games site

Ik heb het nu begrepen
Het is hier inderdaad een Games-Site. Ik maak nu ook alleen nog maar Topics aan die met de Site te maken hebben.
Het is afgelopen met die onzinnige Topics, dat doe ik niet meer.

wat een irritant pokkefiguur die jesse4life

gamesmeter gebruikers these days...

Evil Eye schreef:
wat een irritant pokkefiguur die jesse4life

gamesmeter gebruikers these days...

wie geeft hier goed games lage cijfers?

ach, laat hem toch.

jhaik vind het grooteee big bullshit!! dat je nie op demos mag steeme

jij ziet toeg de grapishe kwalieteit jij speeld toeg moet je dan een game persie uit spelen om te stemme nee toeg dus ...de meeste mense stemme eerste en dan pas uitspelen dus dan heb je nie uitgespeelde games gestemd dus dat is ook soort demo gwn bullshit !!!!

gamelord
??

Wat ik begrijp van wat je babbelt, vind je dat je dus op demo's mag (en misschien gaat doen) stemmen.
NEE DUS...krijgt een moderator daar de indruk van wordt je stem verwijdert...en terecht moet wel een eerlijke site blijven. (hoef je dus nooit een game te kopen om te mogen stemmen..eerlijk waar zeg...MENSEN!!!!

Ozzi schreef:

jij ziet toeg de grapishe kwalieteit jij speeld toeg moet je dan een game persie uit spelen om te stemme nee toeg dus ...de meeste mense stemme eerste en dan pas uitspelen dus dan heb je nie uitgespeelde games gestemd dus dat is ook soort demo gwn bullshit !!!!

Als je op dit niveau berichten post denk je toch niet we je serieus nemen.

Haha wat een bericht

Ozzi schreef:

Heb jij vroeger op school wel eens lessen nederlands gehad?

Ozzi schreef:

Djeezes...
Kansloos?

Dr. Salvador
Ozzi schreef:

Hahahahahah

Ik denk dat het een grap is. Tenminste, ik hoop het voor diegene anders zal hij nooit een behoorlijke baan kunnen bekleden.

Buiten dat het niet alleen onacceptabel gespeld is, is er gewoon ook geen steek uit op te maken wat hij/zij nou eigenlijk wil zeggen.
Ik denk dat ie bedoelt dat je wél mag stemmen op demo's, en zelfs daar heeft ie ongelijk in.

Al met al, een zeer merkwaardig bericht.

Het iss gwn un jong knuletje waarsgeinlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.