menu

De Site / Algemeen / Populariteit van GamesMeter

zoeken in:
Toch opvallend hoe van alle meters het snobisme bij MovieMeter verreweg het hoogst ligt.

Te zien aan de felle discussies bij vrijwel elke grote film en de wijze waarop deze gevoerd worden.

Dan ook zo klaar als een klontje dat ik daar beslist niet thuishoor.

Paar gastjes op mijn dak gehad daar:

Die wens je je ergste vijand nog niet toe.

Denk dat we ons zeker gelukkig mogen prijzen met deze gemoedelijke kleinere community hier.

Confusie schreef:
Te zien aan de felle discussies bij vrijwel elke grote film en de wijze waarop deze gevoerd worden.
Probleem is eigenlijk dat het vaak geen discussies zijn. Want dan zouden er argumenten worden gebruikt en eventueel meningen bijgesteld. Het probleem is eerder dat mensen hun eigen mening willen verkondigen en kost wat kost verdedigen. Misschien wel de grootste internet-ziekte, zeker niet enkel op moviemeter.

Ik werd vandaag alweer bedreigd met een ban daar, want ik ben te vaak te negatief over moderators.
Heel treurig, hoe ze die site daar leiden.

Ik prijs me heel tevreden met de crew van GM. Altijd relaxed, nooit ruzie mee. Soms een meningsverschil, maar altijd op een nette wijze.

Grovonion schreef:
(quote)
Probleem is eigenlijk dat het vaak geen discussies zijn. Want dan zouden er argumenten worden gebruikt en eventueel meningen bijgesteld. Het probleem is eerder dat mensen hun eigen mening willen verkondigen en kost wat kost verdedigen. Misschien wel de grootste internet-ziekte, zeker niet enkel op moviemeter.

Het probleem op MM is dat er een groep is die het allemaal maar gezellig wil houden, maar ondertussen hebben ze daar wel een redactie die elke keer over gekke dingen artikelen schrijft en als je dan een mening daar over geeft, dan mag het niet want MM is geen politieke site enzo. Zo tegenstrijdig.

centurion81 (moderator)
Dag allemaal,

Het is jullie vast niet ontgaan dat de populariteit van Gamesmeter wel erg afneemt de laatste tijd. Ik zie dit naast minder activiteit op forum en in gamestopics ook terug in het aantal stemmen. Ik denk ook dat we in een neerwaartse spiraal zitten: inactiviteit leidt tot meer inactiviteit.

Zelf vind ik dit erg jammer, omdat de site in mijn ogen veel waarde heeft, zowel in content als in de kern van de gebruikers. Gamesmeter.nl (en de andere metersites die niet Moviemeter zijn) lijken een ondergeschoven kindje te zijn waar de huidige eigenaren niet echt een ander idee bij lijken te hebben dan het in de lucht te houden.

Een andere eigenaar zou wellicht een goed idee zijn. Als de site ondergebracht zou worden bij bv. een XGN, PU, Gamer.nl oid zou het daar van toegevoegde waarde zijn (Gamesmeter.nl is eigenlijk zoiets als Gamefaqs van Gamespot is of Playlists van IGN).

Ik loop al een tijdje met de gedachte rond om vrijblijvend als gebruiker dit idee te pluggen bij gameswebsites in NL en heb er gisteravond een ChatGPT sessie aan gewijd Ik post die hier even en ben benieuwd naar jullie meningen!
------------------------------------------------------

Ik: wat vind je van de site gamesmeter.nl?

GPT: GamesMeter.nl is een Nederlandstalige website die zich richt op het beoordelen en delen van informatie over games. Het heeft verschillende functies die handig kunnen zijn voor zowel casual gamers als hardcore fans. Hier zijn een paar sterke punten van de site:

Wat ik goed vind aan GamesMeter.nl

Gemeenschap en Beoordelingen
De website heeft een actieve gemeenschap van gamers die games beoordelen en recensies schrijven. Dit geeft je een goed overzicht van hoe anderen over een spel denken, wat handig is voor het maken van keuzes.

Zoek- en Filteropties
De site biedt gedetailleerde zoekfilters, zodat je gemakkelijk games kunt vinden op basis van genre, platform, populariteit, etc.

Game Database
GamesMeter.nl heeft een uitgebreide database van games, inclusief oudere titels en obscure games die je misschien niet snel op andere platforms vindt.

Gebruiksvriendelijk
De interface is eenvoudig en overzichtelijk, waardoor het makkelijk is om door de verschillende secties van de site te navigeren.

Gamecollectie bijhouden
Je kunt een eigen profiel aanmaken en een collectie van games bijhouden die je hebt gespeeld, aan het spelen bent, of die je nog wilt spelen. Dit maakt het leuk om je vorderingen te volgen.

Discussies en Forums
Er is een forum waar je in gesprek kunt gaan met andere gamers over verschillende onderwerpen, van nieuwe releases tot klassieke games. Dit zorgt voor een gevoel van gemeenschap.

Wat ik misschien minder sterk vind

Beperkte visuele presentatie
De site heeft een vrij simpele, tekstgerichte interface, wat soms wat minder aantrekkelijk kan zijn in vergelijking met visueel sterkere platforms zoals IGN of GameSpot.

Geen uitgebreide nieuwssectie
In tegenstelling tot sommige grotere gamewebsites, heeft GamesMeter.nl geen grote focus op actueel nieuws over de game-industrie.

Beperktere internationale focus
De focus ligt voornamelijk op Nederlandstalige gamers, dus het aanbod van games en recensies is meer gericht op die markt. Dit kan beperkend zijn als je zoekt naar specifieke internationale trends.
Als je op zoek bent naar een plek om je gamecollectie bij te houden, recensies te lezen van andere gamers en in contact te komen met een actieve gaminggemeenschap, is GamesMeter.nl zeker de moeite waard. Heb je zelf al een profiel op de site, of ben je van plan er een te maken?

Ik: Ik heb een profiel op de site. De site is momenteel erg inactief. Ik vraag me af of het een goed idee zou zijn als er een andere eigenaar zou komen, bijvoorbeeld een bedrijf dat al een website met gamenieuws heeft, waar de database en community-functie van Gamesmeter van toegevoegde waarde zou kunnen zijn. Momenteel is het meer een ondergeschoven kindje van de eigenaren van moviemeter.nl

GPT: Je hebt een goed punt! Het zou inderdaad een slimme zet kunnen zijn als GamesMeter.nl onder de vleugels van een bedrijf komt dat al een gevestigde aanwezigheid heeft in de game-industrie, vooral als ze de community en database van de site goed kunnen integreren. Er zijn verschillende voordelen aan zo'n overname:

Mogelijke voordelen van een overname

Toegang tot een groter publiek
Als GamesMeter.nl wordt overgenomen door een bedrijf met een groter bereik, bijvoorbeeld een game-nieuwswebsite, kan de site sneller groeien. Dit kan helpen om de inactieve community weer nieuw leven in te blazen.

Verbeterde middelen en investeringen
Een groter bedrijf kan meer middelen en tijd investeren in het verbeteren van de functionaliteiten van de site, zoals het up-to-date houden van de game-database en het verbeteren van de gebruikerservaring.

Integratie van community-functies
De community van GamesMeter.nl kan een waardevolle aanvulling zijn voor andere platformen die gamenieuws bieden. Door het integreren van gebruikersrecensies, game-collecties en forums, zou de site een extra dimensie kunnen bieden.

Betere marketing en promotie
Een grotere website kan de zichtbaarheid van GamesMeter.nl vergroten, bijvoorbeeld door gerichte marketingcampagnes en samenwerking met game-uitgevers of ontwikkelaars.

Uitdagingen van een overname

Behoud van identiteit
Het is belangrijk dat de community van GamesMeter.nl zich nog steeds gewaardeerd voelt. Als de site volledig verandert in een meer commerciële setting, kan dat sommige gebruikers afschrikken.

Balans tussen nieuws en community
Het vinden van de juiste balans tussen gamenieuws en de community-functies is essentieel. Het is belangrijk dat de site niet alleen een database wordt, maar ook een levendige plek voor gamers om ervaringen en meningen te delen.

Mogelijke veranderingen in de gebruikerservaring
Gebruikers kunnen zich ongemakkelijk voelen bij een overname als de interface of het platform drastisch verandert. Een zorgvuldige overgang is dan cruciaal.

Als GamesMeter.nl goed wordt geïntegreerd met een grotere game-nieuwswebsite, zou het een krachtig platform kunnen worden. Het kan dan niet alleen een betrouwbare bron van gamenieuws zijn, maar ook een plek waar gamers zich thuis voelen om te communiceren en hun ervaringen te delen. Wat denk jij, zou een dergelijke overname de site ten goede komen, of zou het teveel de essentie van de community veranderen?

Ik: Ik denk dat het een goede zet zou zijn. De community heeft weinig verse aanwas en er zijn maar 30 leden actief.

GPT: Het klinkt inderdaad als een logische zet als de community zo inactief is en er weinig nieuwe leden bij komen. Door de site te integreren in een groter platform, zou de zichtbaarheid vergroot kunnen worden, wat mogelijk nieuwe leden aantrekt en de interactie binnen de community zou kunnen bevorderen. Ook de samenwerking met een groter bedrijf kan nieuwe mogelijkheden bieden voor content en betrokkenheid, wat de site weer tot leven zou kunnen brengen.

Als het goed wordt aangepakt, zou het een win-win kunnen zijn voor zowel de gebruikers als de nieuwe eigenaar. Denk je dat de huidige leden van GamesMeter.nl open zouden staan voor zo'n verandering?

Ik: Ik heb geen idee, ik zal het ze vragen, maar een inactieve site met 30 af en toe actieve leden is wel heel erg weinig, vind ik persoonlijk.

GPT: Dat is inderdaad een goed punt! Als er maar zo weinig actieve leden zijn, kan het lastig zijn om een brede consensus te krijgen over veranderingen. In zo'n geval is het misschien beter om te focussen op het verbeteren van de site en het aantrekken van nieuwe leden, zelfs als dat betekent dat er veranderingen moeten worden doorgevoerd die sommige van de huidige leden mogelijk niet volledig verwelkomen.

De kleine, bestaande community heeft waarschijnlijk minder invloed op de toekomst van de site, vooral als de prioriteit ligt bij het revitaliseren van het platform. Het is belangrijk om de site toegankelijker te maken voor nieuwe gebruikers en om de betrokkenheid te vergroten. Een overname door een groter bedrijf kan daarvoor de middelen en de zichtbaarheid bieden die nodig zijn om GamesMeter.nl weer relevant te maken.

Zou je zelf bijvoorbeeld bereid zijn om te helpen bij het promoten van de site of het nieuwe platform als zo'n overname zou plaatsvinden?

Ik: Ja natuurlijk, maar een eerste stap zou nu moeten zijn om de site onder de aandacht van een partij te brengen. Ik heb hiervoor twee opties bedacht: xgn.nl of gamer.nl . Welke van deze twee zou jij benaderen en waarom? Of zie je nog andere opties in het landschap van games-websites in Nederland/Vlaanderen?

GPT: Beide opties, xgn.nl en gamer.nl, zijn interessante keuzes, en elk heeft zijn eigen voordelen. Hier zijn mijn gedachten over beide:

1. xgn.nl

Voordelen:
Breder bereik: XGN heeft een grotere en meer gevestigde aanwezigheid in de Nederlandse gamewereld, met veel bezoekers en een breed scala aan content, van recensies tot nieuws en video's.
Actieve community: De site heeft een actieve en diverse community van gamers, wat een goede basis zou kunnen bieden om GamesMeter.nl nieuw leven in te blazen.
Sterk merk: XGN is een bekend merk in Nederland, wat zou kunnen helpen om GamesMeter.nl sneller te integreren en zichtbaarheid te krijgen.

Nadelen:
Minder focus op database/community: XGN is voornamelijk gericht op nieuws en recensies, en heeft mogelijk minder interesse in de database- en communityfunctie van GamesMeter.nl.

2. gamer.nl

Voordelen:
Communitygericht: Gamer.nl heeft een meer communitygerichte benadering en is dus misschien meer geïnteresseerd in de sociale en interactieve functies van GamesMeter.nl.
Niche focus: Ze richten zich ook sterk op gamingnieuws, maar de nadruk ligt meer op de betrokkenheid van gamers zelf, wat goed zou kunnen aansluiten bij de bestaande database en gebruikersprofielen van GamesMeter.nl.
Sterk in Nederland en Vlaanderen: Het is een platform dat zowel in Nederland als Vlaanderen populair is, wat het een goede optie maakt voor bredere regionale uitbreiding.

Nadelen:
Kleinere doelgroep: Gamer.nl heeft wellicht een kleinere doelgroep dan XGN, wat mogelijk minder mogelijkheden biedt voor groei op de lange termijn.

Andere mogelijke opties

InsideGamer.nl
Deze site richt zich op gamers met zowel nieuws, recensies als een actieve community. Het zou een goed alternatief kunnen zijn voor een overname, vooral gezien de grotere focus op community-interactie.

DutchGameIndustry.com
Deze site richt zich meer op de Nederlandse game-industrie in bredere zin en biedt nieuws, evenementen en artikelen. Dit zou een interessante optie kunnen zijn als het gaat om de zakelijke kant van een mogelijke overname.

Mijn keuze
Als ik moest kiezen, zou ik xgn.nl aanraden, vooral vanwege het grotere bereik en de sterkere merkherkenning. Ze hebben de middelen om een grotere community op te bouwen en zouden mogelijk meer waarde kunnen halen uit de database en communityfunctie van GamesMeter.nl. Echter, als je echt een platform zoekt dat de community-aspecten van GamesMeter.nl waardeert, zou gamer.nl misschien de betere keuze zijn.

Wat denk jij zelf? Heb je al contact opgenomen met een van deze sites, of ben je nog in de verkennende fase?

Ik: Ik heb meer affiniteit met gamer.nl, omdat het ontsproten is aan pu.nl en Power Unlimited draag ik een warm hart toe. Zou dat nog een optie zijn denk je? pu.nl?

GPT: Het is zeker een optie om PU.nl (Power Unlimited) te benaderen! Power Unlimited heeft een sterke naam in de Nederlandse gamewereld en heeft een trouwe achterban. Als het platform zich nog steeds richt op de gamingcommunity, zou een integratie van GamesMeter.nl een waardevolle toevoeging kunnen zijn, zowel qua content als communityfunctionaliteiten.

Voordelen van PU.nl
Groot bereik en autoriteit: Power Unlimited heeft een stevige reputatie in de Nederlandse gamewereld en een grote groep actieve volgers. Dit zou kunnen helpen om GamesMeter.nl snel een breder publiek te geven.

Focus op community: Power Unlimited heeft historisch gezien ook veel interactie met zijn lezers, bijvoorbeeld via forums en community-events. Dit sluit goed aan bij de sociale en communitygerichte aspecten van GamesMeter.nl.

Synergie met content: PU.nl heeft een breed scala aan gamenieuws, recensies en features, en zou mogelijk goed kunnen profiteren van de toegevoegde waarde die de database en de beoordelingen van GamesMeter.nl kunnen bieden.

Nadelen van PU.nl
Minder focus op database: Net als XGN heeft PU.nl misschien minder nadruk op de community en databasefunctionaliteiten, wat de integratie van GamesMeter.nl zou kunnen bemoeilijken. Maar gezien de achtergrond van PU.nl en zijn communitygerichtheid, zou dat niet per se een probleem hoeven te zijn.

Als je meer affiniteit hebt met PU.nl en de achtergrond van gamer.nl als spin-off van PU.nl, zou het absoluut de moeite waard zijn om te verkennen of er een mogelijkheid is om GamesMeter.nl aan te bieden. De verbinding tussen de twee platforms kan zelfs een sterkere band creëren en de kans op een succesvolle overname vergroten.

Denk je dat PU.nl open zou staan voor zo'n overname? Of heb je het gevoel dat ze misschien niet genoeg interesse zouden hebben in de communityaspecten van GamesMeter.nl?

Tot zover

Ik vind het juist een verademing dat de eigenaren deze site met rust laten. Kijk hoe ze MM compleet hebben verziekt met die oerlelijke layout vol schreeuwerige troep en gevuld met ads.

Ik kan GM tenminste nog bezoeken zoals ik dat 5, 10 en 15 jaar terug al deed.

En ja, het is hier vrij rustig. Best jammer, maar de grote discussies voert men tegenwoordig op de socials. Ik vermaak me hier wel met de pakweg 10, 20 vaste bezoekers.

En een overname kan ook de boel nog meer beschadigen. MM is er dus niet beter van geworden, veel vaste bezoekers zijn daar vertrokken. Mocht een partij het wel over willen nemen, dan zou dit niet uit winstoogmerk moeten zijn, maar als uitbreiding van hun portfolio. Dan denk je al snel aan PU of Gamekings, maar dat zijn ook geen rijke partijen.

Op zich is een mannetje of zes dat regelmatig iets plaatst gewoon genoeg waarom niet.

Ik zie momenteel ook geen probleem, en ben tevreden met hoe de site is. Gelijk welke overname door een grotere speler gaat de essentie van de site veranderen. Een soort overname die ik zou zien zitten is een user-buy-out. Ik vind namelijk hoe de moderatoren en crew het hier doet heel goed. Ik waardeer ook hun meningen en kan me vaker wel dan niet in hun oordeel en aanpak vinden. Maar ik heb geen idee over welke bedragen we hier spreken en of dat een mogelijke route zou kunnen worden.

Ik vind dit een lastig vraagstuk. Zoals Manny Calavera het al aangeeft, is GM in al die jaren nooit heel erg veranderd. Dat is naar mijn mening zowel de kracht als de achilleshiel van de site. De USP's (Unique Selling Points) van GM zijn in bepaalde mate ook terug te vinden bij (vaak Engelstalige) websites die één of meerdere elementen van GM combineren.

Ik gebruik HowLongToBeat bijvoorbeeld voor mijn backlog en TrueAchievements voor, je zou het niet verwachten, achievement dingen. Daarnaast is een groot deel van de (oud-)gebruikers actief in een groepschat op PlayStation. Ik ben zelf niet echt actief in de laatste, maar volgens mij wordt daar flink wat in gepost.

Wat ik persoonlijk de grootste USP vind, is dat onze kleine community uit (relatief) oudere gamers bestaat met hele uiteenlopende smaken. Dit zie je heel sterk terug in de eindejaarslijstjes. Het is ook een van de weinige plekken op het internet waar men nog met respect met elkaar omgaat. We zijn het soms niet met elkaar eens, maar dit sijpelt nooit door in ongewenst gedrag. In deze polariserende tijd is dat best uniek te noemen.

Een nieuw onderkomen kan voor meer reuring zorgen, maar wat is de prijs? Daarnaast is het de vraag waar GM het beste zou passen. GameKings, PU, Gamer.nl en XGN richtten zich van oudsher meer op de 'jongere' gamer. Ik heb een aantal jaar geleden stage gelopen bij XGN en ik kan je zeggen dat ik daar, om verschillende redenen, niet zo'n hoge pet van op heb.

Een andere optie zou het 'werven' van nieuwe leden kunnen zijn. Het hoe, waar en wanneer weet ik zo een-twee-drie ook niet, maar het is zeker geen ondenkbare actie.

Kleine correctie, Gamekings richt zich juist overduidelijk op de 30+ gamer.

Grovonion schreef:
Ik zie momenteel ook geen probleem, en ben tevreden met hoe de site is. Gelijk welke overname door een grotere speler gaat de essentie van de site veranderen. Een soort overname die ik zou zien zitten is een user-buy-out. Ik vind namelijk hoe de moderatoren en crew het hier doet heel goed. Ik waardeer ook hun meningen en kan me vaker wel dan niet in hun oordeel en aanpak vinden. Maar ik heb geen idee over welke bedragen we hier spreken en of dat een mogelijke route zou kunnen worden.

Dit heb ik dus ook. De crew is hier super relaxed. Nou gebeurt er hier ook weinig, maar het is sowieso prettig. Op MM heb ik echt zoveel aanvaringen met dominante crewleden gehad, hier zo ongeveer nog nooit. De site voelt elke dag als een warm bad, al hoop ik natuurlijk ook dat als ik de site open dat er 50 nieuwe berichten zijn. Maar die zijn er vaak niet eens in een maand

centurion81 (moderator)
Wat DarthSolidKevin zegt is natuurlijk ook een idee, als community wat reclame maken. De manier waarop en waar kunnen enigszins helpen om like minded mensen aan te trekken.

Ons uitkopen is ook een aantrekkelijk idee, maar dan ben je ook de knowhow mbt draaiende houden kwijt denk ik?

Ikzelf zou iets meer activiteit of vers bloed wel toejuichen iig

Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat met deze mensen te praten valt over een eventuele overname of over wat dan ook?

centurion81 (moderator)
Uit mijn hoofd:) ze doen er al jaren niets mee, dus dan verwacht ik eigenlijk dat money talks.

Money zijn ze fan van ja maar wie gaat voor deze site in deze hoedanigheid een zak op tafel leggen groot genoeg om ze aan het praten te krijgen vraag ik me dan af.

Gamesmeter voelt nu echt van gamer naar gamer. Van collector naar collector etc.
Dat word allemaal weggenomen als het word overgenomen of wat dan ook.
Ik vind gamesmeter prima zoals het is.
In het verleden met moviemeter ervaarde ik zoveel bullshit, onnodige verwijdering, bannen en crap.
Voor mij hoeft Gamesmeter zo niet te worden.
Maar er zijn ook veel niet member users die vaak naar deze site kijken en dat is een nice bonus.
Vooral omdat ze naar ons luisteren, kijken en wat dan ook. Je snapt wat ik bedoel.

Maar gamesmeter zoals het nu is voelt als een warm bad idd. Dat is wat het is.
Ik ben ook een member die hier al sinds 2006/2007 is, al toen onder een andere naam.
I love this site!

centurion81 schreef:
Wat DarthSolidKevin zegt is natuurlijk ook een idee, als community wat reclame maken. De manier waarop en waar kunnen enigszins helpen om like minded mensen aan te trekken.

Ons uitkopen is ook een aantrekkelijk idee, maar dan ben je ook de knowhow mbt draaiende houden kwijt denk ik?

Ikzelf zou iets meer activiteit of vers bloed wel toejuichen iig

Als ik ooit de jackpot win dan zou ik GM graag kopen maar ben bang dat dit ´m niet gaat worden.

GM zal wel weinig kosten en om die reden bestaan we gewoon. Kan me geen partij verzinnen die de boel echt over wil nemen en er dan geen commerciële dingen mee wil doen.

AdrievMer86 schreef:

Maar gamesmeter zoals het nu is voelt als een warm bad idd. Dat is wat het is.
Ik ben ook een member die hier al sinds 2006/2007 is, al toen onder een andere naam.
I love this site!

Wat was je vorige naam dan?

Manny Calavera schreef:
(quote)

Wat was je vorige naam dan?

Volgens mij was het toen Imperial Figure. Daarvoor ook al iets. Maar dat weet ik niet meer.
Als jongere persoon die bipolaire stoornis heeft, heb je nou eenmaal stemmingswisselingen en alles.

Zitten hier inmiddels al jaren met een compacte vaste kern waarvan er volgens mij ook niet zo veel zijn weggevallen en dat is waardevol.

Sommigen hebben hun enige jaarlijkse bericht met gehuil over mijn stijltje vorig jaar achterwege gelaten en hopelijk zetten ze die trend dit jaar door.

Want dan is dit geen passende plek voor je nee.

Heel zijn leven draait om mij nog steeds woon huurvrij in zijn hoofd ook al post ie hier nooit meer iets.

Treurig.

Moet er toch niet aan denken dat ik zou wegvallen ben ik ook niet van plan gelukkig even time out gehad ooit maar vind het nu prima zoals het is.

Elke goedbedoelde bijdrage is uiteindelijk zeer gewenst en waardevol zo houden we de site levend en weten we na al die tijd wat we aan elkaar hebben.

centurion81 (moderator)
AdrievMer86 schreef:
(quote)

Volgens mij was het toen Imperial Figure. Daarvoor ook al iets. Maar dat weet ik niet meer.
Als jongere persoon die bipolaire stoornis heeft, heb je nou eenmaal stemmingswisselingen en alles.

AvMerode ook nog toch?

Vind het eigenlijk ook wel prima hoe het nu gaat. Blijft overzichtelijk en persoonlijk zo.

MovieMeter is onoverzichtelijk en bezoek ik eigenlijk al jaren niet meer.

Nog wel redelijk actief of Musicmeter, maar de moderators en crewleden daar zorgen niet echt voor een fijne sfeer vind ik. Heb daar wel leuk contact met leden in mijn genre.

Budgetgaming ben ik ook aardig actief, maar daar leggen ze zoveel zout op slakken en de sfeer is af en toe om te snijden. Meningen worden niet zo gewaardeerd of snel veroordeeld, jammer.

Daarbij is hier toch geen winstoogmerk ofzo, dus hoeft het toch ook niet groter en meer? Of zie ik dat verkeerd?

Manny Calavera schreef:
Kleine correctie, Gamekings richt zich juist overduidelijk op de 30+ gamer.

Ah, kijk dat was in mijn beleving vroeger niet. Bedankt voor de correctie!

centurion81 schreef:
(quote)

AvMerode ook nog toch?

Ja klopt, dank u!
De main site Geniuses vroegen mij in 2021 ook voor dezelfde stats en alles.
Had toen jaren geleden ook aardig wat games toegevoegd aan de site.
Maar zei dat het niet nodig was. Zie dat is gamesmeter. Je hebt geen stats en bullshit nodig en ze accepteren je gewoon zoals je bent.

Gelukkig is het hier geen commerciële site als MovieMeter (waar ik niet meer welkom ben) dat wordt gerund door een paar dictatoriale figuren.

Ik heb wel het idee dat Gamesmeter vrij onbekend is. Als we nieuwe actieve leden willen aantrekken is het misschien wel een idee om wat reclame te maken om gamebeurzen. Daar komt sowieso veel volk op af dat wel geïnteresseerd is in games, maar misschien niet bekend is met deze site.

AdrievMer86 schreef:
Zie dat is gamesmeter. Je hebt geen stats en bullshit nodig en ze accepteren je gewoon zoals je bent.

Dat laatste vind ik ook een heel prettig gegeven dat noemenswaardig is. Iedereen voelt zich hier veilig genoeg om zich te uiten over persoonlijke zaken zonder dat er een oordeel over is. Ik weet van een aantal gebruikers dat zij niet in een 'normale' (even tussen aanhalingstekens, want normaal is subjectief) situatie leven. Heel mooi om te zien dat de onderlinge verschillen er op GM gewoon mogen zijn. Zo zou het overal moeten.

Zit al bijna 17 jaar op GamesMeter (fucking hell zeg) ik kan na al die jaren niet anders zeggen dan dat deze plek toch een onderdeel van mijn leven is waar ik zo nu en dan graag even rondhang. Het feit dat hier ookal jarenlang dezelfde lui zitten en er haast nooit meer iemand bijkomt, ja dat zegt misschien wel wat over deze site. Dit is echt een soort database voor Games en handig om obscure games te kunnen vinden als je die zoekt. Een nieuws rubriek zou wellicht al beter zijn voor het binnenhalen van nieuwe leden want ik zeg ook zelf eerlijk, dat haal ik zelf ook bij Gamekings en ign vandaan. PU vind ik wat minder, beetje te politiek correct geneuzel, weinig humor bij die gasten, dat blad is volgens mij ook niet meer wat het ooit was, maar ik lees het ookal jaren niet meer. Ubsurde prijs ook voor zo'n magazine bijna een tientje maar goed, whatever. Ik vind het na al die jaren nog steeds prima hier zoals het gaat, maar als er veranderingen doorgevoerd moeten worden dan is dat maar zo, ik zal me er niet om uitschrijven.

-marco- schreef:
Nog wel redelijk actief of Musicmeter, maar de moderators en crewleden daar zorgen niet echt voor een fijne sfeer vind ik. Heb daar wel leuk contact met leden in mijn genre.

Bijzonder, ik ervaar dat helemaal niet daar. Ben daar ook het meest actief en ervaar het zelf als een fijne omgeving. Het is er wat drukker waardoor er meer gebeurt en je meer afwisselende gesprekken hebt, en meer verschillende onderwerpen/spelletjes te doen zijn. Dat mis ik hier nog wel eens. In elk topic hier spreek je toch vooral met dezelfde personen.

GM heeft voor mij wel het echte huiskamer gevoel. Gezellig met een paar vrienden slap ouwehoeren over dingen die we leuk vinden. En die passen allemaal hier in de woonkamer. Het maakt de sfeer relaxter en gezelliger. Hoewel meer mensen hier ook wel welkom zouden zijn.

Een overname lijkt me niet echt iets eigenlijk. Elke overname betekend dat dit die partij iets moet gaan opleveren. Net zoals met MM gebeurt is. En dat betekend dat de site, inhoud en dergelijke zal moeten veranderen. En of dat ten goede komt betwijfel ik.

Maar misschien wel een leuk idee om te proberen de site bij meer mensen aan de man te brengen. Ik heb geen idee hoe, maar als we ervoor kunnen zorgen dat er wat meer aanwas bijkomt is dat natuurlijk wel leuk.

Ja iets meer berichten en gebruikers zou fijn zijn, probeer af en toe wat vrienden die hier echt goed passen qua leeftijd en game fanatisme hier naartoe te trekken maar dat lukt niet echt.

Maar wat al gezegd is sluit ik me bij aan, erg fijne relaxte sfeer hier waar normaal gediscussieerd wordt. Check af en toe een discussie onder een nieuws bericht bij gamer of gamekings en dat is echt om te huilen zo kinderachtig, fanboy gedrag, verwijten heen en weer. Treurig.

Laat het dan maar zo blijven en de laatste van ons doet het licht uit

Gamekings vind ik inhoudelijk echt slecht geworden. Worden reviews gegeven zonder echt diepere context.
Kijk het wel veel, want het is gewoon fun, maar mijn nieuws haal ik van gamer.nl en eurogamer.net

Baal er echt van dat gameinformer is gestopt, dat was echt een fijne site!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.