menu

De Site / Algemeen / Populariteit van GamesMeter

zoeken in:
banjo gaming is inderdaad booming, maar het sociale aspect is flink veranderd en forums zijn stervende. Daarnaast denk ik niet dat de huidige eigenaar van de meter sites het ook maar iets interesseert zolang het geen geld oplevert.

Ik vind het ook geen ramp zoals het er hier aan toegaat. Het is een relatief klein, maar wel een bekend groepje waarvan je wel weet wat je aan zowat iedereen hebt. Vind ik prima. Liever dit dan een forum waar 90% van de gebruikers amper een leesbare zin Nederlands kunnen schrijven of dergelijks. Als ik zie wat er bvb op de meeste van de andere social media gebeurt... Twitter, IG, hier en daar andere forums, facebook...dan weet ik ook meteen waarom ik tegenwoordig nog zelden gebruik maak daarvan (of zelfs nooit in andere gevallen).

Zo af en toe krijg je op gamesmeter een nieuwe gebruiker erbij en degenen die er ook interesse in hebben om ergens iets bij te schrijven of in een discussie te gaan met anderen blijven ook wel plakken. Is wat mij betreft dus goed zo. Liever dit dan geforceerd anderen erbij gaan betrekken.

Je hebt tenslotte ook genoeg stemmen die nooit een bericht hebben, maar waar bepaalde users aan verbonden zijn die letterlijk iedere game al op dag 1 of 2 al een 0,5, 1 of 2 geven zonder enige uitleg of motivatie. Dat vermijd ik dus liever zelf. En dat zou je dus ook weer gaan krijgen.

In mijn ogen gaat het wel lekker zo. Niet al te druk, gewoon af en toe wat berichten. Meer een praatcafe dan een schreeuwcafe. Al is dan niet iedereen het met elkaar eens. Maar daarom is het ook een forum.

legian schreef:
banjo gaming is inderdaad booming, maar het sociale aspect is flink veranderd en forums zijn stervende. Daarnaast denk ik niet dat de huidige eigenaar van de meter sites het ook maar iets interesseert zolang het geen geld oplevert.
We mogen blij zijn dat ze het nog gaande houden, hoewel ik nu ook niet vermoed dat er zo veel werk aan is of dat er zo veel lopend kosten zijn. Toch vrees ik daar soms een beetje voor, dat ze deze site zonder pardoes zouden kunnen opdoeken. Stel je alleen al de duizenden uren die we allemaal samen verbracht hebben en nog zo veel meer om de content up-to-date te houden. Het is ook inmiddels een games database van jewelste.

centurion81 (moderator)
Forums zijn idd stervende nieuwe generatie communiceert anders, ook getuige het feit dat hier met name dertigers en veertigers actief zijn.

Als de actieve community hier in groot merendeel verlegen zit om meer activiteit lijkt het mij het makkelijkst om te kijken of de eigenaren van moviemeter deze site niet los van de hand zouden willen doen aan bv iets als gamer.nl Volgens mij is de usp van Gamesmeter dat het de grootste Nederlandstalige gamesdatabase is, dat is vast in een propositie te gieten.

Maar goed, volgens mij zit niemand hier daar echt op te wachten

centurion81 schreef:
nieuwe generatie communiceert anders

Inderdaad. En dat is nou niet echt waar ik op zit te wachten. En wellicht anderen ook niet. Twitter stijl berichten van 150 woordjes met een hoop afkortingen, spelfouten en een gebrek aan leestekens of zinsbouw. Als ik het zie krijg ik spontaan hoofdpijn.

Grovonion schreef:
(quote)
We mogen blij zijn dat ze het nog gaande houden, hoewel ik nu ook niet vermoed dat er zo veel werk aan is of dat er zo veel lopend kosten zijn.

Op Musicmeter is daar ook eens over gesproken. Ik weet niet meer precies wat eruit kwam, maar in ieder geval meer dan ik in eerste instantie dacht. Een server ergens laten draaien is een ding. Maar je moet de site ook regelmatig bijhouden. Als wij als users dat zelf zouden doen gaan we weer terug naar zoals het eerst was. Maar als je een andere partij zoekt willen ze die investering wel terugverdienen. En dan krijg je eigenlijk wat er met MovieMeter gebeurt is.

centurion81 (moderator)
legian schreef:
(quote)

Op Musicmeter is daar ook eens over gesproken. Ik weet niet meer precies wat eruit kwam, maar in ieder geval meer dan ik in eerste instantie dacht. Een server ergens laten draaien is een ding. Maar je moet de site ook regelmatig bijhouden. Als wij als users dat zelf zouden doen gaan we weer terug naar zoals het eerst was. Maar als je een andere partij zoekt willen ze die investering wel terugverdienen. En dan krijg je eigenlijk wat er met MovieMeter gebeurt is.

Als.je met site bijhouden de lay-out en structuur bedoelt, dat gebeurt al jaren niet

Games toevoegen en aanpassen is allemaal liefdewerk oud papier en kost de eigenaren niks

centurion81 Iets meer aandacht aan een hippere lay-out met jouw genoemde plus punt "dat het de grootste Nederlandstalige gamesdatabase is" en zo zijn er nog wel meer verbeter puntjes de ideeën zijn er, kleine veranderingen maar... anders worden mensen weer onrustig met name ik .

Waar is die optie om een paar euro over te maken voor de site?
Zit in je hart zit in je bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet, met z'n allen!

centurion81 schreef:
(quote)

Als.je met site bijhouden de lay-out en structuur bedoelt, dat gebeurt al jaren niet

Games toevoegen en aanpassen is allemaal liefdewerk oud papier en kost de eigenaren niks

Ja het onderhouden van de layout, structuur, database functies, bugfixes, template updates en weet ik wat er achter deze presentatie nog meer komt kijken. Dat gebeurd inderdaad al tijden niet meer nee. Waardoor we dus ook nog steeds met bugs te maken hebben, geen nieuwe functies krijgen en dingen maar half werken. Dat zijn echter wel zaken die gedaan zouden moeten worden en dat kost tijd en dus geld.

Dat zijn wel kosten die meegenomen moeten worden

Ik hoef juist helemaal geen hippere layout. Zie dat gedrocht dat tegenwoordig MM heet. Ik vind dit juist makkelijk, overzichtelijk en rustig.

Omdat jij al aan boord bent ik bedoel voor de andere zoekende gamer die een mooie digitale club zoekt om zich bij aan te sluiten.

Ik zou zeggen tip je naaste game vrienden in real life eens over deze site. Old school mond op mond reclame voor een old school site.

En wie weet hebben de eigenaren wel plannen met deze site, maar dan zal het snel richting een MovieMeter aanpak gaan zou ik zeggen. Laten we hopen dat dat nog heel lang duurt want daar zit ik ook niet meteen op te wachten. Klein maar fijn is deze site nog en vind het wel prima zo. Naast een handjevol actieve gebruikers trouwens ook wel aardig wat stille gebruikers volgens mij (alleen lezen/stemmen en verder niks).

mrdig schreef:
Naast een handjevol actieve gebruikers trouwens ook wel aardig wat stille gebruikers volgens mij (alleen lezen/stemmen en verder niks).
Ja, kijk nu maar eens: 7 geregistreerde gebruikers en 241 gasten. Mensen die de site openen maar zich niet inschrijven. Volgens mij zag ik gisteren even een veel hoger nummer.

centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
(quote)
Ja, kijk nu maar eens: 7 geregistreerde gebruikers en 241 gasten. Mensen die de site openen maar zich niet inschrijven. Volgens mij zag ik gisteren even een veel hoger nummer.

Zijn dat niet grotendeels bots denk je?

centurion81 schreef:
(quote)

Zijn dat niet grotendeels bots denk je?

Ik denk ook veel gamers die googelen op een bepaalde game en dan krijg je ook Gamesmeter als je op Nederlandse resultaten zoekt.

Maar er zijn ook best wel een hoop stemmers die niet reageren. De piek is wel voorbij, Red Dead Redemption 2 uit 2018 heeft bv nog 106 stemmen, best netjes. Maar dat is wel over 4 jaar tijd.

Ik snap trouwens niet dat mensen hier roepen van ik vind het wel best zo terwijl bijvoorbeeld Monster Hunter Rise (2021) - GamesMeter.nl of Xenoblade Chronicles 3 (2022) - GamesMeter.nl 2 hele grote spellen! waar het eigenlijk niet leeft in die topic's laat staan dat het een cijfer krijgt. Misschien dat er meer word gepraat en cijfers word uitgedeeld in de Ps4/Ps5 hoek?. Maar als je 7.500 gasten hebt en dagelijks honderden bezoekers langskomen (bots?) dan is er wel duidelijk iets mis.

Maar ik houd er over op en hoop op het beste natuurlijk..

Banjo schreef:
Ik snap trouwens niet dat mensen hier roepen van ik vind het wel best zo terwijl bijvoorbeeld Monster Hunter Rise (2021) - GamesMeter.nl of Xenoblade Chronicles 3 (2022) - GamesMeter.nl 2 hele grote spellen! waar het eigenlijk niet leeft in die topic's laat staan dat het een cijfer krijgt. Misschien dat er meer word gepraat en cijfers word uitgedeeld in de Ps4/Ps5 hoek?. Maar als je 7.500 gasten hebt en dagelijks honderden bezoekers langskomen (bots?) dan is er wel duidelijk iets mis.

Omdat dat 2 hele specifieke games zijn, van die Japanse RPG actiegames en ook alleen nog voor de Switch. Ik heb die console maar ik heb 0 behoefte om die games te spelen. De topgames op de Xbox en PS krijgen hier wel veel meer aandacht, maar ook de meer klassieke Nintendo titels. In het Mario Kart 8 topic is er genoeg berichtgeving.

centurion81 schreef:
Forums zijn idd stervende nieuwe generatie communiceert anders, ook getuige het feit dat hier met name dertigers en veertigers actief zijn.

ik als (jonge) twintiger voel me hier helemaal uitgesloten!

Banjo schreef:

Ik snap hier de frustraties, gezien we hier inderdaad over de momenteel actuele 'topgames' spreken. Echter heeft ook Ajax&Litmanen1 hier een punt door te melden dat we over een iets of wat niche markt spreken, namelijk Japanse RPG's die voornamelijk geliefd zijn bij de Switch (oké, Monster Hunter Rise is momenteel ook op Steam verkrijgbaar, maar dit lijkt me op het eerste zicht maar een half gebakken port te zijn).

Daarnaast heb ik zo ook het gevoel, dat de standaard Gamesmeter gebruiker momenteel sukkelt met een erg groot backlog probleem aan games (waaronder ik mezelf durf op te nemen). Beide bovenvermelde games staan momenteel wel op mijn verlanglijstje, maar daar staan er momenteel nog enkele boven die ik eerst even de aandacht wil geven.

centurion81 (moderator)
patenpac schreef:
(quote)

ik als (jonge) twintiger voel me hier helemaal uitgesloten!

Met name betekent niet uitsluitend hè, haha Nee jij hebt denk ik een oude ziel dan ghehe

Tot slot ook nog even mijn persoonlijke mening omtrent het volledige verhaal hier, maar waarom zouden we zo nodig wijzigingen moeten doorvoeren? Het forum van Gamesmeter is mijn inziens nooit echt het 'grote' forum geweest van alle meter sites, maar dat hoeft mijn inziens ook totaal niet. Voor mij persoonlijk is het veel toffer om hier online te komen, en steeds weer diezelfde oude rakkers te zien kakelen over games of andere topics in plaats van één of andere random kerel die even de show komt stelen (mag ik hier even het markwiering verhaal aanhalen? Ja, ik haal hier even oude koeien uit de sloot )

Ik weet dat ik misschien iets minder recht van spreken heb aangezien ik een minder actief lid ben, maar ik verheug me er steeds op om na lange tijd dezelfde mensen terug te zien die ik altijd al heb gekend op deze site

patenpac ik noemde hier zo maar even 2 willekeurige games die bij mij nog vers in het geheugen staan maar zo zijn er veel meer grote en kleine titels waar ik de animo voor mis. bind me niet vast aan die 2 games.. er zijn er nog zo veel meer ik had even niet de tijd om ze op te zoeken.

(ik hoop dat patenpac ook wat vaker actief word hier hij kan goed typen en is een positivo )

patenpac schreef:
Tot slot ook nog even mijn persoonlijke mening omtrent het volledige verhaal hier, maar waarom zouden we zo nodig wijzigingen moeten doorvoeren? Het forum van Gamesmeter is mijn inziens nooit echt het 'grote' forum geweest van alle meter sites, maar dat hoeft mijn inziens ook totaal niet. Voor mij persoonlijk is het veel toffer om hier online te komen, en steeds weer diezelfde oude rakkers te zien kakelen over games of andere topics in plaats van één of andere random kerel die even de show komt stelen (mag ik hier even het markwiering verhaal aanhalen? Ja, ik haal hier even oude koeien uit de sloot )

Ik weet dat ik misschien iets minder recht van spreken heb aangezien ik een minder actief lid ben, maar ik verheug me er steeds op om na lange tijd dezelfde mensen terug te zien die ik altijd al heb gekend op deze site

Welkom terug!

En die Markwiering, pfoe. Blij dat dat stuk ellende geband is met zijn getrol. Kan ik echt niet tegen.

Banjo schreef:
Ik snap trouwens niet dat mensen hier roepen van ik vind het wel best zo terwijl bijvoorbeeld Monster Hunter Rise (2021) - GamesMeter.nl of Xenoblade Chronicles 3 (2022) - GamesMeter.nl 2 hele grote spellen! waar het eigenlijk niet leeft in die topic's laat staan dat het een cijfer krijgt.

Oh...ik denk dat die games (JRPG'S in het algemeen) best wel leven. Ook al is het bij een niche publiek. Die inderdaad zoals al aangehaald wellicht nog een waslijst aan dergelijke titels in hun backlog hebben staan. (puur voor mezelf sprekende is dat namelijk zo. RPG'S, JRPG'S, TBS, SRPG' S) Alleen zijn het ook games waar je vaak tientallen uren insteekt voor je uberhaupt iets kan melden. Last staan voor je ze uitspeelt. Terwijl dat bij shooters, veel open world games, race games of fighters om maar iets te noemen toch wat makkelijker is. Daar heb je vaak na een paar uur al een beetje een idee over of het je ligt of niet. Terwijl ik merk dat ik vaak al enkele uren nodig heb bij genoemde titels (RPG'S) vooraleer ik uberhaupt iets van een basiskennis / verhaal / e.d heb.

Sinner schreef:

Oh...ik denk dat die games (JRPG'S in het algemeen) best wel leven. Ook al is het bij een niche publiek. Die inderdaad zoals al aangehaald wellicht nog een waslijst aan dergelijke titels in hun backlog hebben staan. (puur voor mezelf sprekende is dat namelijk zo. RPG'S, JRPG'S, TBS, SRPG' S) Alleen zijn het ook games waar je vaak tientallen uren insteekt voor je uberhaupt iets kan melden. Last staan voor je ze uitspeelt. Terwijl dat bij shooters, veel open world games, race games of fighters om maar iets te noemen toch wat makkelijker is. Daar heb je vaak na een paar uur al een beetje een idee over of het je ligt of niet. Terwijl ik merk dat ik vaak al enkele uren nodig heb bij genoemde titels (RPG'S) vooraleer ik uberhaupt iets van een basiskennis / verhaal / e.d heb.

Ja dat is zeker waar ik noemde toevallig het genre Jrpg's daar gaat eerst wel 40 uur (of meer) in zitten voor dat je er een soort van mening over kan geven. Rpg's is inderdaad wel een vreemde eend in de bijt maar soms is de weg er naar toe mooier dan het einde.

Markwiering was gewoon een held..

Nomak schreef:
Markwiering was gewoon een held..

Haha, soms als ik aan het fietsen ben en me niet wil laten inhalen moet ik nog wel es aan hem denken. Heel soms dan hè

Nooit mensen gaan bannen natuurlijk die luxe heb je hier niet.

Confusie schreef:
Nooit mensen gaan bannen natuurlijk die luxe heb je hier niet.
Dat is ook hier noodzaak, kijk maar eens hoe vaak zelfs hier sluik-reclame probeert binnen te geraken. En met duidelijke trollen moet ook komaf gemaakt worden. Maar gelukkig hebben we hier van de beste moderatoren ter wereld (mijn kleine wereld toch) en behandelen ze elke mogelijk zaak met de beste sensitiviteit.

Mij maakt het ook niet zoveel uit dat GM slechts uit een klein actief clubje bestaat. De site is een soort klein (game)dorp op het internet waar iedereen elkaar een beetje kent en zich veilig genoeg voelt om te zeggen wat hij of zij vindt. Daarom kom ik hier al jaren met veel plezier. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd wat minder berichten plaats, maar ik kijk bijna dagelijks of er nog iemand wat heeft geplaatst bij de games en forums die ik volg. Altijd leuk om te lezen.

En met de nieuwere games zit ik een beetje in hetzelfde schuitje als sommige anderen hier: ik heb een te grote backlog. Er zijn nog maar weinig games die ik op release haal (laatste was Elden Ring), omdat ik vaak geen zin heb om 60+ euro uit te geven als ik nog een gigantische stapel heb liggen. Nu heb ik een tijd geleden heel goedkoop drie jaar GamePass kunnen scoren, dus dit jaar speel ik misschien nog wel wat nieuwe games aangezien ze dan 'gratis' zijn. De nieuwe Plague Tale bijvoorbeeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.