menu

De Site / Algemeen / Populariteit van GamesMeter

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Ik ben een bezoeker die nu deze site een jaar ongeveer bezoekt, vanaf het begin ongeveer. Wat me opvalt is dat er in een jaar wel veel bezoekers bij zijn gekomen, maar dat er weinig blijvertjes zijn.

Ik denk dat de vaste kern die meermaals per week of elke dag (zoals ik) even inlogt en rondneust niet meer dan een persoontje of 20 is.

Jammer, want een site over games moet toch genoeg discussiestof opleveren? Maar als je dit forum bekijkt dan wordt er alleen gereageerd in saaie topics als welke game heb je gekocht of gebruikersmijlpalen. Waarom in de rest niet?

Ikzelf probeer nog wel eens een topic te openen, maar na een paar dagen bloedt ook dat topic weer dood. Ik hoop dat we hier het forum eens levendiger gaan maken. Naast de topics over games kunnen er misschien ook een paar leuke non-gaming topics bij komen. Maar bovenal, ik hoop vooral leuke game discussie's te zijn over van alles en nogwat.

Wie kan zich in mijn mening vinden?

avatar van Princess Piranha
Ik log zelf wel een paar keer per dag in soms. Maar vaak zijn er wel wat nieuwe posts bij gekomen. ^__^ Voor mij genoeg, maar als ik bij me broer meekijk naar Moviemeter, dan zie ik echt lijsten van nieuwe posts. o__o

Ik zou wel wat topics willen openen, maar heb nooit een idee waarover.

avatar van rpger
Het valt me op dat dit niet DE site is voor gamers. Gamer.nl en op Tweak zitten veeeel meer mensen. De topics over games als Half Life 2 & world of warcraft etc. zijn daar enorm. Maar de overzichtelijkheid van gamesmeter kan niks tegen op.

Daarnaast vind ik dat het hier aardig verconsoliseerd, er is relatief weinig te doen om classic games en/of retro gaming (leg dat eens naast music/moviemeter !!). Veel pubertjes die met een grammatica van een 5 jarige 1 berichtje posten (meestal bij GTA) en weer opzouten.

Dat doet de wat oudere (PC) gamers als ikzelf snel uitwijken naar bovenstaande sites of zelfs dedicated genre sites (als gamebanshee voor RPGs bv.)

avatar van Tha)Sven
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik log hier zeker een aantal keer per dag in. Na school, na DWDD, en soms rond 000 nog keer. Ik vind het ook jammer en eigenlijk vreemd ook.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
De site is nog geen jaar oud, niet zo raar dat het nog niet zo groot is.

avatar van Manny Calavera
Dat jaar oud vind ik geen excuus. GM heeft best veel leden, maar slechts een aantal doen hier wat. Ik reken mezelf daar toe. Het valt me dan ook op dat er maar in weinig topics leven is. Bij de topics over GTA4 praten mensen wel, maar zoals gezegd, helaas te veel pubers die nauwelijks normaal kunnen typen. En op het forum hier post men alleen welk nieuw spel ze hebben. Dat boeit me weinig tot niet. Ik zie liever leuke discussie's.

Een retrogame gedeelte lijkt me belangrijk. En dan per console/systeem bv. Wedden dat je daar veel discussie kan hebben.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
GM heeft best veel leden, maar slechts een aantal doen hier wat.

Omdat de site nog geen jaar oud is, daarom zijn er nog niet zoveel vaste actieve users. Alsof MusicMeter meteen al zo groot was. Dat heeft gewoon even tijd nodig. Zeker bij een gamesite waarvan er al erg veel zijn.

Een retrogame gedeelte lijkt me belangrijk. En dan per console/systeem bv. Wedden dat je daar veel discussie kan hebben.

Er zijn al een aantal retroconsole topics.

avatar van Manny Calavera
Ik bezoek Muziekmeter niet. Alleen hierbuiten nog Moviemeter. En dat is uiteraard niet te vergelijken, die site is zoveel groter. Maar toch....

Ik hoop door dit topic dat men wat leven in de site gaat blazen. Het is saai. Soms is er dagen niks nieuws bijna te melden door iemand...behalve dat iemand weer een game heeft gekocht...

avatar van Tha)Sven
Tsja de wereld van games is ook een stuk kleiner dan muziek en films, die heb je binnen een uur of twee ervaart. Voor een goede game ervaring heb je veel meer tijd nodig.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik hoop door dit topic dat men wat leven in de site gaat blazen.

Missie geslaagd, er zijn al weer een hoop berichten bijgekomen hier .

Maar je moet gewoon nog wat geduld hebben. De groei van zo'n site heeft even tijd nodig. In het begin van MusicMeter was er ook niet zoveel te doen en nu gaat die site al zo ongeveer MovieMeter voorbij.

avatar van Manny Calavera
Ik promoot deze site wel eens op een forum waar ik altijd zit. Er zijn er ook een paar van daar hier gekomen
Zo moet dat, hopelijk wordt het hier drukker.

Trouwens, je avatar schrikt mensen af Boordappel

avatar van rpger
Jou naam ook !

avatar van rpger
BoordAppel schreef:


Maar je moet gewoon nog wat geduld hebben. De groei van zo'n site heeft even tijd nodig. In het begin van MusicMeter was er ook niet zoveel te doen en nu gaat die site al zo ongeveer MovieMeter voorbij.


Maar dat is het vreemde, de piek van deze site was in haar begin, toen praatte iedereen over classics als monkey island enzo waar zijn al die ervaren gamers gebleven als Grovonion, Belhifet en Jordy?

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
In het begin kwamen de geïnteresseerden over van MovieMeter en MusicMeter, die zeggen wat ze te zeggen hebben en zijn dan blijkbaar klaar. Jordy is sowieso niet zo actief als user op alle meter sites.

avatar van Manny Calavera
Jordy is de grote baas van alle Meter sites toch?

Maar het blijft jammer dat er slechts een kleine groep hier is die actief is. En met actief bedoel ik meer dan zeggen welke game je gaat kopen.

Maar goed, de site verdient een langdurige kans. Voor mij is dit de leukste game site die er is. Alleen houdt het op een gegeven moment wel op, als de interactie met andere leden te minimaal blijft.

avatar van Jordy
Deze site heeft precies even veel bezoekers als MovieMeter na een jaar Ik merkte in het begin dat er veel mensen waren die verwachtten dat deze site van de een op de andere dag een volwaardige dagbesteding zou worden, maar zoiets heeft inderdaad tijd nodig.

En tja, er zijn natuurlijk wel heel veel gamesites om mee te "concurreren". Zie deze site (tot het drukker wordt) anders gewoon als een soort subsite van de andere Meters, waar je de discussies hebt met andere MovieMeter/MusicMeter gebruikers die je anders in een "overigen > algemeen" topic zou hebben. Maar waar je misschien nu niet elke dag een paar uur kwijt kan...

Voor mij geldt inderdaad dat ik het persoonlijk na 7,5 jaar wel een beetje gehad heb met op internet anderen van m'n mening te willen overtuigen

avatar van jaspertje3
Eerlijk gezegd voel ik me nogal aangesproken dat een aantal mensen zegt dat het hier dood is. Ik probeer vanalles te doen voor deze site, door vaak toevoegingen te plaatsen, zo veel mogelijk berichten neer te zetten waar ik ook daadwerkelijk wat over te zeggen heb, heb ik samen met Louis de prijsvraag van Kane & Lynch geregeld en heb ik ervoor gezorgd dat onze link op games.startpagina.nl staat.
Zover ik in de gaten heb kunnen houden heeft dat de afgelopen 3 maanden zo'n 400 tot 500 nieuwe leden opgeleverd. Ik weet niet wat er over te klagen is, maar mij lijkt dat een mooi aantal.
Ik ga geen discussies voeren bij games die me niks aan lijken, of waar ik niks vanaf weet. Krijg je een hoop loze reacties waar ook niemand wat aan heeft.
Het is inderdaad jammer dat je soms wat langer dan verwacht moet wachten op je antwoord, maar is dat niet op ieder forum zo? Druk bezet of niet, het komt zo vaak voor dat je even moet wachten.
Soms is het inderdaad wat rustig en dat is jammer, maar geef het nog even tijd. Ik zet de strijd om nieuwe leden in ieder geval voort.

Kom maar met een goed idee, dan gaan we kijken of we daar wat mee kunnen doen.

avatar van Manny Calavera
Laat voorop staan dat dit positieve kritiek is he, geen verwijt aan wie ook. Ik ben zelf op fora's actief, weet dat het lastig is een goeddraaiend fora te krijgen. Ik ben al blij dat GM bestaat.

Maar ik wou het gewoon kwijt in de hoop dat veel mensen dit lezen en hetzelfde denken of ieder geval iets ermee gaan doen. Ik praat/ouwehoer graag op een forum, hoop dat hier meer discussie's gaan volgen. Ik vond het hier gewoon stil. Ik heb wel eens 3 kwart jaar terug bij een bepaalde game wat neergezet en momenteel staat daar niks onder. Ik voeg wel eens een game toe en een half jaar later ben ik nog de enige daar. Dat voelt gewoon wat leeg.
Maar het komt wel goed. Ik denk dat GM over een jaar veel groter is. Ligt eraan hoeveel bekendheid de site heeft en krijgt.

avatar van Manny Calavera
Dat waardeer ik ook zeker, was ook geen kritiek op jullie. Meer op de bezoekers van de site die zich (te) weinig laten horen.

avatar van Thomas83
Het is inderdaad niet heel levendig op Gamesmeter, zeker niet op het forum, maar dit soort nieuwe sites moeten altijd over een bepaalde drempel heen. Op een gegeven moment gaat het ook lopen. Als de medewerkers van de site en de trouwe bezoekers vol blijven houden dan komt het wel goed met Gamesmeter hoor. Daar is het onderwerp van de site populair genoeg voor.
Er zijn weliswaar wel erg veel gamessites, maar ik ken eigenlijk geen Nederlandstalige die het aanpakt zoals Gamesmeter. Meestal gaat het vooral om sites met recensies, waar soms wat reacties onder staan, of vrij onoverzichtelijke fora.

Tha)Sven schreef:
Tsja de wereld van games is ook een stuk kleiner dan muziek en films, die heb je binnen een uur of twee ervaart. Voor een goede game ervaring heb je veel meer tijd nodig.


Dat valt nog redelijk mee denk ik. De mensen die het meest actief zijn op internetfora etc zijn toch vooral jongeren, en ik denk dat er echt niet meer jongeren zijn die films kijken dan jongeren die gamen. Ik vraag me zelfs af of je niet meer jongeren hebt die alleen gamen dan jongeren die alleen films kijken.
Nee, ik denk dat het met Gamesmeter wel goedkomt als de medewerkers en trouwe bezoekers blijven volhouden. En als je ziet hoeveel er in vrij korte tijd al is gereageerd in deze topic dan geeft dat toch hoop.

neo (crew)
Zou het ook gewoon nog wat tijd gunnen. Vind de discussies bij games tot nu toe vaak wel interessant. Dat er op het forum niet veel te doen is; tja op een site als moviemeter is het ook voornamelijk niet erg relevante filmgame topics die de boventoon voeren.

Louis2703
jaspertje3 schreef:

Kom maar met een goed idee, dan gaan we kijken of we daar wat mee kunnen doen.


Misschien een idee voor een ideeëntopic?

Ik zal binnenkort eens even kijken of ik op andere gamesfora GamesMeter wat kan promoten.

Maar, hoe dan ook, we zijn weer bezig met een prijsvraag, dus wie weet wordt het binnenkort wat minder "doods". Hoewel ik dat best mee vind vallen.
Ik heb mezelf voorgenomen om hier en daar eens een mooie recensie te schrijven over games zodat er weer wat te discussieren valt.
Maar goed, als iemand ideeën heeft om de site wat "levendiger" te maken stuur gerust een PM naar een van de crewleden... Wie weet kunnen we wat regelen

avatar van Zuzuu
Waarom hebben we geen shoutbox, waar men op de site meteen contact met elkaar heeft. Dat maakt de site wat levendiger en brengt users op andere ideeën. Want niet iedereen zit naar een topic te zoeken op het forum die geschikt voor hem/haar lijkt te zijn.

avatar van Thomas83
Leuk idee, maar daarvoor zijn er te weinig mensen tegelijk online denk ik.

avatar van Zuzuu
Dat maakt het juist beter. Het is de ideale functie voor gamesmeter. Op moviemeter zal het er veel heftiger aan toe gaan. Maar op gamesmeter zijn er nooit meer dan 20 mensen tegelijk online. Dat maakt het overzichtelijk en netjes. De mods hebben dan ook de tijd om berichten die niet door de beugel kunnen, te verwijderen.

avatar van Spawn NL
De kritiek die er van te voren was op het maken van een Games meter lijkt nu redelijk rechtvaardig. Een hoop knullen van tussen de 10 en de 15 die 1x een post maken bij een GTA of CoD 4 en daarin zeggen dat het de beste game is die ze ooit gespeeld hebben. Dit soort mensen heeft verder in mijn optiek niet echt een toegevoegde waarden voor de site. Ik vind de opzet van de site super tof maar er zijn veel gamers die gamen in Clan verband en die hebben vaak eigen fora of bezoeken fora zoals gamerstyle/xboxworld of iets dergelijks.

Verder denk ik dat de concurrentie voor een site als deze ook hoger ligt dan bijvoorbeeld MuMe of MoMe daar zijn gewoon minder vergelijkbare sites van.
Maar geef de moed niet op, de gemiddelde gamer word steeds ouder (hopelijk ook volwassener) en die hebben waarschijnlijk meer interesse in een forum als dit dan een of ander willekeurig forum waar 80% van alle posts bestaat uit flamen.

avatar van Manny Calavera
Er is toch wel een leuke groep met vaste bezoekers, maar het kan wel een stuk beter ja. Ik vind het forum nog altijd best dood maar in de game topics wordt gelukkig meer gereageerd. Een half jaar terug had je soms 5 reactie's op een dag, nu toch echt veel meer.

avatar van J.Bell
Manny Calavera schreef:
Er is toch wel een leuke groep met vaste bezoekers, maar het kan wel een stuk beter ja. Ik vind het forum nog altijd best dood maar in de game topics wordt gelukkig meer gereageerd. Een half jaar terug had je soms 5 reactie's op een dag, nu toch echt veel meer.


Ik vind dit de leukste site op game-gebied. Al is het zo nu en dan wel wat stilletjes. Op andere sites, bijvoorbeeld die van de PU is het alleen maar geschreeuw en getier door 14, 15 jarigen onderling, en het meeste gaat niet eens over games of gamen. Het taalgebruik (en spelling) laat ook te wensen over...

Ik vindt dit een mooie overzichtelijke site. Leuk om hier rond te neuzen.
Veel mensen in mijn omgeving gebruiken de site voor verschillende doeleinden. Ikzelf voor het forum, om te stemmen en mijn mening te geven over games. Games te zoeken etc. Mijn vriend wil altijd zien hoe een bepaalde game wordt gewaardeerd en mijn tante neust rond, opzoek naar geschikte DS games voor mijn nichtje.
Ik vindt het geslaagd ondanks dat het niet zo druk is als op Moviemeter... Maar met de tijd zullen er vast meer mensen zijn die deze site ontdekken.

avatar van jaspertje3
Mooie complimenten!
Die drukte komt met de tijd wel. De site bestaat relatief nog steeds kort en ik vind dat we het verre van slecht doen.

Bijvoorbeeld, deze week zullen we waarschijnlijk het aantal stemmen op Boekmeter voorbij streven. En qua berichtenaantal zijn we er allang voorbij. Dat vind ik écht te gek

avatar van J.Bell
jaspertje3 schreef:


Bijvoorbeeld, deze week zullen we waarschijnlijk het aantal stemmen op Boekmeter voorbij streven. En qua berichtenaantal zijn we er allang voorbij. Dat vind ik écht te gek


Ook zullen er mensen zijn die wel gebruik maken van de site maar zich niet, of nog niet, registreren, zoals dan bijvoorbeeld mijn tante...
Mooi dat we Boekmeter voorbij zijn straks

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.