menu

De Site / Algemeen / GamesMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
De Meter-sites hebben een nieuwe eigenaar. Na een overgangsperiode zal ik over enkele maanden geen rol meer hebben in het bedenken, bouwen, runnen en onderhouden van de sites. Ik denk persoonlijk dat deze verandering erg goed is voor de site, en de community. Ik ben erg blij dat ik de boel achter kan laten bij een partij die op een serieuze, professionele manier werk gaat maken van het (door-) ontwikkelen van de sites. Dit is voor mij het best denkbare scenario, dat het voortbestaan van de sites op de lange termijn waarborgt.

Ik run de sites inmiddels ruim 19 jaar, bijna de helft van m'n leven. Dit houdt in: bedenken hoe de sites werken, programmeren, technisch onderhoud, mails behandelen, vragen en feedback van de community behandelen, bugs oplossen, etc. Een hoop werk voor iemand met een gezin en een baan, om er even "bij" te doen. Iets waar ik steeds minder goed de benodigde tijd en motivatie voor heb. Waar het allemaal begon als hobby, is hier al enige jaren geen sprake meer van. Het runnen van de sites voelt steeds meer als een verplichting, waarbij ik het gevoel heb dat ik niet zomaar kan of wil stoppen met iets waar zoveel mensen plezier aan beleven, en tijd en energie in hebben gestoken. Er speelt bij mij al een aantal jaar de wens om de boel onder de juiste voorwaarden over te dragen aan een andere partij. Een partij die de sites en de community "snapt", ervaring heeft in het runnen van grote sites, en op een professionele manier de boel wil doorontwikkelen.

Op korte termijn zal er nog niet veel gaan veranderen. De nieuwe eigenaar wil de eerste maanden gebruiken om de site en de community beter te leren kennen. Er zal na verloop van tijd werk gemaakt gaan worden van verbeteringen en uitbreidingen aan de site, op een manier die binnen "het DNA" van de sites past.

Ik kijk er naar uit om meer tijd en energie te hebben voor andere zaken in m'n leven. Bijvoorbeeld om weer eens wat vaker een filmpje te kijken, daar begon het immers allemaal mee Ook lijkt het me heerlijk om eens op vakantie te gaan zonder 3x per dag te moeten checken of m'n sites nog draaien. En wie weet krijg ik wel weer eens inspiratie om iets compleets anders en nieuws op te bouwen.

Super bedankt aan iedereen die in een of andere vorm heeft meegedaan aan de Meter-sites. Ik vond het een heel mooi en bijzonder avontuur. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan zal ik ze proberen te beantwoorden of toe te lichten.

Ik ga mijn bericht die ik op MovieMeter heb gezet niet copy and pasten, maar veel dank voor alles. Je hebt velen een hele fijne hobby gegeven.

Daar sluit ik me iig bij aan, de metersites zijn ook voor mij een belangrijk deel van mijn leven geweest, de laatste 13 jaar. Ik kan niet in woorden vatten hoe welgemeend dankbaar ik je daarvoor ben. Veel succes ook in je volgende hobbies

Maar ik heb ook wel wat vrees voor deze verandering. Ik ken de partijen die het overnemen niet , en heb ook geen reden aan hun motivatie of aan jouw selectie-process te twijfelen. Maar veranderingen gaan er vermoedelijk komen, en ik vrees een beetje (sterk) voor de onafhankelijkheid en losse omgang van de sites. Ik vrees bijvoorbeeld dat het er allemaal commercieler aantoe zal gaan. Ik hoop iig dat al de moeite die de users erin gestoken hebben (ik heb er zeker zelf honderden uren aan besteed) niet plots gaat verdwijnen of minder toegankelijk wordt (bv. al mijn games lijsten etc.).

Jordy, een grote buiging voor jou! Ontzettend bedankt voor het opzetten van de websites en het vele onderhoud eraan.

En natuurlijk een extra bedankje voor het behouden van Gamesmeter, ondanks dat het nooit zo groot is geworden. Ik vond het dan ook erg mooi om te lezen toen je ooit zei dat zolang er mensen plezier uit Gamesmeter haalde, je de site draaiende zou houden.

Bedankt voor je toewijding aan de Meter-sites en geniet van de tijd die je nu erbij krijgt

centurion81 (moderator)
Jammer Jordy maar ook heel begrijpelijk! Op deze ene plek dan in ieder geval namens mij onwijs bedankt voor je geniale site-ideeën en al je inzet! Ik maak er nu al 13 jaar veel gebruik van en heb er ontzettend veel plezier van!

Is het Ludo Sanders.

Geralt of rivia
Dankje dat je de metersites jaren lang draaiende houden ik begrijp je keuze wel het kost zeker tijd al die metersite,s onderhouden ik wens je veel geluk in de toekomst . Gr geralt of rivia

Squall Lionheart (moderator)
Jordy schreef:
daar begon het immers allemaal mee

Hats off! Bedankt voor al die jaren forum-fun, hebt wel wat R&R verdiend !

Enne, looking forward to da future .

Geralt of rivia
Ik vraag me wel af of gamesmeter blijft bestaan omdat we relatief met een klein groepje zijn . Ik hoop van wel .

Enorm bedankt Jordy voor de 5 metersites die opgesteld zijn! Mijn meeste keuzes die ik maak in verband met boeken, films, muziek en games zijn gebasseerd op het raadplegen van deze sites!

Hoedje af en veel succes verder!

Er treedt vandaag of morgen dus iemand naar voren die op dit moment in schaduw en nevel gehuld gaat.

Zoiets is altijd wel lichtelijk spannend te noemen ja.

Ik heb me ook wel afgevraagd wat dit eventueel voor deze site in het bijzonder zou kunnen betekenen.

Dank voor alles Jordy, begrijpelijk dat je niet meer die verplichtingen wilt en het stokje over gaat dragen. Geniet van deze herboren vrijheid en je gezin! Je blijft als gebruiker wel rondhangen op de sites neem ik aan?

Wauw, ik lees dit nu pas. Op MovieMeter - waar ik dagelijks actief ben - is dit helemaal aan mij voorbij gegaan. In ieder geval bedankt voor alles Jordy.

Ik hoop dat er niet al te veel veranderingen komen.

meter_fan (admin)
Beste community,

Graag stellen wij ons voor als de nieuwe eigenaar van het Meter-netwerk.

Wij zijn een relatief kleine publisher - team van rond de 12 man - dat zich al ruim 20 jaar actief bezighoudt met verschillende online titels. Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl, dat net als de Meter-sites ook een vrij grote en actieve community heeft. Na een overname hebben we een paar jaar geleden afscheid genomen van deze site. Momenteel zijn GPFans.com en de Kelderklasse onze bekendere titels.

Met Jordy hebben we al vrij lang contact (sinds 2011) over de Meter-sites. In eerste instantie bestond het contact over wederzijdse, algemene interesses. Als webmasters is het best waardevol om onderling te praten over vergelijkbare ervaringen. Eerder dit jaar kregen de gesprekken een wending en werd er gesproken over een eventuele overname. Jordy gaf aan dat hij de sites al een tijd niet had doorontwikkeld, wat zonde is, en dat hij mede daardoor wel openstond voor nieuwe initiatieven, en zo geschiedde.

Uiteraard danken wij Jordy voor alles wat hij heeft betekend voor de Meter-sites. En waarschijnlijk voor een aantal onder ons niet 'alleen' voor de Meter-sites maar ook voor de impact hoe sommigen het internet gebruiken in haar algemeen. Sites zoals MovieMeter
staan bij velen in een rijtje van sites welke al jaren -danwel tientallen jaren- in een dagelijks te bezoeken rondje staat. Dat is toch echt wel bijzonder te noemen.

Er zijn meerdere eigenschappen wat ons aanspreekt aan de Meter-sites. Allereerst de onderwerpen waar het allemaal om draait: films, series, boeken, muziek en games. Dit is voor een heleboel mensen interessant - om informatie over te vinden of om over te discussiëren - en zo ook dus voor ons. Daarbij vinden wij de bijbehorende community erg sterk; zowel het geven van reacties als het geven van beoordelingen. Daarnaast denken wij dat we de producten nog leuker kunnen maken voor zowel de community als de neutrale bezoeker.

Wij hebben zeker plannen met de websites, maar we willen dit op gedegen manier aanpakken. De eerste fase zal vooral bestaan uit het beter leren kennen van alles wat met de Meter-sites te maken heeft. Ons doel is om de sites door te ontwikkelen en naar een volgend level te brengen, en daarmee ook klaar te maken voor de toekomst. We willen vasthouden aan de sterke kenmerken, maar ook investeren in nieuwe elementen/features voor de site. Wij denken dan apps voor Android en iOS en een “magazine”-achtige toevoeging, waarbij plaats is voor geschreven content, zoals (p)reviews, laatste serie/filmnieuws, interviews etc. Wij zullen niet gaan veranderen om het veranderen, maar alleen als we echt overtuigt zijn dat het een toegevoegde waarde heeft. Wij willen graag dat de site nog eens minimaal 20 jaar meegaat.

We zagen al wat vragen verschijnen in de topics van Jordy over onze eventuele plannen. Hier alvast wat antwoorden.

- Wordt het design op de schop genomen?
Onderdeel van ons plan om de site door te ontwikkelen zal waarschijnlijk bestaan uit een aanpassing in het design. Verwacht geen compleet redesign, maar meer een reskin/refresh. Sommige onderdelen zullen nieuw zijn en hebben daardoor sowieso meer design nodig.

- Waarderen jullie de community en haar crew?
Zeker. De community is juist een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.

- Worden er apps verwacht?
Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.

- Blijven bestaande functionaliteiten van de site bestaan?
Ja. Wij denken momenteel dat alle bestaande functionaliteiten zullen blijven bestaan. De sites staan sterk, hier willen we op verder bouwen. We lazen wat reacties dat mensen zich
zorgen maakten of dat ze nog wel lijstjes konden maken op MovieMeter. Wij zien geen reden om zo'n belangrijke functie zomaar op de schop te nemen, laat staan te verwijderen.

- Voegen jullie nog nieuwe dingen toe aan de sites?
Ja, maar we weten nog niet exact wat. We hebben een aantal ideeën, maar dit proces zit nog in de beginfase. We willen belangrijke toevoegingen sowieso eerst checken bij de crew. De inbreng van de crew kan juist hierin erg waardevol zijn.

- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.

Groeten,
Roy namens FanReach

welcom, Fanreach! Ik hoop ook dat we in 20 jaar hier met vreugde op kunnen terugkijken. Merci alvast voor de gedegen uitleg.

centurion81 (moderator)
Welkom inderdaad! Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken maar zie het met vertrouwen tegemoet

Cheers boys! Maak er iets moois van! (zonder Jordy zijn werk te verspelen )

Kijkend naar de reacties hierop bij de andere Meters ben ik in ieder geval blij dat ik daar geen account heb op een of andere manier. Zo vind ik die gast die berichten ging verwijderen best wel een nerd. Mocht hij als gevolg van aanpassingen hier actief worden of iets anders wat me niet aanstaat ben ik in ieder geval zo weg. We zullen zien wat het allemaal brengen zal.

Squall Lionheart (moderator)
Valt wel mee toch? Cautious optimism de boventoon...

Moet zeggen mijn eerste gut-response na het lezen van Roy's pluralis majestatis promo praatje was toch ook wel: Hello adblock, my old friend... Maar aan de andere kant, als ons gehobby en geleuter wat bucks kan generaten voor whomever, I'm cool wit' dat...

Maar vaak blijkt toch:
https://i.imgflip.com/rhvbb.jpg

Doemdenken is gewoon grappiger... En precies daarom gaat 't allemaal de verkeerde kant op tegenwoordig!

In het heden gaat het altijd met rasse schreden achteruit, en als je waarlijk achter je kijkt, was veel slechter in het verleden. Maar dat is tegen een principeel gevoel in de mens dat vroeger alles beter was.
Ik wil maar zeggen, in de middeleeuwen was het een hoogstaand huwelijkscadeau, als je toekomstige schoonouders je een bon kadeau gaven om al je tanden te laten trekken, zonder verdoving.

Grovonion schreef:
welcom, Fanreach! Ik hoop ook dat we in 20 jaar hier met vreugde op kunnen terugkijken. Merci alvast voor de gedegen uitleg.

Verwacht er niet te veel van. Weet je wie er nog een team van 12 man rond zich had? Juist ja. Jezus. En je weet hoe dat is afgelopen. ?

Dat het de lieve site mag blijven die het is dan maarâť“

Jordy schreef:
...Ik run de sites inmiddels ruim 19 jaar, bijna de helft van m'n leven. ....

Petje af hoor Jordy. Ik was al echt een tijdje fan van moviemeter en daar zijn tvmeter en gamesmeter bijgekomen (en ik kijk heel soms op musicmeter). Mooi vormgegeven, erg fijne functionaliteit, zoveel features, zoveel leuker dan imdb ook...die mag je in je zak steken.

Je hebt gewoon heel plezierige sites neergezet. En plezier blijft het belangrijkste, dus neem het er lekker van. Ik schrijf recensies ook puur omdat ik dat leuk vind en de meter sites hebben bijgedragen aan dit plezier.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:56 uur

geplaatst: vandaag om 23:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.