menu

De Site / Algemeen / Aanpassing criterium voor top 250

zoeken in:
avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
N.a.v. het topic over de populariteit van de site, waar ik voor de derde keer denk ik, las, dat er gezien het lage aantal vaste gebruikers van deze site, maar weinig nieuwere games de top 250 halen omdat het criterium hiervoor minimaal 75 stemmen is wil ik voorstellen dit minimum aantal stemmen naar 50 bij te stellen.

Met 50 stemmen waarborg je m.i. nog steeds dat spellen per ongeluk in de top 250 belanden, maar vindt er wel iets meer verversing plaats, wat ook interessant is voor de mensen die deze site nu nog actief bezoeken.

Een dergelijke herijking heeft volgens mij ook niet al te lang geleden bij Boekmeter plaatsgevonden.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenover staan, vandaar dat ik er maar een discussietopic van maak, al besef ik dat dit vooral aan Jordy is

avatar van Jordy
Dit zou de eerste keer zijn dat het mimimum aantal stemmen op een Meter-site naar beneden wordt bijgesteld (wat geen goed teken over de populariteit van deze site is )

Ik vind op zich dat een toplijst helemaal niet dynamisch moet zijn. Maar ik vind het wel een goed punt dat dit minimum stemmen aantal door nieuwe games helemaal niet meer gehaald wordt. Maar dat geldt voor een aantal van 50 stemmen ook.

Maar goed, een discussie over het onderwerp kan nooit kwaad natuurlijk.

avatar van mrdig
75 stemmen is in ieder geval teveel. Games na 2013 zijn niet meer in de top 250 gekomen zie ik. Met 50 stemmen wordt het wel wat beter, dus dat heeft ook mijn voorkeur.

Nog beter: maak de toplijst stem-minimum dynamisch. Default op 50 maar maak het ook instelbaar voor de bezoeker middels een dropdown oid. Ben ook wel benieuwd hoe de lijst eruit ziet op basis van 10 of 20 stemmen bijv.

avatar van Jordy
Daar is de "uitgebreid zoeken" functionaliteit voor

avatar van horizon
Voor dat laatste idee zeker. Maar de standaard waarde naar vijftig verlagen is een goed idee.

Gamesmeter is inderdaad niet zo populair als een moviemeter.

avatar van Jordy
zal het minimum aantal verlagen naar 50

avatar van Manny Calavera
Ik vind het wel jammer als je nu verlaagt, want dan neemt de kans vooral toe dat moderne games in de top hoog eindigen, ipv de classics die het misschien wel meer verdienen. Kans dat een nieuwe CoD of Fifa de 50 stemmen haalt is heel groot natuurlijk.

Remi
Ik denk dat moderne games tegenwoordig toch meer gespeeld zullen worden dan de echte classics, die inderdaad meer aandacht zouden moeten verdienen.
Maar dat heeft naar mijn idee niets te maken met de verlaging naar vijftig, maar met de nieuwere generatie gamers die niet met de classics zijn opgegroeid.

avatar van Manny Calavera
Jordy

Kun je je beslissing niet overwegen terug te draaien?

https://www.gamesmeter.nl/list/top

De hele top zit vol met games met dik 200 tot 500 stemmen en nu staan er plots games zeer hoog met een stem of 60. Gaat nergens over en lijkt me ook weinig representatief.

Gamesmeter zou wel iets kritischer mogen zijn naar de eigen toplijst. Nu kan je werkelijk alles erin krijgen met de nieuwe regels.

Nu is de 1 na beste game ooit, aldus deze fantastische toplijst, Dark Souls 2 dat door liefst 55 mensen is beoordeelden de 3e beste game ooit heeft 2 stemmen meer. Echt flauwekul. Volgens mij moet de marge eerder 100 zijn (verhoging dus) dan 50.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Jordy



De hele top zit vol met games met dik 200 tot 500 stemmen en nu staan er plots games zeer hoog met een stem of 60. Gaat nergens over en lijkt me ook weinig representatief.

Gamesmeter zou wel iets kritischer mogen zijn naar de eigen toplijst. Nu kan je werkelijk alles erin krijgen met de nieuwe regels.

Nu is de 1 na beste game ooit, aldus deze fantastische toplijst, Dark Souls 2 dat door liefst 55 mensen is beoordeelden de 3e beste game ooit heeft 2 stemmen meer. Echt flauwekul. Volgens mij moet de marge eerder 100 zijn (verhoging dus) dan 50.


Is dat niet een wat vreemde redenering? Als er nu een klassieker op 49 stemmen heel hoog staat en er komt 1 user bij die erop stemt, haalt deze klassieker ook de top 250.

In jouw redenering zouden de games die door oude stemmers die in de hoogtijdagen van deze site stemden geplaatst zijn van doorslaggevend belang zijn.

Omdat deze site nu minder actief is dan pak m beet 8 jaar geleden, staan moderne games dus per definitie op achterstand omdat er minder mensen op stemmen. Daarmee geeft de toplijst, wanneer je je criterium verhoogt naar 100 stemmen, absoluut niet weer wat de huidige "community" vindt.

avatar van Manny Calavera
Ik vind een aantal gewoon een veel beter beeld geven wat nu een echte top 250 in zou houden. En nieuwe games van de afgelopen jaren maken zat kans, zie GTA V met honderden stemmen.

Ik kan die hele top 250 zoals deze nu is na de aanpassingen niet meer serieus nemen.

avatar van horizon
Pffft. Eindelijk wat beweging in de lijst. Mooi.

Ook oudere top titels staan er eindelijk in.

En gta is qua spelers aantallen immens, zelfs op gamesmeter nog ... Zelfs een FIFA 16 heeft maar 51 stemmen. Twee jaar ouder en multi-seller. Zegt niets over kwaliteit uiteraard.
Maar als prijswinnende titels uit de afgelopen twee jaar niet eens in de lijst komen door gebrek aan actieve leden dan is de doorgevoerde aanpassing alleen maar nog meer te bejubelen.

avatar van Jordy
Het belangrijkste argument vind ik dat nieuwere games de 75 stemmen bijna nooit meer halen, en de toplijst dus vrijwel niet meer aangevuld zal gaan worden met nieuwere toptitels. The Witcher is de enige game vanaf 2015 die dat aantal heeft gehaald.

Om de toplijsten niet serieus te nemen, dat lijkt me sowieso een goed idee

avatar van Nomak
Ja zo een meesterwerk als Journey is natuurlijk veel beter dan een niemendalletje als Ocarina of Time.
Dat die laatste ongeveer 8 keer zoveel stemmen heeft en daarmee zijn hoge plaats echt had verdiend. maakt ineens niets meer uit.

Maarja, zoals Jordy zegt is het geen goed idee om toplijsten serieus te nemen.

mister-fool
Ja maar.....sommigen van ons zijn echte lijstjesfreaks.

avatar van horizon
Nomak schreef:
Ja zo een meesterwerk als Journey is natuurlijk veel beter dan een niemendalletje als Ocarina of Time.
Dat die laatste ongeveer 8 keer zoveel stemmen heeft en daarmee zijn hoge plaats echt had verdiend. maakt ineens niets meer uit.

In movie top 250 heeft
12 Angry Men 2200 stemmen en staat op plek 29.
The Matrix 8500 stemmen en staat op plek 41
Titanic 7300 stemmen en staat op plek 213
Le Cercle Rouge 366 stemmen en staat op plek 132

Minimaal stemmen 250 nodig.

Het is maar een grens. En een lijst. En vijftig is voor gamesmeter goed. Als aantal stemmende leden toeneemt en iig een titel of vijf uit 2016-2017 met gemak de 75 stemmen weer gaat passeren kan altijd weer naar minimum aantal gekeken worden.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Dark Souls naar nummer 2 gesneakt, i'm happy .

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.