menu

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
avatar van Jordy
Op MovieMeter een preview van het nieuwe design, die grotendeels gelijk zal zijn aan het nieuwe ontwerp van GamesMeter (afgezien van de kleuren natuurlijk).

Eventuele opmerkingen svp op MovieMeter plaatsen, zodat ik de discussie niet op 4 plaatsen hoef te voeren

avatar van Jordy
**update**

Morgenavond komt er op MovieMeter de mogelijkheid om het nieuwe design "aan te zetten" via een instelling, zodat iedereen die daar zin in heeft het nieuwe ontwerp kan testen.

Als alle problemen en bugs zijn opgelost zal het ook hier mogelijk worden om het nieuwe design te testen. Ergens volgende week waarschijnlijk. Dan zal ik het slotje van dit topic halen zodat jullie je hart kunnen luchten en natuurlijk eventuele problemen kunnen melden die alleen op GamesMeter voorkomen.

Ergens in de tweede helft van januari hoop ik dan helemaal over te gaan op het nieuwe ontwerp, op alle Meter-sites.

avatar van Jordy
Hallo allemaal.

Het nieuwe design is sinds afgelopen vrijdag op MovieMeter voor iedere ingelogd bezoeker te testen. Hier is veel nuttige feedback op gekomen, de bugs zijn er als het goed is nu grotendeels uit. Tijd om dit ook op de andere Meter-sites open te stellen! Ga naar je instellingen, http://www.gamesmeter.nl/account/config , en je ziet onderaan een optie waarmee je kunt switchen tussen het oude en het nieuwe design. Alleen nog voor de desktop versie van de site, mobiel volgt nog.

Ik ondersteun met het nieuwe design Firefox, Opera, Safari (ook iOS), Chrome (ook Android) en de standaard Android browser. Internet Explorer wordt volledig ondersteund vanaf versie 9. In IE8 zou alles wel moeten werken, maar ziet e.e.a. er wat minder gelikt uit. Ik zal waarschijnlijk ook niet veel energie steken in IE8 specifieke problemen. De site is niet getest in IE7 of lager. Wat betreft Windows telefoons en tablets kan ik alleen Windows Phone 8 met IE10 testen en ondersteunen.

Ik ben vooral benieuwd naar problemen en bugs, die bv. wellicht alleen in bepaalde browsers voorkomen. Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar wat jullie er van vinden, maar ik vraag je wel om eerst even rustig je mening te vormen. Vooral als je van jezelf weet dat je niet zo van verandering houdt, voegt het niet veel toe om gelijk te gaan roepen hoe slecht het allemaal wel niet is. Kritiek mag natuurlijk, ik heb het vast niet iedereen naar de zin gemaakt maar probeer het een beetje opbouwend te doen.

Succes met testen, en bedankt alvast voor alle feedback. Hopelijk kunnen we voor het eind van de maand helemaal over op het nieuwe design, afhankelijk van hoeveel problemen jullie tegen komen natuurlijk

avatar van Jordy
Wat betreft de smileys alvast het volgende. Ik verwacht veel kritiek/teleurgestelde reacties op de nieuwe set aan smileys. Ik vind ze zelf ook net iets minder leuk en grappig dan de huidige. Punt is echter dat dit design weer zeker 5 jaar mee moet, en ik het vanuit dat oogpunt belangrijk vindt dat we scherpe, hoge resolutie smileys/emoticons kunnen tonen. Nu zie je op schermen met een hoge pixeldichtheid (wat Apple bv. "retina" noemt) dat de smileys er een stuk lelijker en korreliger uit zien dan de rest van de site. Als we over 2 jaar allemaal scherpe schermen hebben zal dit verschil steeds duidelijker worden.

De keuze voor nieuwe smileys staat wat mij betreft om deze redenen vast. Dit is wat mij betreft het moment om over te stappen. Binnen deze voorwaarden zijn de nieuwe smileys de beste die ik kon vinden, die ook het meest leken op wat we al hadden, en die ik zelf best leuk vind. Mocht iemand een betere set aan smileys vinden (afmetingen minstens 40x40) dan is dat wat mij betreft nog wel bespreekbaar. Als je denkt, wat een flauwekul, die smileys zien er nog prima uit op mijn scherm, dan kan dat natuurlijk maar dan zijn we het gewoon oneens

Ohja, er verdwijnen ook enkele smileys. Je moet dat denken aan exotische smileys als de teleurgestelde cheerleader enzo. Zo lang het nieuwe ontwerp "in beta" is kun je in nieuwe berichten deze smileys nog gewoon gebruiken, als we straks helemaal over zijn niet meer. In oude berichten blijven deze smileys wel zichtbaar.

avatar van Brains
Alvast eentje (Zowel in Chrome als in Firefox):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19348256/gm0.png

Edit: Tevens zie ik de afbeelding niet in het voorbeeld bericht.

avatar van Jordy
bedankt die zijn als het goed is vast opgelost

avatar van Grovonion
ik gebruik de nieuwe interface ook al (Chrome), ziet er idd netjes en moderner uit, maar is zoals alle veranderingen even wennen en gebruiken om de echte voordelen te herkennen. Smiley's zijn wel ok, ik heb er alleszins geen kritiek op.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik mis eigenlijk de naam van de publisher / developer op de overzichtspagina.

Zijn de platforms in de navigatiebalk op dit moment (in de beta) een vaste waarde, of zijn / worden deze weer dynamisch (naar aanleiding van het aantal naderende releases, toch?), zoals in de 'oude' layout. De PS4 en Wii U ontbreken op dit moment.

avatar van Jordy
zijn dynamisch obv het aantal releases momenteel / de komende weken
zouden we eventueel later nog naar kunnen kijken om dat beter af te stemmen, maar staat voor mij los van het nieuwe design (het is dezelfde lijst van platforms)

dat van die naam vind ik een goed punt, gaat op de lijst

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Wanneer ik naar een willekeurige userpage ga, en vervolgens naar toplijsten > top 250 > stemtabel, krijg ik bovenaan de volgende tekst:

"Via deze pagina kun je snel stemmen op meerdere games. Je ziet hier de inhoud van het laatste overzicht dat je bekeek. Dat was het overzicht Top 10 Marcellussss (vandaag 23:56 uur). Let op: Wijzigingen die je hier doet aan je stemmen worden direct opgeslagen."

avatar van Jordy
bedankt gaat op de lijst, staat denk ik los van het nieuwe design

avatar van Grovonion
ik heb vaak dat als ik bv. updates -> forum kies hij me het oude formaat laat zien, om pas als ik een topic kies weer terug naar het nieuwe te switchen (gebruik chrome). Ik vermoed dat dit een tijdelijke 'bug' is omwille van de test-faze?

avatar van Jordy
ja dat is straks opgelost als we echt over zijn

avatar van Jordy
ik wil overigens vrijdag 17 januari ('s avonds) helemaal over op het nieuwe design.

avatar van Nomak
Ik vind het nieuwe design persoonlijk vrij onoverzichtelijk, ik zie dit helaas niet als een verbetering.

spelfreak
Op de Chrome web browser op Android (4.3) werkt het nieuwe design voor mij niet. Chrome Is helemaal geüpdate. Opzich niet zo erg, maar ik kan dan wel geen eventuele fouten aangeven. Dit is op de SIII trouwens.

Ik vind het nieuwe design wel mooi op pc in ieder geval. Mijn complimenten. Als ik een slecht ding moest zeggen is dat het allemaal wat groot is. T.o.v het oude design is het veel scrollen. Ik heb wel een klein scherm, weet niet of dit bv voor 27 inch schermen wordt aangepast. Voor de rest: het is even wennen, maar na eenmaal gewend, geweldig.

avatar van Jordy
vreemd, heb getest op chrome/android, zowel tablet (nexus 7) als een telefoon

avatar van Grovonion
spelfreak schreef:
Als ik een slecht ding moest zeggen is dat het allemaal wat groot is. T.o.v het oude design is het veel scrollen.
Dat kun je toch gemakkelijk aanpassen met control en het muisrad? Voor mij werkt chrome trouwens ook wel.

avatar van Grovonion
Als je op de gebruiker klikt en naar de gebruiker zijn overzichtspagina verwezen wordt, zie ik bij de allermeeste gebruikers geen avatar links boven. Enkel bij mezelf en 1 uitzondering zie ik die wel.

avatar van Jordy
Dat zijn mensen die nog niet recentelijk een nieuwe (grotere) avatar hebben opgestuurd.

avatar van Princess Piranha
Gelijk even mijn avatar aangepast : )

Complimenten voor het nieuwe design. Al mis ik het oude stiekem een beetje. Maar ben nu al aan de indeling van de nieuwe gewend, dus dat is een goed teken.

Het knopje 'stuur bericht' op de profielpagina staat trouwens niet altijd precies naast het andere knopje maar meestal iets hoger.

avatar van JustMike
Het wordt lastig een platform te selecteren bij de rotatielijst
http://i40.tinypic.com/242a9lt.png

avatar van Jordy
ga ik naar kijken

avatar van JustMike
Ik weet niet of ik de enige ben, maar soms wisselt het nieuwe design met het vorige design als ik van pagina wissel..

avatar van threeohthree
Heb ik ook, maar ga er vanuit dat dat tijdelijk is.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
In het releaseoverzicht mis ik de kopjes waarbij je kunt kiezen uit 'deze week', 'recent', 'verwacht', 'overzicht'.

In het gebruikersmenu staat nu twee keer het menu-item 'toevoegingen'. Dit is nu een beetje verwarrend. Misschien een idee om het item onder 'Mijn Gamesmeter' te veranderen in 'toevoegen'?
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/513/w0d1.png

avatar van 3bdelilah
Mooi design! Is nog wel effe wennen, maar dat is bij alles wat nieuw is. Misschien kijk ik er over heen, maar is er (of komt er) heel toevallig een optie om de achtergrondkleur te veranderen? Net als NeoGAF, dat je kunt switchen tussen wit en zwart. Nu is 't bijvoorbeeld wit, maar dat vind ik veel te fel voor de avond..

avatar van Jordy
Winkelwagentje schreef:
In het releaseoverzicht mis ik de kopjes waarbij je kunt kiezen uit 'deze week', 'recent', 'verwacht', 'overzicht'.

In het gebruikersmenu staat nu twee keer het menu-item 'toevoegingen'. Dit is nu een beetje verwarrend. Misschien een idee om het item onder 'Mijn Gamesmeter' te veranderen in 'toevoegen'?
(afbeelding)


Eerste gaat op de lijst, bedankt. Tweede ga ik even over nadenken

avatar van DarthSolidKevin
Als ik bij mijn updates op Games of Forum klik, krijg ik dit:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/208/qxym.png

Dit heb ik zowel in Firefox en Chrome.

avatar van Jordy
zal er even naar kijken, bedankt

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.