menu

De Site / Algemeen / Help elkaar met het maken van omschrijvingen

zoeken in:
avatar van JonnieBrasco
Voor veel games op deze site is er geen kant-en-klare omschrijving te vinden, en voor velen blijkt het het moeilijkste van een toevoeging te zijn: met de informatie die je hebt uit verschillende bronnen, een objectieve, inhoudelijke en samenhangende omschrijving te maken, zonder stijl- en spelfouten. Veruit het meeste crew-werk gaat zitten in het becommentariëren, terugsturen en verbeteren van foutieve omschrijvingen. Helaas voor de toevoegers, maar kwaliteit gaat voor kwantiteit. Omdat het regelmatig na een derde verbeterpoging nog niet correct is, en de crew-leden ook maar 10 vingers hebben, roep ik de fanatieke toevoegers op om elkaar in dit topic te helpen met het maken van correcte omschrijvingen.

Dus: Als je toevoeging vanwege de omschrijving afgekeurd wordt, plak je je omschrijving in dit topic, maak je er samen iets moois van, en stuur je de verbetering weer in naar de crew. Laten we kijken of dit werkt!

avatar van JonnieBrasco
Hier is de eerste, NBA Courtside 2002 voor de GameCube, ingestuurd door kArIzMa_TuRk:

"Nintendo en Left Field hebben NBA Courtside 2002 exclusief voor de Nintendo GameCube ontwikkeld. De game profiteert van de kracht van de Nintendo GameCube en biedt gamers zulke realistische NBA-actie dat het lijkt alsof andere basketbalgames zijn blijven steken in de tijd van het 2-handige jump shot. Tegelijkertijd kunnen maximaal vier spelers het houten speelveld betreden om, soepele cross-overs, snelle schijnbewegingen en beestachtige dunks te maken."

Oké, gaat uw gang. Wees creatief, en correct!

avatar van Status Seeker
Vooral de tweede zin vertolkt teveel de mening van Karizma:

"de kracht van de Nintendo GameCube"
" zulke realistische NBA-actie dat het lijkt alsof andere basketbalgames zijn blijven steken in de tijd van het 2-handige jump shot"

Het eerste stuk zou ik weglaten. Wat is de kracht van de GameCube? Bedoel je fotorealistische graphics, vloeiende bewegingen o.i.d.? In het tweede stuk zou ik aangeven welke verbeteringen dit deel kent ten opzichte van vorige delen (of is dit geen deel uit een serie?)

avatar van kArIzMa_TuRk
''Exclusief voor de Nintendo Gamecube en ontwikkeld door Left Field haalt NBA Courtside het onderste uit de basketbal kan met authentieke NBA action die andere games doet verbleken. Met de mogelijkheid om 4 spelers tegelijk deel te nemen loopt het spel over van de cross-overs, first-step jukes en monster dunks.''

Is het zo goed?

Exclusief voor de Nintendo Gamecube en ontwikkeld door Left Field
Exclusiviteit is al duidelijk door het aantal platformen dat getoond wordt, en de ontwikkelaar Left Field wordt ook al ergens anders vermeld.

het onderste uit de basketbal kan
subjectief en een ongelukkige uitdrukking (basketbalkan?)

authentiek
beter realistisch, om verklaren dat de bewegingsmogelijkheden gesimuleerd worden op basis van motion capture, of volgens menselijke beperkingen.

die andere games doet verbleken
subjectief

Je kunt je beter focussen op de inhoud van het spel (spelmodi, aanpassingsmogelijkheden, of er een licentie is of niet)

avatar van Thomas83
Ik probeer het bij de toevoegingen (ook al heb ik er nog niet zoveel op mijn naam) ook zo zakelijk mogelijk te houden. Meningen horen er gewoon niet in bij zo'n stukje.
Verder is het denk ik niet onverstandig om de tekst niet al te lang te maken. Hoe langer, hoe groter de kans op fouten. Bovendien is dit geen review maar slechts een beknopte omschrijving van het spel.
Als je uitgebreide reviews wilt lezen moet je in de reacties bij de game kijken, of een gamereview site bezoeken of een gameblad kopen.

avatar van drezic
Thomas83 schreef:
Ik probeer het bij de toevoegingen (ook al heb ik er nog niet zoveel op mijn naam) ook zo zakelijk mogelijk te houden. Meningen horen er gewoon niet in bij zo'n stukje.
Verder is het denk ik niet onverstandig om de tekst niet al te lang te maken. Hoe langer, hoe groter de kans op fouten. Bovendien is dit geen review maar slechts een beknopte omschrijving van het spel.
Als je uitgebreide reviews wilt lezen moet je in de reacties bij de game kijken, of een gamereview site bezoeken of een gameblad kopen.


Amen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.