menu

De Site / Algemeen / Belangrijk: betreft copy/pasten van artikelen

zoeken in:
avatar van Jordy
Hoi,

Het was min of meer al een regel op de sites, maar hij werd niet altijd even streng nageleefd. Een rekening die ik eerder vandaag aantrof in de brievenbus zorgt er voor dat ik het volgende weer even wil benadrukken:

Het is niet toegestaan om artikelen die je vind op andere sites te copy/pasten en in een bericht neer te zetten. Ook niet deels, ook niet als je aan bronvermelding doet. Je mag (natuurlijk) wel een link plaatsen, met daarbij evt. je eigen beschrijving van wat er te lezen is via de link, maar tekst copy/pasten kan en mag niet ivm copyright.

Ik heb de moderators en crew gevraagd om hier strenger op te letten, mocht je ergens zien dat dit toch gebeurt, dien dan svp een "alert" in via het uitroeptekentje. Ik zal binnenkort iets aanpassen zodat dit technisch afgevangen wordt, bv. als het systeem ziet dat je een lap tekst plakt in het invoerveld, dat je dan een waarschuwing krijgt of iets dergelijks. Ik moet er nog even over nadenken hoe dat er precies uit gaat zien.

Alvast bedankt voor de medewerking

Taken
Ik dacht altijd dat het wel oke was met bronvermelding, sorry

avatar van Jordy
Vanaf nu, wanneer de site "merkt" dat je een tekst van meerdere alineas plakt in je bericht, zul je even moeten bevestigen/aanvinken dat het bericht geen kopie is van een externe website.

avatar van Starmaster501
Artikelen/recensies van eigen site mag toch wel?

avatar van Brains
Als je zelf de auteur bent dacht ik?

avatar van jellecomicgek72
Jullie hebben het gehoord! Let er dus op vanaf nu!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Als je zelf de auteur bent en het is van je eigen site is het geen probleem. Als je zelf de auteur bent en je schrijft voor een site die niet van jou is worden die artikelen soms eigendom van die site. Dan moet je dus eerst toestemming vragen om je zelf geschreven artikelen elders te mogen plaatsen.

Logbia
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met de Gamesaanbiedingentopic die ik heb geopend?

Games >> Algemeen >> Gamesaanbiedingentopic

Gast
geplaatst: vandaag om 13:29 uur

geplaatst: vandaag om 13:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.