Twisted Metal (2012)

PlayStation 3
Racing / Action

Ontwikkeld door Eat Sleep Play

Word lid van een bende en ga met de Clowns, de Skulls, de Preachers of de Dolls de weg op. Kies uit meer dan twaalf nieuwe voertuigen: verander een ijscowagen in een robot, schiet doodskisten uit een lijkwagen, of bombardeer de wegen vanuit een opgevoerde helikopter. Naast de klassieke deathmatch modus bevat het spel een nieuwe nuke-modus. In deze modus is het de bedoeling dat verschillende bendes elkaars standbeelden, die verspreid zijn over de arena's, verwoesten. Ieder voertuig heeft twee speciale aanvallen. Daarnaast is het ook mogelijk om tegenstanders met een snipergeweer uit te schakelen.

Wel grappig dat je de autos kan bewerken.

avatar van MrDrx
Ziet er echt goed uit.

Ben geen graphics hoer maar de nieuwe trailer ziet er wel erg slecht uit naar de maatstaven van tegenwoordig. Net een PS2 game hoe hoekig die auto's eruit zien en de onrealistische wegligging.

Lijkt me wel tof, zeker in oog houden

Blasting your enemies

Mijn nr.1 wanne have game dit jaar, Twisted Metal Black en Black Online had ik jaren geleden op ps2 helemaal kaal gespeeld.
Echt pure jeugdsentiment voor mij, deze nieuwe ziet er ook super goed uit, dit is de reden waarom PS3 in mijn ogen de beste next-gen console is.
Hier kom ik niet achterweg, laat de meeste mensen maar repetitieve COD games spelen, ik haal hier mijn online mp vruchten weg.
Little big planet 2 met levels creëren en deze twisted metal, meer heb ik niet nodig in feite.
Natuurlijk kijk ik ook wel vooruit naar bepaalde SP games zoals Binary Domain, maar dat is voor een korte periode en is afwachten.

team deathmatch
Enige dat me wat dwarszit is dat ik transformer achtige dingen zie, dat hadden de oudere twisted metal's niet.
Mis ook een beetje het duistere sfeertje van TM: Black, maar goed, we zullen zien.

Kijk hier ook wel naar uit! Dit zal in tegenstelling tot vele andere gamers mijn eerste Twisted Metal gaan worden. Beter laat dan nooit?

Pastichio Rocker
Ik ben benieuwd of dit een beetje kan tippen aan de old school TM games.

AvMerode
Was van plan om de Beta demo te downloaden, maar eenmaal bij downloadlijst geeft ie niks aan, dus kan niks downloaden.
Wacht wel gewoon tot volledige game er is.

Now Playing

Dit word denk ik samen met Operation Raccoon City mijn favoriete online game.
Ik heb een hekel aan Metal en Hip Hop muziek, maar het past één of andere manier prima in Twisted Metal thuis, vooral de metal natuurlijk.
Hopelijk kun je ook je eigen muziek erin deponeren, zal wel niet, maar zou wel lekker zijn.
Die transformer achtige taferelen die ze in 2010 lieten zien hebben ze er volgens mij uitgehaald (of gewoon goed aangepast), maar goed ook.
Het enige dat de game-play nog kan schaden is het paralyzen via elektrische shocken, dat lijkt mij wel irritant als ze dat constant online gaan gebruiken.

Release:
- US = 14 februari
- EU = 1 maart

Bij gamemania staat alleen 7 maart.

AvMerode
De EU versie is gecensureerd.

Heb de beta versie eindelijk gespeeld, gaat mij allemaal veel te snel, kan niks killen en duurt een eeuw om iemand te killen. (heel magazijn op iemand afvuren en hij leeft nog steeds)
Las dat je de eerste 2 uur moet wennen aan de game-play, ja daar heb ik geen zin in.
Kan me trouwens niet herinneren dat TM: Black zo snel en taai was.

Dit zou nog wel eens kunnen floppen, maar kan het natuurlijk mis hebben.
Was van plan om hem aan te schaffen, maar beta gaf me de doorslag om het eerst maar niet te doen.

AvMerode
Metacritic staat nu op 79 van de 100, ign gaf een 9 wat best heavy is.
Single-player schijnt ook goed te zijn, dat is wel mooi.
Maar het gaat mij allemaal veel te snel eerlijk gezegd, eerst zien of Binary Domain goed word, zo niet dan word het twisted metal.
Gecensureerd ben ik alleen niet zo blij mee, kan verder ook geen US import versie vinden.

De review van IGN stemt me positief. De PS3 heeft er weer een toppertje bij!

AvMerode
Heb gister aan nedgame.nl gevraagd of ze twisted metal US versie importen, deze versie is namelijk ongecensureerd.
Probleem is dat er alleen weinig vraag is naar de US import, dus als er meer mensen zijn die nedgame een bericht geven via hun Mail zullen ze de US versie waarschijnlijk importen.
Het is een tip, want geloof me, de EU versie is aardig wat uitgehaald en de US versie is nu officieel al uit.

avatar van yoshimitsu
net nu ik mijn ps3 heb verkocht.........

yoshimitsu schreef:
net nu ik mijn ps3 heb verkocht.........

balen. Waarom verkocht?

avatar van yoshimitsu
JustMike schreef:

balen. Waarom verkocht?

ja ik speelde er niet meer op, ik speel meestal op mijn xbox
maar nu ik twisted metal zie heb ik spijt, ik had ps3 juist gekocht voor de exclusives

Gecensureerd? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

geen bloed ofzo.

avatar van Sicnezz-McMaggoT
AvMerode schreef:

Ze hebben alleen de scene met de schaar in het oog eruit gehaald.
Ik heb hem vandaag gekocht en moet zeggen, hij is qua besturing nogal wennen en daardoor in het begin pittig. Maar als je er eenmaal inzit, is het genieten geblazen. Story is vet gedaan, in de missies zit variatie, gewoon een leuke game (vooral online is het een slagveld)

AvMerode
Dacht echt dat ze er meer uit gehaald hadden, ja dan maakt het weinig uit.
Zit nu alleen in een twijfel, street fighter vs tekken of twisted metal.

Twisted Metal gaat extreem snel toch, chaotisch zelfs?

Met die SP demo kon ik namelijk niet eens fatsoenlijk iemand neerknallen omdat je te veel kogels in iemand moet jagen.
En het richten met die snelheid zonder gebruik van muis kan ik niet.

avatar van Dutch-J3ff
1,0
Wat een ***** game zeg, verschrikkelijk gewoon, super irritant chaotisch spelletje, ik ben per direct gestopt met spelen van dit spel, van zulk soort spellen word je nou agressief