Vagrant Story (2000)

PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square en Square Enix

Ashley Riot is een Riskbreaker, een elite soldaat die in opdracht van de VKP (Valendia Kights of the Peace) gevaarlijke misdaadorganisaties moet infiltreren en uitschakelen. Ashley was gelukkig tot zijn vrouw en zoontje op brute wijze werden vermoord. Na deze gebeurtenis besloot hij om Riskbreaker agent te worden. Ashley wordt opgedragen om Sydney Losstarot, leider van de steeds populairder wordende Müllenkamp sekte, te stoppen. Deze wil in de vervloekte stad Leá Monde de Gran Grimoire in zijn bezit krijgen, die duistere magie met zich meedraagt.

avatar van rpger
Zag hem ook gisteren staan op PSN voor 5,99 euries, door alle positieve verhalen van Squall ben ik wel benieuwd geworden. Ik ben niet echt een JRPG fan, maar ben nu met Chrono Trigger en die bevalt me uitstekend, dus wie weet.

Voor dat geld zou ik hem zeker even proberen , denk dat je positief verrast zult zijn...

Buiten het briljante verhaal en dialogen, super char design en (nog steeds) visule pracht en sfeer, heeft de game ook veel coole gameplay vondsten, zoals enkele ingenieuze omgevings en blokken puzzels, platform en time-attack stukjes, unieke weapon forging en imo een van de vetste semi real-time battlesystems.

avatar van MarcXisme
gouwe ouwe....kep zelf voor dit spel een guide gekocht..wilde er echt alles uithalen.....zolang geleden uitgespeeld maar kan het me nog zo goed voor de geest halen.....Spelen mensen ...

PS..(note)...Dit is niet echt een japanse game..juist deze game was voor de europese markt gemaakt

Ben aan deze game begonnen..helaas had ik daarstraks zo'n spirit dat ik nergens zin in had. Probeerde ervan te genieten maar was de hele tijd afgeleid. Dus ergens in de catacomben..of wijnkelder opgehouden na het verslaan van de minotuarus. Ga straks slapen en morgen begin ik van voor af aan.
Van wat ik ervan gezien heb is dit een zeer goede titel van de psx.

Dang dit is een supergame zeg...voor een psx-game is het weer na lange tijd dat je aan die console denkt en voornamelijk aan vagrant Story. Squall buddy..je hebt gelijk voor de psx is dit de beste titel die erop te krijgen is..alleen jammer dat het in de laatste levensjaren van de console was.

Vagrant Story is zo'n game, hou je van RPG, fantasy..dragons, ondoden, gemuteerd gespuis en andere ongure wezens kom je tegen in deze game. de tijd tussen bossfights is ook lekker..kom je net bij van een thrilling gevecht, wordt je gelijk geconfronteerd met een nieuwe dreiging. iedere vijand, als je er achterkomt, heeft zo zijn eigen aanpak en daarom is het combat-systeem voor die game een 10 waard. Lekker erop los hakken is er niet bij zeker niet met bosses. Want na iedere keer als je striked lever je hits in..(weet effe de naam er niet meer van, is die groene balk onder je health)..is die leeg kun je een tegenaanval verwachten..aan jou de behendigheid om te blokken...(iets waar ik veel moeite mee heb )

Het design van de game is toppie!!
Lekker duister, vol gevaar en de storyline is fenomenaal. Dus is ook super om tijdens de cut-scenes de dialogen te besturen..die gevoerd worden in cartoon-balloon's.
De omgevingen zorgen ook voor de hele opbouw aan sfeer, leuke details...(zijn vaak kleine dingen..duiven die wegvliegen, je magic is helder en prachtig en de graphics zijn van behoorlijke kwaliteit.

De ingebouwde functies om je wapens, gear, magic en powers te beheren is supermachtig. Heb sinds kort een eigen zwaard samengesteld, waardoor de hak en slag kracht met dat wapen verdubbeld is tegenover het vorige wapen dat ik had. Alles kunje combineren, gems, grips, wapens armor en veel meer. Rekt ook op een leuke manier de gameplay!!

Heb er nu zo'n 5 uur opzitten en ga straks verder genieten van deze bijzondere game..mensen denken hij vind hem zo goed waarom geen 5,0*?
Wel op sommige momenten zit je weer helemaal te verbijten omdat je niet verder komt, omdat je niet meteen de oplossing ziet.
Dus daarom 4,5*!!

avatar van rpger
Mooie gamelord! Heb hem zelf klaar liggen voor de PSP, maar ik ben eerst met Ultima 7 bezig (Dat is pas old Skool!!), dan komt natuurlijk ME2 er nog aan, maar deze staat zeker op mijn lijst.

Thanks rpger, weet zeker dat de game jou ook bevalt. het is een waar kunstwerk en heerlijk om te gamen.

avatar van mr blijhoofd
zo hey dat ik deze game destijd heb links laaten liggen. ik verveelde mij laatst en dacht agh ik wil weer s een leuke game speelen op me Go en had nog 7 euro over op me account dus ik een beetje kijken bij die goedkoope games nhaa nix. toen zag ik deze PS1 classic 5.99 euro ik dacht hey daar heb ik vrienden wel eens ovr gehoord dat dit spel cool was. nou ik was net klaar met final fantasy 7 voor de PSP dus ik was de graphics nu wel gewend. dit word m. en oh wat een genot zeg om te spelen super slim battle system. super lekker verhaal. al met al gewoon subliem wat was dit een genot om te spelen. dat ze dit destijds uit die PS1 hebben kunnen persen heel goed van ze want ja zelfs graphisch is het indrukwekend dat ze dit 10 jaar geleeden konden.

dikke pluim voor dit pareltje en wil dan ook iedereen adviseeren om deze game te koopen voor hun PS3/PSP die m nog nooit heeft gespeeld en wel houden van een lekker RPGtje en dat voor 5.99 euro

avatar van Tsjo-Wi
Ik kom er maar niet doorheen. Zit op zo'n 25% maar ik ben het helemaal zat. Dat komt vooral omdat je alleen maar dezelfde kleine claustrofobische donkere kamertjes in en uit moet lopen, of je nou binnen of buiten bent. Het is leuk dat je de camera kan draaien en wat van die platformpuzzels hebt, maar dit gaat dus echt ten koste van de omgevingen. De game oogt super grauw en alles lijkt op elkaar. Geef mij dan maar die mooie 2D achtergronden van FF VII, dan heb je tenminste nog iets moois om naar te kijken.

Het battlesysteem zit wel redelijk in elkaar maar ook weer niet helemaal perfect. Ik erger me er vooral aan dat je echt bij elke boss de perfecte uitrusting moet hebben. Heb je die niet dan doe je namelijk echt 0,0 damage en ben je gewoon de lul. Een beetje uitdaging is leuk maar nu is het gewoon: of je verslaat hem met redelijk gemak of je maakt geen schijn van kans. Ook het verhaal komt na de intro totaal niet meer op gang en is tot nu toe totaal niet interessant naar mijn mening. Nee sorry, dit is geen game voor mij...

avatar van rpger
Nadeel vind ik wel de "steep lurning curve" zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen. De game gooit je midden in een verhaal/combat zonder enige tutorial of intro waarin iets wordt uitgelegd.

Ja, vond 't nog wel meevallen beetje tutorial fights in de intro, krijgt geleidelijk meer powers en options, maar idd geen mission of quest markers of arrows of iets. Wel erg vet 3d map system, waar dingen op genoteerd worden (erg vette room en straatnamen trwns), ga je ook vaak nodig hebben. En onderaan in je menu heb je een soort battle tutorial om terug te lezen. Game heeft ook leuke eigen achievements, zieke lijst titels en stats om te halen. Succes !

Tsjo-Wi schreef:
...alleen maar dezelfde kleine claustrofobische donkere kamertjes in en uit moet lopen, of je nou binnen of buiten bent.

Klopt wel, het speelt zich af in één giga-stad, Léa Monde, ipv een wereld, die grotendeels bestaat uit ondergrondse dungeons. Later kom je nog wel in een stuk forest, zee en bovengrondse gedeeltes, maar het kamer-principe blijft. Vond ik wel leuk, een giga dungeon om door te crawlen, waar je later ook wat in moet backtracken en secret areas kan unlocken.

En, wat is je 1st impression rpger?

rpger schreef:

Goeie tip! Die ga ik dan ook even downloaden (heb FFVII nu ook via PSN).

avatar van harm1985
Gisteren dus gedownload via PSN, maar hij is dus maar 93 mb? Dat lijkt me wel heel erg klein voor een heel spel, ook al was het maar 1 schijfje. FFVII was 1,4 gb!

Klopt, heb ook ooit een iso-rip gemaakt van m'n PSX disc en die was ook nauwelijks groter dan 100 mb. Dat zit hem denk ik vooral in het feit dat VS (behalve de title intro) geen fmv filmpjes heeft, maar alles ingame gerendered wordt. Ook had FFVII pre-rendered backgrounds, die behoorlijk wat meer plaats in beslag nemen.

Ter vergelijking, Super Mario 64 is slechts 8 mb groot...

Maar eh, veel plezier ermee Harm , ben benieuwd naar je mening.

kiriyama
In dat geval misschien ook maar downloaden. Ik heb hem al gewoon op schijf maar met 93 MB past hij ook prima op m'n PSP geheugenkaart. Goed nieuws.

avatar van harm1985
Gaat wel lukken... krijg het nog druk, wil alle trophies van FFXIII halen (ben al een eind op weg) en heb ook net FFVII aangeschaft.

Oh ja, ik moet ook nog afstuderen, d'oh!

Leuke rpg. Eens iets anders dan final fantasy.

harm1985 schreef:

Oh ja, ik moet ook nog afstuderen, d'oh!

7 jaar, een huwelijk, mastertitel, baan, rijtjeshuis en twee kinderen verder en nog altijd niet aan de game begonnen... Na FFVI dan maar.

harm1985, dat is een leuk stukje slice-of-life, maar tegelijkertijd ook weer een beetje bangelijk. Want hoe snel gaat het leven wel niet? Voordat we het weten krijgen we niet alle RPG's uitgespeeld voordat Heintje aanbelt. maar ook een beetje

Zeven jaar al sinds dat bericht . Dayum, what happened?

avatar van harm1985
Na ffvi uitgespeeld te hebben aam deze begonnen maar na anderhalf uur spelen concludeer ik voorlopig dat het niet echt mijn ding is. Camera standpunt is onhandig en het battle systeem en de controls liggen me ook niet echt. Bovendien was ik het rondlopen in een donker hol op een gegeven moment wel beu. En toen bleek dat er ook nog eens drie blokken nodig waren op mijn memory card en ik deze niet meer had heb ik em maar uitgezet.

Nu maar begonnen aan ffiv.