Alice in Wonderland (2010)

Nintendo Wii / PC

Ontwikkeld door Étranges Libellules
Uitgegeven door Disney

In het spel zul je Alice begeleiden op haar wonderlijke reis. Je kunt hierbij gebruik maken van de vaardigheden van de diverse personages die Alice op haar reis tegenkomt. Zo kan de hoedenmaker Mad Hatter Alice helpen om nieuwe plaatsen in de wereld te openen, door gebruik te maken van optische illusies. Cheshire Cat kan voorwerpen laten verschijnen en verdwijnen in de wereld. Je zult als speler de verschillende eigenschappen van personages moeten combineren om de omgevingspuzzels op te lossen.

avatar van yoshi
die ene stem die is geplaatst is voor op de wii

gatygun
Ik heb net de pc versie gespeelt en ook gelijk uitgespeelt, ik had alle moves op 1tje na. Maar het kan me niet veel interreseren om het spel nogmaals door te rennen voor dat. Hier mij reacite op het spel

Als eerst zullen de min punten besproken worden, vervolgt door plus punten, en nog een aanvullend verhaaltje van mij ( samenvattting )

minpunten:

-graphics waren wat aan de lagere kant, echter sommige gedeeltes van het spel kwamen visueel wel erg mooi naar voren.
- het spel is te kort en te snel uitgespeelt
- combat moves, sommige overrullen de andere totaal
- constant switchen van poppetjes werdt ik op een gegeven moment moe van
- de extra general move de je door een schaakbord poppetje leert ( switchen van chars dat er een aoe pushback is ) vondt ik enorm iritant vooral omdat het te groot visueel effect had en irritant werdt bij snel wissellen.
- (controls) de directe port van consoles naar PC is het grootste minpunt, je muis wordt niet gebruikt hierdoor het spel, en ook je pijltjes toetsen doen niks. Enter is J en keuzes maken doe je met wsad wat zeer irritant is in een menu. Tevens wordt je hier niet op gewezen in het begin en zit je maar wat te klote hoe je nu een instelling kan veranderen.
- configuratie instellingen vielen zwaar tegen, ik zit altijd met graphic details te klooien echter enige wat ik kon instellen hier was beeld groote en formaat meer niet.
- als ik dit nog niet genoemd had dan in iedergeval hier is het, het spel niveau. Ik zou graag een zwaardere mode willen zien, met lastigere puzzles.
- onduidelijke stukjes, soms sta je gewoon vast en snap je er niks meer van, puur omdat het spel denkt dat je weet dat het spel iets kan. Waar je geen benul van heb. Je kan dit echter met stom geluk doorkomen, als je dat niet heb sta je wel eventjes vast. Echter is er wel zelf uit te komen, wat het minder erg maakt.
- het stuk dat je het witte kasteel moet vinden begint de onduidelijkheid van het spel naar voren te komen, ik liep met stom toeval de goede kant op.
- de schijnvrijheid: maakt het spel onduidelijk. het spel heeft duidelijk maar 1 optie met je, je volgt 1 pad, echter laat het soms denken dat je zelf kan kiezen, en als je dit dan ook doet loop je al snel dood/wordt je terug gezet. Jammer
- te veel geld krijgen, wat het kopen vrijwel activeren wordt. Je heb nooit geld te weinig. zodra je iets van 3000 kan kopen, zal je geldcash rond de 30.000 zitten. Ik vindt het een beetje overdreven. Hint vooral geen extra meuk slopen voor extra cash, totaal niet nodig.
- alice kan irritant in de weg lopen, tevens kan alice erg irritant worden met telkens dezelfde spraak stof als je wat doet. Dat wordt irritant op het laatst.
- tussen filmpjes schokte hierzo behoorlijk, aangezien ik een 280gtx heb met een 4ghz dual core cpu en 8gb ddr2, en het spel totaal vloeiend op elk moment voldeed, vondt ik dit een raar iets. Het kan mijn varient van het spel zijn die dit alleen heeft. Echter vondt ik het ronduit irritant. Tevens vondt ik de tussenfilmpjes iets wat aan de lange kant.

plus punten:

-style: ik speel veel van dit soort spellen, echter vondt ik het spel een totaal eigen style volgen. Waardoor ik niet het idee had dat het spel langdradig hetzelfde copy past effect is als dit of dat spel. Dik plus punt hiervoor.
- variatie: het spel is heel gevarieerd, je raakt niet snel verveelt dit ook mede doordat het spel een unieke style heeft.
- leuk combat systeem, vondt het zeer leuk om zo iets tegen te komen, ongeacht dat de moves/switchen niet geheel goed uitgewerkt zijn, mocht het systeem mij niet irriteren en dus een erg leuk iets.
-gebieden werden steeds mooier, gevarieerder en leuker.
- graphics waren wat aan de lage kant, maar op sommige punten waren ze wel enorm mooi uitgewerkt ( latere levels ) wat ik wel kon waarderen.
- gevarieerde characters die je door het spel krijgt met hun eigen moves die je kan upgrade ( leuk bedacht ).
- genoeg geld voor upgrades, dus je zit niet te klote met resources, echter kan dit een nadeel zijn of een voordeel echter zie ik het als beide kanten op.
- Bos fights zijn nog aardig uitdagend.
- moeilijkheids graad: simpel spel, die goed door te lopen is, maar niet te makkelijk is.
- animaties zijn goed gerealiseerd
- goed veel savespots, hou ik altijd van.
- verveelt totaal niet, het blijft verslavend. Echter zorgt dit wel voor een wat korte gameplay.
- extra meuk die gefarmt kan worden na voltooien van het spel.
- farmen van nieuwe moves houdt het spel verfrissend.
- verfrissende puzzles die alleen iets te makkelijk soms zijn, maar ook leuk uitdagend op andere levels.
- gameplay is gewoon lekker soepel en chill.
- leuke levels, mooie opmaak, goede sfeer.

Conclusie:

ik vondt het een zeer vermakelijk spel, het blijft leuk gevarieert en zal niet snel vervelen. Echter zijn er wat nadelen waardoor het de 5 niet haalt, maar een dikke 4 krijgt het. Het spel is een leuk tussendoortje dat vrijwel in 5-8 uur makkelijk uitspeelbaar is, voor je eerste keer.

Me verwachtingen van het spel waren gering, aangezien de meeste games niet veel voorstellen die op dit soort thema's voortzetten, maar deze was toch wel een uitzondering vondt ik.

het speelde lekker en pakte me aandacht goed.

een 4 dus

DS en Wii/PC versies zijn idd compleet verschillend, dus de DS versie kan apart toegevoegd worden.

Platform al weggehaald en poster aangepast.

Edit: En toegevoegd.