Need for Speed: Nitro (2009)

Nintendo DS / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Electronic Arts

Zoals de titel al aangeeft kan er in Need for Speed: Nitro gebruik worden gemaakt van Nitro, waardoor de auto een flinke snelheids boost krijgt. Deze boost kan gebruikt worden om met volle vaart door bochten heen te driften of om simpelweg je tegenstanders in te halen. Dit deel van de Need for Speed serie zal meer gericht zijn op arcade stijl racen. Er zijn twaalf verschillende racers beschikbaar en meerdere modi, zoals Circuit, Sprint en Knockout.

avatar van KKOPPI
dit wordt helemaal niks, kijk maar op youtube

avatar van Nintendofreak
Ziet er totaal niet uit. Ik ben blij dat ik mijn wii heb verkocht!

avatar van Mega Man
Wat een zuurpruimen hier zeg . Al die vooroordelen over de Wii en elke game die een beetje anders is dan wat je op de 360 of PS3 ziet bij voorbaat al snoeihard afkeuren. Nitro kreeg toch echt een dikke 8 op IGN vanwege het feit dat hij op z'n eigen (overdreven) manier goed is uitgewerkt. De graphics zijn, in tegenstelling tot de meeste racing games op de Wii, strak en verzorgd en vooral kleurrijk. Dat laatste past perfect bij de over-the-top arcade stijl. Deze game voelt solide aan en als je na Excite Truck een vergelijkbaar spel wilt hebben dan is Nitro de perfecte keuze.

Jacco011
(Wii) Had heel wat van het spel verwacht.
Maar grafisch is de game slecht.
De besturing is nou ook niet beter dan Undercover.
Je kan niet vrij racen en van de wegen valt ook wel iets beters van te maken.

Jacco011 schreef:
(Wii) Had heel wat van het spel verwacht.
Maar grafisch is de game slecht.

Hoe kun je nou zeggen dat de graphics slecht zijn....voor een Wii game? Undercover haalde lang niet alles uit de Wii en ProStreet zag er vreselijk uit. Dat je niet van de cartoon-stijl houdt dat begrijp ik maar de wagens en de tracks zien er zeker voor een Wii game strak en verzorgd uit. Vergelijk Nitro eens met de vorige twee NFS games op de Wii en games als Ferrari Challenge, Dirt 2, Cruis'n en dat nieuwe Formule 1 spel. Over slechte graphics gesproken. Nitro is speciaal voor de Wii ontworpen en dat pakt in de meeste gevallen veel beter uit dan zo'n goedkope port. De wagens zijn felgekleurd met te grote banden en de gameplay is op en top arcade. Helemaal mijn ding. Daarnaast voelt Nitro meer solide aan omdat het een exclusive is net als Excite Truck.

De besturing is nou ook niet beter dan Undercover.
Je kan niet vrij racen en van de wegen valt ook wel iets beters van te maken.

Vrij racen? Je bedoelt een beetje free-roaming? Daar heb ik persoonlijk geen behoefte aan bij een arcade racer. Als ik een stad wil verkennen in een game pak ik liever GTAIV. Ik ben blij dat EA weer terug is gegaan naar de oldschool arcade-racing aanpak. En in tegenstelling tot Midway's Cruis'n heeft EA hier wel tijd en moeite voor gedaan. Over Cruis'n gesproken: die kan je dan beter een 2,5 geven lijkt me. Want dit cijfer is gewoon belachelijk laag voor een toffe racer als Nitro. Eén van de weinige toppers in dit genre voor de Wii. Waarom kreeg deze game anders een 8 in de PU en op IGN?

avatar van ronanskie
1,5
besturing is heel onhandig grafisch kan het
ook beter maar de politie zit ook achter de computer
aan

avatar van Mega Man
Is dat een minpunt dan dat de politie óók achter de vijand aan kan zitten? En een 1,5?! MG..lekker subtiel weer zeg. Volgens mij deugt geen enkele Wii game of wel? Vergelijk de graphics eens met die van Ferrari Challenge, Dirt 2 en Formula 1 2009 op de Wii. Precies..kijk ook eens naar de pluspunten alvorens je een Wii game omlaag haalt vanwege het feit dat het niet lijkt op Shift. Volgens mij kun je die games ook niet met elkaar vergelijken. En de graphics in Nitro zijn met opzet simpel gehouden wat beter is bij Wii games en het sluit goed aan bij de opzet van de game. Alles oogt dit keer wel weer strak en verzorgd en de geluidseffecten zijn lekker bruut. En je kunt niet door de stad heen rijden? Daar heb ik GTAIV voor. Nitro doet wat 't moet doen op arcade-racing gebied en die 1,5 is gewoon zwaar overdreven.

avatar van TopGear63
ik vind nfs nitro best wel grappig maar daar blijft het ook bij

avatar van creepy_one
Mega Man schreef:

wat zeur jij zeg
iedereen heeft toch een eigen mening

avatar van creepy_one
ik vond de game niet slecht maar ook niet goed
want ik vond het een beetje snel vervelen
maar de graphics waren wel goed voor de wii en kleurrijk de geluiden en de soundtrack zaten wel leuke liedjes in

3***

creepy_one schreef:

wat zeur jij zeg
iedereen heeft toch een eigen mening

Dat komt omdat bijna iedereen loopt te zeiken over Nitro en niet eens beseft hoe een echte lelijke (race) game er uit ziet voor de Wii. De graphics van Nitro verschillen niet eens veel van die van Excite Truck of Trackmania Wii alleen de stijl is anders. De reden waarom Nitro afgekraakt wordt (voornamelijk op Youtube) is omdat de game Need for Speed heet, afwijkt van de 'standaard' NFS gameplay en stijl en hij uitgekomen is op de Wii. Had de game een andere titel gehad, dan kreeg hij zeker een beter cijfer.