Cursed Mountain (2009)

Nintendo Wii / PC

Ontwikkeld door Deep Silver en Sproing
Uitgegeven door Deep Silver

Cursed Mountain speelt zich af op de eenzame hoogtes van de wereld, in een onherbergzame natuur vol gevaren. Jij bent bergbeklimmer Eric Simmons en sinds je broer plotseling is verdwenen, tijdens zijn klim op de Chomolonzo, heb je besloten hem zelf te gaan zoeken. Op het ene moment kun je genieten van grootse uitzichten, terwijl even later elk zicht van je ontnomen wordt door de barre weersomstandigheden. Dan blijkt ook nog dat er vele mysterieuze rituelen op de berg hebben plaatsgevonden. Op de Wii speel je de game volledig met de speciale besturingsmogelijkheden van de afstandsbediening. Dat betekent dat je vecht, onderzoekt, bergen beklimt en rondkijkt door de juiste bewegingen uit te voeren.

avatar van Mega Man
Aanrader voor de liefhebbers van survival-horror (dus geen rail-horror) games. De Wii krijgt er steeds meer games bij van dit genre en na Silent Hill en Ju-on: The Grudge kunnen we hopelijk ook uitkijken naar The Caling van ontwikkelaar Hudson. Cursed Mountain is een zeer atmosferische horrorgame met een niet al te hoge moeilijkheidsgraad en een ietwat lineaire gameplay. Toch is deze game erg goed door te spelen en de desolate sfeer en mysterieuze voorwerpen zorgen voor een unieke ervaring. Soms heeft 't spel een beetje weg van Shadow Man (weirde schilderijen, bloedvlekken op de muren en andere legubere praktijken) wat ook komt door 't avontuurlijke aspect. Ik geef deze game een dikke 4. Niet zo sterk als Resident Evil 4 - Wii Edition maar zeker wel beter dan Obscure II.

Polemiek verwijderd

avatar van kaholiic
Haha!
Van dik 20 berichten naar 1 bericht!
Het was dan alleen een discussie tussen de 2 en het ging niet meer om het spel!

1,5
verhaal is te onduidelijk.... 1 schrik moment ( begin )
en je moet soms urenlang zoeken naar 1 ding
slechte aanrader