Descent (1995)

PC / Macintosh / NEC PC-98 / PlayStation
Shooter / Flight

Ontwikkeld door Parallax
Uitgegeven door Interplay, MacPlay, Electronic Arts en Softbank

Door de Post Terran Minerals Corporation wordt jij ingehuurd om te onderzoeken waarom alle robots die in buitenaarde mijnen werken op hol zijn geslagen en op alles schieten wat beweegt.

Ik ken mensen die letterlijk misselijk zijn geworden van deze game. In feite is het een gewone shooter maar met een gameplay veranderende twist: de 360 graden bewegingsvrijheid. Hierdoor kan je dus overal naartoe en daar wordt echt uitstekend gebruik van gemaakt.

Net wat minder dan zijn opvolger, die wat meer variatie in de levels wist aan te brengen. Ook heb je daar meer wapens.

avatar van Yak
Yak
Ik vond het vooral retemoeilijk, en ik geloof niet dat ik het ooit heb uitgespeeld. De 360-rondvliegmogelijkheid maakte het soms wel heel erg lastig om je schip ergens heen te manouevreren, zeker als je in een race tegen de klok ergens héél snel moest zien te komen.

Nadat je de boss robot had verslagen moest je inderdaad snel de uitgang zien te vinden. Daar heb ik ook regelmatig het loodje gelegd. Volgens mij had je hier ook nog geen automap, dus dat maakte het al helemaal moeilijk.

avatar van Jordy
BoordAppel schreef:
Ik ken mensen die letterlijk misselijk zijn geworden van deze game.

Hier zo een