RoboCop 3 (1992)

Atari ST / Commodore Amiga / PC
Shooter / Racing

Ontwikkeld door DID en Ocean
Uitgegeven door Ocean

OCP, het bedrijf verantwoordelijk voor RoboCop, heeft het plan om Detroit om te bouwen tot een geatomatiseerde metropool, Delta City. Ze sturen RoboCop om de opstandige inwoners uit hun huizen te zetten, maar hij keert zich tegen hen. de japanse investeerders van OCP besluiten dat RoboCop aan vervanging toe is en introduceren hun eigen Ninja versie. Nu is het aan RoboCop om het plan van OCP tegen te houden en te bewijzen dat hij onvervangbaar is.

avatar van Thomas83
Dit spel was zo gaaf. Ik vond het allereerst erg tof om een Robocop-game te spelen, om te schieten met de wat dat betreft perfecte Robocop. Het gaf een beetje een kick om dan vanuit de ogen van Robocop te kijken zeg maar, met dat locken en schieten, en allerlei gegevens en opdrachten die in beeld komen.
Verder was de presentatie van de game net als in de films met van die newsflashes. Die gaven het spel een bepaalde sfeer mee. De gameplay was nog best uitdagend en daarmee leuk. Vooral met een jetpack rondvliegen vond ik erg goed en vermakelijk. Misschien kun je zelfs zeggen dat het spel daarmee zijn tijd vooruit was. Het rondrijden in de stad (die weinig voorstelde overigens) was ook best vermakelijk destijds.
Toch is het spel ook weer geen echte topper. Als ik een filmpje met gameplay zo terugkijk was het spel al vrij snel veel van hetzelfde, en de rij- en schietmissies blonken allebei bepaald niet uit in een sterk leveldesign.
Het gevecht tegen die Japanse cyborg/robot herinner ik me nog wel als vrij sterk. Was nog erg pittig volgens mij.