Metal Gear Solid: The Twin Snakes (2004)

Nintendo GameCube

Ontwikkeld door Silicon Knights en Konami
Uitgegeven door Konami

De groep FOXHOUND, geleid door de getalenteerde Liquid Snake, heeft een legerbasis op Alaska veroverd. Zij dreigen een atoombom te lanceren als zij de resten van Big Boss niet ontvangen. Om dit te verijdelen doet de Amerikaanse overheid een beroep op de reeds gepensioneerde Solid Snake. Als Solid Snake moet je de basis infiltreren om FOXHOUND een halt toe te roepen. Metal Gear Solid: The Twin Snakes is een remake van Metal Gear Solid uit 1998.

avatar van gemaster
Nee, dit is een remake van Metal Gear Solid uit 1998.

avatar van jaspertje3
Heb het even aangepast in het plot

Lijkt me een leuke game!

avatar van Mega Man
Wel vreemd, alle Metal Gear games staan op deze site behalve de eerste twee op de NES. Notabene de games waar alles mee begon

avatar van wii
wii
interessant!
heb deze titel nog nooit in de winkel gezien als ik hem zie koop ik hem wel aangezien metal gear solid 1 zo goed blijkt te zijn

avatar van mr blijhoofd
een game die zowiezo in de top 10 thuishoort beste games allertijden voor de gamecube. wat wil je nog meer metal gear solid 1 met super graphics en extra verhaal.

ps leuke weetjes in het eindbaas level tegen psycho mantis zie je ja foto's heel hard lachen 1 van die foto's is shigeru myamoto (geestelijk vader mario)

en in het gevecht tegen ninja moet je ff in firstperson rondkijken dan zie je een bublehead van mario staan en als je erop schiet zie je telkens 1UP boven z'n hoofd verscheinen je hebt er niets aan maar het is wel leuk hahaha

avatar van Sateck
Zitten de special mission van de PSX ook in deze game?

War-Ultima
Betere graphics maar de rest is vrijwel hetzelfde, voor een remake verwacht je wel extra's maar nee hoor er is verder weinig aan toegevoegd.
Het enigste (naast de graphics) wat is veranderd is de muziek, de muziek maakt MGS (psx) zoals het is maar met de remake hebben ze de soundtrack helemaal veranderd, wil niet zeggen dat de muziek slecht is maar het mist het MGS gevoel en dat is erg jammer.

Hieronder voorbeelden:
Alert (original MGS song)

Alert (MGS remake song)

Hetzelfde geld ook voor het, you died (continue muziekje).

Jep door de muziek en grafische verbeteringen voelt het als een hele andere MGS aan en dus moet ik zeggen dat de originele MGS stukken beter is, maar al om al, het blijft een remake die je moet ervaren als MGS fan.

Review Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Een week geleden heb ik bij Metal Gear Solid (1998) een review geplaatst met daarin mijn ervaringen met de game. Hierin heb je kunnen lezen dat ik het verhaal heel erg goed vond, maar dat de gameplay soms wat te wensen overliet. Met Metal Gear Solid: The Twin Snakes (MGS: TTS) kon ik eindelijk het geweldige verhaal ervaren met verbeterde graphics en aangepaste gameplay. Is MGS: TTS ook echt beter dan het origineel?

De besturing voelt in ieder geval een stuk fijner aan dan die van het origineel. Bij MGS stoorde ik me een beetje aan de D-pad besturing, omdat het stroef werkt en ik na 30 minuten spelen last van mijn vingers kreeg. De analog stick voelt een stuk fijner aan, maar het blijft lastig om de besturing van MGS: TTS onder de knie te krijgen. Je moet er rekening mee houden dat je minstens één uur nodig hebt om voluit te kunnen genieten van de game.

De nieuwe gameplay elementen voegen naar mijn mening niet heel veel toe. Alleen het schieten vanuit het eerste persoonsperspectief is een welkome toevoegingen. Het hangen aan richels heb ik maar zo'n 3 keer gebruikt en de combat rol heb ik ook weinig gebruikt. Niet alleen de gameplay en de besturing zijn veranderd, maar sommige omgevingen zijn ook aangepast. Zo zijn er in sommige omgevingen vijanden bijgeplaatst en zijn er turrets verwijderd. Soms voelde deze omgevingen niet helemaal goed aan, waardoor je weer terug verlangde naar de oude omgevingen.

De verbeterde cutscenes zijn een genot voor het oog. Het verhaal krijgt hierdoor nog meer impact en emotie. Daarnaast zijn er nieuwe scènes toegevoegd die het allemaal nog wat indrukwekkender maken.

Je kunt erover discussiëren of MGS: TTS beter is dan het origineel. Wat MGS: TTS voor mij beter maakt dan MGS, zijn de cutscenes. Hierdoor komt het verhaal veel beter tot zijn recht en dit is de reden waarom ik de Metal Gear serie wil spelen.

Eindbeoordeling: 9,5 (4,5*)

Ik zal het eerlijk bekennen, ik heb dit spel nog nooit uitgespeeld (anno 2022) maar het spelen van dit unieke Metal Gear Solid spel op een Gamecube! nou dat was nogal een beleving moet ik je zeggen.
Het was iets nieuws.. voor mij om dit op een console dit te ervaren en het zag er ook nog erg goed uit ook.
Het had gewoon het wauw effect ik kwam op een gegeven moment een gang in en elke tegenstander was uitgeschakeld met veel bloed aan de muur (ik vergeet dat nooit meer) Ik had het spel toen gehuurd maar nu heb ik hem gekocht voor op de Gamecube voor 120 euro .
Oo man ik ben verslaafd aan het kopen van 'nieuwe' Retro spellen..