Monster Rancher 2 (1999)

PlayStation
Simulation / RPG

Ontwikkeld door Tecmo
Uitgegeven door Tecmo

Je hebt je net bij het Monster League ingeschreven als Trainer, de enthousiaste Colt en haar toekan Joy bieden zich aan als assistent en je hebt je eigen farm al, het enige wat je nu nog nodig hebt om mee te doen aan de toernooien is een geschikt monster. Deze kan je, of op de markt kopen, of zelf 'uitbroeden' uit een relic-Disc (gewone alledaagse CD's), elke Disc genereert een uniek monster. Om de 'Big Four', de vier beste trainers te kunnen verslaan, zul je je monster moeten, overhalen, dwingen, belonen, straffen, omkopen en verleiden om nieuwe skills te leren en uiteindelijk op te voeden tot een machtige arena-vechter.

avatar van Denhette
Bij Monster Rancher (1997):

Als je de kans krijgt zou je dit pareltje echt ergens moeten oppikken.

Uistekend gebalanceerd, nog steeds best mooi, verslavend, en altijd wel iets te doen.
Op het eerste zicht lijkt dit gewoon een uitgebreide Tamagotchi, maar dan verschijnen de toernooien, de expedities, de uitverkopen en grotere monsters, en ben je volledig verkocht.

Het is misschien raar dat 1 van de grootste pluspunten aan het spel voor mij is dat de monsters na enkele in-game jaren doodgaan (uitputting, ouderdom, ziekte, ...). Maar het leuke aan het spel is dus dat je jezelf constant wil overtroeven met een nieuw monster.

Cool dat hier eens een stem bijkomt .

Heb 'm zelf maar heel even gecheckt op emulator, vooral omdat ik al behoorlijk wat uren in deel 2 had gestoken, erg leuke gamepjes idd. Heb toen nog m'n hele CD en PS1 collecties gechecked voor monsters. Funny dat de CD van The Wall van Pink Floyd ook een soort Monol opleverde .

Ook grappige spin-offs van: Een Card Battler, die tot een van de favorieten in dit genre behoort en de supermelige, erg gare, Hop-A-Bout.

EDIT: Zie net dat de europese Monster Rancher eigenlijk deeltje 2 is, maar omdat deel 1 hier nooit is uitgekomen hernoemd. Berichtjes even verplaatst.