Ghost Squad (2004)

Arcade / Nintendo Wii
Shooter / Action

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Bevecht terroristen en bevrijd gijzelaars in drie uitgebreide missies, vol alternatieve routes, en geheime wapens. Speel alleen of in een squad met maximaal drie medespelers. Maak de terroristen een kopje kleiner en breng de veiligheid terug in de samenleving. Samen met de Wii Zapper beleef je het ultieme arcadegevoel helemaal opnieuw.

Ghost Squad

Vind het er niet speciaal uitzien eerlijk gezegd.

avatar van jaspertje3
Ik vind 't eigenlijk wel cool dat je zulk soort spellen nu ook thuis kunt spelen, en niet alleen in de gamehal

avatar van Mega Man
Dat kon al eerder maar je was flink wat geld kwijt aan zo'n setje guns op de PS2 en Xbox. En er waren maar een handjevol games van dit soort die je kon spelen. O.a. Vampire Night, House of the Dead en Time Crisis. Nu betaal je enkel voor de games aangezien de Wii-remote al een soort gun is. Vooral als je even wacht tot 7 december want dan komt de Wii-Zapper uit samen met Link's Crossbow Training. Ik weet niet of ik Ghost Squad ga halen maar Resident Evil: Umbrella Chronicles uiteraard wel. De arcade mode in Medal of Honor: Heroes 2 op de Wii lijkt me ook tof om met de Zapper te spelen.

avatar van Nintendofreak
Ziet er een goed spel uit.

ik wil deze toch halen ondanks het beperkte spel duur (3 uurtjes!)
resident evil chronicles heeft me toch wat teleurgesteld...

avatar van Nintendofreak
Kan je deze game maar drie uur spelen of wat bedoel je Banjo?

avatar van jaspertje3
Hij bedoeld dat je de game in ongeveer 3 uur uit kan spelen.

gzn
Dit lijkt me echt een waardeloos spel.

gzn schreef:
Dit lijkt me echt een waardeloos spel.

Waarom eigenlijk? (niet dat mij het goed lijkt maar dat komt doordat ik niet echt van het shooter-genre ben)

gzn
Bij sommige spellen hoef je er één blik te werpen en je weet al genoeg.

Het doet me ook een beetje denken aan Dynamite Cop op de Dreamcast.

avatar van Nintendofreak
Je kan er niet over beslissen voor je het gespeeld hebt he.

Ik heb dit spel gespeeld (althans de arcadeversie) en ik moet zeggen dat het echt wel een zeer goed spel is.

Het cabinet oogt ongelooflijk indrukwekkend, de arcade gun is prachtig en het scherm is echt geweldig. Als je dat nog niet gezien hebt kan je hier een foto vinden.

Het bevat ook heel wat features die een leuke toevoeging zijn aan het rail-shooter genre, zoals bijvoorbeeld het schakelen tussen verschillende schietmodes (bijvoorbeeld burst-fire) met een speciale knop op de gun, oplossen van (weliswaar eenvoudige) puzzels en de mogelijkheid om je pad door het spel zelf wat te sturen.

Van mij heeft het in ieder geval toch een aantal eurootjes opgeslokt. Een serieuze aanrader, mocht je hem ooit tegenkomen in een arcade!

Over de Wii-versie kan ik niet oordelen.