Donkey Kong Barrel Blast (2007)

Alternatieve titel: Donkey Kong Jet Race

Nintendo Wii
Racing / Action

Ontwikkeld door Paon

Racen met Donkey Kong en zijn bongo's! In dit nieuwe Racespel, moet je proberen om als eerste bij de finish aan te komen in dit alles heb je de beschikking over zestien bananen en een lading voorwerpen.

Hier verwacht ik wel veel van, wel leuk om op rijdende bongo's te racen. Maar om er nou € 60,00 voor neer te leggen is natuurlijk weer té overdreven. Het lijkt me wel een leuke Game, ook leuk dat zijn vrienden (zoals Diddy) weer mee doen. Had deze Game ook dolgraag op de Nintendo Gamecube of DS willen zien. Het plan was dan ook niet voor niets om deze Game te maken op de Gamecube! Maar Paon wilde de Game liever voor de Wii maken. Wat ook wel begrijpelijk is. De Game zou ongeveer één van de laatste spellen worden die de cube zou hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals videogames, die worden nog wel gemaakt voorop de Gamecube (denk maar aan Rataouille).

De Characters van deze Game zijn ook al bekend gemaakt door Nintendo:

Tiny Kong
Lanky Kong
Cranky Kong
Wrinkly Kong

De laatste 2 schijnen geheime Characters te zijn. Je zal ze dus waarschijnlijk vrij moeten spelen om ze zelf vervolgens te zijn. Overigens zijn de poppetjes erg leuk en volgens oud recept gemaakt, tenminste....dat kon ik opmerken aan de vele screenshots die al reeds verschenen zijn. Maar er is ook nog 1 extra Character die ik niet in het rijtje hierboven heb genoemd. Zijn naam is:'Super Donkey Kong', het lijkt mij een leuk character. Waarschijnlijk zal het wel een grote Donkey zijn 2 × zo groot als de echte alleen snap ik dan niet hoe hij op zo'n bongo kan zitten. Maar je kan niet alleen maar uit Donkey's familie kiezen! Ook hebben we nog een 2e familie die klaar staat om de strijd (racen) aan te gaan! Dit zijn natuurlijk de Kremlings.

Kritter
Kip
Kass
Kopter (Secret character)
Kalypso (Secret character)
Kludge (Secret character)
Klamp (Secret character)
King K. Rool

Die laatste zal iedereen hoogswaarschijnlijk wel kennen (eindbaas DK Country 2 uit mijn hoofd). Ik heb het er dit keer maar bij vermeld. De laatste 4 kan je weer krijgen als je zoveel racen hebt gewonnen. Het idee is dan ook niet bijzonder maar wel leuk. Het is een soort Double Dash achtig iets. Want er zijn ook items vrij gegeven. Zo hebben we een item dat heet: Squawks the Parrot, maar ook hebben we een Coke the Parrot een Giant barrel een Crystal coconut (vond ik zelf wel geestig verzonnen). Een Bazooka, (die je waarschijnlijk achter je bongo vastmaakt zoals op de poster staat weergeven. Maar ook hebben we een Banana Bomb en Banana Fairies. De laatste 2 zijn een soort reuzenbananen (Mario Kart Double Dash). Watermelon Grenade en Various bottles zitten ook nog verwerkt in: DK Barrel Blast. Die Various Bottles zijn denk ik een soort blokken waar je tegenaan moet rijden zodat je 1 van de bovenstaande items kan krijgen. Dan hebben we ook nog Neckys & Zingers. Wat die 2 items mogen zijn zullen we wel zien zodra we (ik) het spel heb gekocht.

Maar zoals ik al eerder zei in mijn (veels te lange) verhaal komt de Game alleen op de Wii uit. Dat is spijtig want ik heb (nog) géén Wii. Wel een DS dus ik kan wel vaak mee profiteren (zoals bij Mario & Sonic at the Olympic Games), bij zulk soort Games zijn ze gemaakt voor de Wii maar ook voor de DS. Barrel Blast voldoet daar dus kennelijk niet aan wat erg jammer maar ook weer slim is van Nintendo. De Game komt uit ergens in November geloof ik. Dus dat word wachten op November waarin Nintendo overigens meerdere Games op de markt brengt zoals ook bijv. Mario Party DS.

avatar van paulisdik

Kalypso (Secret character)
Kludge (Secret character)
Klamp (Secret character)
King K. Rool

Volgens heb je ook in Donkey Country 1 als eindbaas op een boot .

Dan haal ik ze door de war, ik bedoel DK Country 1.

avatar van Nintendofreak
Dit ziet er ook een zeer leuke game uit heb net de graphics gezien ze zijn zeer mooi.
Maar ik denk tog dat ik deze niet ga aanschaffen ik ga wachten op Mario Kart Wii dat lijkt mij nog een leukere game.

Dit is ook een race game...je houd wel van dat genre hé Nintendofreak...

avatar van Bart Tönjann
Ik denk niet dat er veel mis zal zijn met dit spel, het is altijd wel leuk, maar ik vind het jammer dat er geen coole platformer uit komt van Donkey Kong. Het is toch wel een leuk personage met een aardige potentie en die bongo's kunnen ook nog wel wat leuke aspecten toe voegen dacht ik zo.

Bart Tönjann schreef:

Donkey Kong Country blijft het beste spel van onze vriend Donkey naar mijn mening.

avatar van Nintendofreak
JohnWilliams schreef:
Dit is ook een race game...je houd wel van dat genre hé Nintendofreak...

Ik houw in het algemeen best wel van Kart games en Race games maar ik houw vooral van games waar Mario en zijn vrienden inkomen. het is ook daarom dat ik een fan ben van Nintendo games. Deze games zijn exclusiever als games die op alle platformen verschijnen. En hoeveel games derook zijn van Mario en Donky kong enzo ze gaan absoluut niet snel vervelen . Dit zijn gewoon games waar je uren op kan spelen.