Assassin's Creed (2007)

Mobile / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft en Gameloft
Uitgegeven door Ubisoft

Het spel speelt zich af tijdens de Derde Kruistocht in de middeleeuwen. De speler kruipt in de huid van een lid van het genootschap van Assassijnen, genaamd Altaïr (Arabisch voor 'de vogel'). De speler is in staat te reizen door drie steden: Jeruzalem, Acre en Damascus. Altaïr, een te schande gemaakte moordenaar, probeert in zijn queeste zijn oude status bij de Assassijnen terug te krijgen.

spelfreak
Nee, er is geen ondertiteling. In Assassin's creed II maken ze er zelfs nog een grap om. De eerste keer dat je uit de animus 2.0 komt, zegt Rebecca: Sorry, had some problems with translation software. Dat is het excuus dat ze soms italiaans praten in ACII. Waarop Desmond reageert: Doesn't matter, the subtitles (in the animus 2.0) are a good plus.

avatar van ilovePS3
eigelijk best nog een leuk spel als je niet 1 a 2 uur door blijft spelen. ik leg per dag 2 targets om en dan stop ik. zo word het spel niet zo langdradig en saai. ook heb ik gemerkt dat dit spel een stuk gruwelijker is dan de andere delen toen ze die man zijn benen braken omdat hij wegliep en dat ze iemand gewoon koelbloedig doodsteken tussen allemaal mensen het saaie aan het spel is dat alles telkens herhaald word. eerst ga je naar je meester. dan moet je weer terug te paard naar 1 van de steden. daar moet je de stad weer binnen zien te komen. dan moet je weer torens beklimmen voor uitkijkpunten. dan moet je weer onderzoeken gaan doen en dan moet je je target gaan omleggen. en zo doe je het zelfde 9 keer op een rij. het omleggen van je target is wel telkens anders. voor je je target moet vermoorden is er altijd een tussenfilmpje en die vind ik altijd geweldig omdat die soms zo gruwelijk is . en je target vermoorden zelf is ook altijd op een verschillende manier. tot nu toe vind ik hem leuker dan dat ik eerst verwacht had. maar ik ga nog geen cijfer geven dat doe ik pas als ik klaar ben maar ik heb al 6 targets omgelegd dus mijn taak zit er bijna op

avatar van ilovePS3
zo uitgespeeld . maar wat een fantastisch einde zeg zo onverwacht. ik fantaseerde wel zo'n einde maar dat het ook echt zo ging zijn (ik heb het nu over de laatse 20 minuten inc. final boss)
en altair vind ik naar mijn mening een beter personage dan ezio. ik weet niet precies waarom maar ik vind hem gewoon zo geweldig. vanaf block 4 vondik het wel verschrikkelijk langdradig worden en het begon op mijn zenuwen te werken maar vanaf waneer je je laatste target moest omleggen begon het me weer te boeien (mede door het verhaal) ik vind hem zeker niet minder dan assassin's creed 2 en brotherhood. ik vind hem zelfs beter dan brotherhood maar 2 is en blijft de beste. 4*

avatar van Oortrommel
Destijds was dit dé hype van het jaar en niet geheel onterecht; Assassin's Creed bood iets wat geen enkele game daarvoor geboden had. Het rondsluipen in middeleeuwse steden. Het moment dat je op je paard aankomt aan de poorten van Jerusalem...epic.

Helaas was de gameplay tergend repetitief; iedere stad had drie districten, met elk hetzelfde aantal en type sidequests. Weinig variatie in missies, weinig beloning voor ongeïnspireerde sidequests (100 veren verzamelen, anyone?). De storyline was dan wel weer erg sterk, ook buiten de animus (waar deel 2 en met name deel 3 in de serie te ver in gingen).

Anno 2014 heeft de game de tand des tijds nauwelijks doorstaan. Een krappe voldoende, puur om het vernieuwende concept (ook al speelde Ubisoft leentjebuur bij o.a. Prince of Persia qua gameplay en besturing; de setting en de vibe was compleet nieuw).

avatar van Delloo
Bijna 10 jaar geleden gespeeld op de PC. Nu op de XBOX 360 gespeeld. Anno 2016 is dit nog steeds een geweldige game. Graphics zijn nog steeds prachtig. Gameplay ook goed. De game valt wel veel in herhaling, maar blijft toch verslavend om te spelen. Nu ik weet hoe het verder met Desmond zal gaan is het toch weer leuk om het eerste deel terug te zien.