Anachronox (2001)

RPG / Adventure
single player / online

Ontwikkeld door Ion Storm
Uitgegeven door Infogrames en Eidos

Anachronox is een turn based RPG die plaats vind in de verre toekomst. Jij speelt Detective Sly Boots, die samen met zijn unieke reisgenoten een mysterie moet ontrafelen. Reis naar verschillende planeten en ontwikkel je characters zodat je het mysterie kan oplossen.

avatar van Tha)Sven
Fantastisch spel, het krijgt ook gelijk een Top 10 notering bij mij.
De graphics zijn om te janken dat weet ik. Het verhaal is echter zo ontzettend leuk in elkaar gestoken. Het bevat humor, drama, actie, alles. De characters zijn erg divers en interessant en hebben allemaal ook hun achtergronden.
De combat is op het eerste gezicht misschien simpel, maar heeft toch veel diepgang.
Ik kan maar niet ophouden over deze game

Heb deze Game wel eens gespeeld maar toen ik het speelde vond ik er geloof ik bar weinig aan, maar meningen enz. veranderen in de loop van de jaren dus misschien nog maar eens proberen...

Jup nog eens doen...

Vind dit een hele aparte RPG, een van de weinige 'console' RPGs op de PC, die ik ken.
Leuke sci-fi settings (Anachronox zelf het vetste) en coole karakters (vooral Democratus) en prachtige filmische cutscens met goeie voice-acting. Het lijkt qua geheel en opbouw alsof de makers af en toe gespiekd hebben bij Final VII, maar heeft toch een leuke, iets simpelere, eigen PC stijl twist.
Graphics vind ik nog erg meevallen eigenlijk, niet bijzonder, maar leuk genoeg om leven in de karakters en omgevingen te brengen. Ook erg leuke puzzels, maar een beetje weinig side quests eigenlijk.
Verhaal is top en ook vaak erg grappig, zonder de sfeer te verliezen.

Al met al eigenlijk een RPG die merkbaar probeert 2 werelden te verenigen en hier imo erg goed in slaagd -> 4,5*

Er zouden eigenlijk meerdere delen van komen en online ondersteuning, maar die plannen zijn geschrapt, door tegenvallende verkoop. Jammer, bewijst maar weer dat console en pc RPGs toch een compleet verschillend genre en blijkbaar ook markt zijn.

avatar van rpger
Gezien jullie enthousiasme ga ik hem proberen.

avatar van Tha)Sven
Ik wens je veel sterkte!
Ik denk dat het begin wel even flink wennen voor jou zal zijn, aangezien de 'stijve' combat, maar je moet gewoon even doorzetten. Na een uur of 5-10 wordt je helemaal opgezogen door het verhaal. Ik denk dat de sci-fi setting je wel goed zal bevallen en het verhaal moet jou ook enorm aanspreken, let maar op

avatar van kaholiic
Kan hem gratis bij me vader halen, misschien toch maar doen.