D (1995)

3DO / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door WARP
Uitgegeven door Acclaim

Laura Harris krijgt via de politie te horen dat haar vader, de gerespecteerde arts Dr. Richter Harris, een aantal moorden heeft gepleegd en zichzelf heeft opgesloten in het ziekenhuis. Laura gaat op zoek naar wat haar vader tot deze gruwelijke daden gedreven heeft. Haar onderzoek leidt haar naar een groot kasteel, waar ze vreemde visioenen krijgt waarin haar moeder wordt vermoord. Ook hoort ze de stem van haar vader, die haar adviseert om uit het kasteel weg te gaan, maar Laura zet haar zoektocht desondanks toch voort.

avatar van HorrorSurvivor
Deze game mag nu dan een beetje achterhaald zijn, maar was zijn tijd in 1995 ver vooruit. De graphics waren toen zelden vertoond, en zijn nu nog steeds uitermate charmant. De beperkte bewegingsvrijheid is wel een minpunt, maar dit is een fascinerende ervaring.

avatar van jerom1234
Lijkt me toch een spel voor de 250, met meer stemmen!

Pastichio Rocker
Ik mag toch hopen van niet.

avatar van jerom1234
nee?