Overlord (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Strategy

Ontwikkeld door Triumph
Uitgegeven door Codemasters

Overlord is eengame vol gitzwarte humor. In de wereld van de verschrikkelijke alleenheerser Overlord nemen zeven helden de rol van leider over. Ze verdringen de Overlord en worden met luid gejuich door de bewoners van de wereld binnen gehaald. Maar de euforie stijgt hen naar het hoofd waardoor de wereld in een grotere chaos vervalt dan tijdens de heerschappij van de Overlord. In de vrijwel helemaal verwoeste toren waar vroeger de Overlord resideerde, wonen nog steeds zijn trouwe handlangers. Deze minions vinden tussen het puin een bijna levenloos lichaam. Ze zien hem voor de aloude Overlord aan en doen alles wat hij zegt. Dat bijna levenloze lichaam is het lichaam van de speler.

De game bevalt me tot nu toe wel, al vind ik hem wat simpel van opzet in het begin. Maar de humor en de minions die je volgen maken het leuk.

Heb hem nu ongeveer een half uur gespeeld en het bevalt me prima. De tutorial is erg duidelijk en laat perfect zien hoe je de minions kan besturen. Ik voel me erg machtig als ik m'n hand hef en de minions er als een zooi woestelingen vandoor gaan om het pad vrij te maken van vijanden, obstakels en ander gespuis.

avatar van Rensie88
Ik vind het een mooie game , kan er lang mee spelen zonder te vervelen en ziet er mooi uit !

En de geluiden zijn wel gaaf

3,5 dus

Een hele leuke spannende en grappige game die in Nederland gemaakt is!

4,5 ster.

avatar van Foetsj_NL
Inderdaad, Triumph Studios is een Nederlandse ontwikkelingsstudio vol fantasy freaks Mijn oom had hem gister gedownload samen met Colin McRae Dirt.
Overlord is een geweldige game, zeer mooi spel en een origineel concept. Veel heb ik hem nog niet kunnen spelen maar de minions besturen gaat heel simpel, zeker na de tutorial. Ik hoop dat het wat gaat worden.

Erg grappig zo op het eerste gezicht. Het ziet er mooi uit (al krijg ik wat Fable flashbacks), de minions zijn erg grappig en het bestuurt allemaal prima. Vrij origineel concept ook wel, geinig om eens een keer Hobbits aan te vallen en overal dood en verderf te zaaien.

Ik vraag me alleen af hoe lang dit leuk blijft.

avatar van Tha)Sven
Bij mij ging het al (redelijk) snel vervelen. Maar vanwege de vele pluspunten heb ik 3,5 ster gegeven.

avatar van pkunk
Ik vond het erg tegenvallen op de pc. Teveel console-port bugs. Met name de gebrekkige besturing. Tuurlijk, alles went, maar dat is ook geen reden om elke ochtend een fles bier in je kont te stoppen.

lordsnoopy
Dit spel lijkt me erg leuk, maar kun je hem ook (als je single player speelt) zonder internet spelen?

Deze Game heb ik al in mijn kast liggen maar ik moet nog beginnen, heb het zo druk tegenwoordig dat ik geen gametijd meer heb. (zielig hé)...

Nou JohnWilliams...maak maar tijd want Overlord is echt geweldig

Wat een heerlijk 'lompe' game. Met lomp bedoel ik hoe je heerlijk je minions er vandoor kan sturen en echt alles van tafels, wanden en struikgewassen afrost. Ik vind juist de interface erg makkelijk, ik speel via de PC. Besturing is binnen 5 minuten onder de knie te krijgen, geen ellenlange manuals waar je uren doorheen aan het spitten bent om de besturing te weten te komen.

Ook ziet het er gelikt uit als je nagaat dat ie zelfs op mijn low-end laptop draait waar een ATI mobility 9200 inzit.

Ik geef het 4,5*

lordsnoopy
Gemeen, ik heb hem gekregen voor Sinterklaas, kan mijn computer hem niet afspelen. Iets met de videokaart denk ik.
Tijdens de vakantie eens op mijn laptop uitproberen

avatar van Prof-dawngamer
ik vind overlord fijn ma soms ook stoooooommmmm omdat je geen world map hebt en soms je niet weet waar je naartoe moet van mij een 3...

Overlord verschijnt binnenkort ook op de PlayStation 3!
Het spel bevat verbeterde graphics en tenslotte ook nog aantal nieuwe extra's, speciaal ontwikkeld voor de PlayStation 3!
Ik heb weer een spel om op mijn verlanglijstje te zetten...

avatar van Florsi Florsa
Zat bij mijn grafische kaart. Wel een geinig spel, met name door de humor van je minions en het feit dat je alles aan gort kan slaan. Begon alleen wel aardig snel te vervelen.

avatar van ps3me
Florsi Florsa schreef:

Zelfde verhaal, alleen speelde ik het op de ps3 en dat zag er wel heel erg mooi uit!

De game begon zo cool na het hilarrische intro, wat zich voortzette in de gameplay, je kunt je monoins schoppen, neersabelen en zelf ze de dood insturen..(de brown-minnoins) een vuur zee laten inrennen.
Was zeer goed te spreken over de game...maar vannaf vanmiddag is de zin voor deze game flink gekelderd. Je krijgt het bevel over 10 red-minnions (die gingen allemaal de pijp uit omdat ik niet kon zien wat achter me gebeurde. De hele Godevergeten Avond ben ik op zoek geweest naar life-force voor red-minnions..niets noppes nada.
En je hebt ze godverdomme nodig nu om verder te komen!!!!

Nee deze game ik weer als het klaarkrijg om zonder wrok op te pakken.
KUTSPEL!!

avatar van wiiplayer
Ik download nu de demo. Even kijken of het wat is

avatar van TTS
TTS
Vermakelijk spel en humoristische minions.
Zulke spellen zijn leuk want, wat is er nou leuker dan alles aan gort slaan!

Logbia
Verassend leuk spel...

Je krijgt de controle over minions.. Jouw volgers, hiermee moet je de wereld proberen naar jouw hand te zetten omdat jij de nieuwe overlord bent.
Je kan tijdens het verhaal aanpassingen doen om te bepalen of je een Overlord wil zijn van het kwaad of het goede... Dit doe je bijv. Door objecten te stelen of mensen te doden of ze juist te helpen met het krijgen van objecten en helpen van wezens met verschillende taken.

De minions zijn erg leuk uitgewerkt, Je kan er veel mee kapotmaken Ook is de besturing snel onder de knie te krijgen, alhoewel er plekken in de game zijn waar het onduidelijk is hoe je precies de toetsen dient te gebruiken.

Grafisch is dit spel goed, De sfeer van de muziek en de kleuren in de omgeving maken het erg duidelijk welk territorium je je bevind.
In elk van deze territoriums leven dieren die je kunt doden om zo lichtbolletjes te verzamelen van een bepaalde kleur, Deze lichtbolletjes kun je vervolgens je minions mee maken.

De toren is jouw gebouw, Deze kun je volledig uitbreidden door Goud te verzamelen in de wereld en aankopen te doen om je toren mee aan te kleden (Kwaad en Goed).
In het onderste gedeelte van de toren kun je later in het spel nieuwe items craften voor je overlord om zelf sterker te worden.

Voordelen:
- Grafisch Mooi (veel afwisseling)
- Over het algemeen makkelijke besturing
- De Bosses zijn leuk om tegen te vechten.
- Mogelijkheid tot het aankleden van je eigen toren.

Nadelen:
- Heel soms onduidelijk hoe besturing te gebruiken.
- het kwaad had wel wat meer Kwaad gemogen.
- Soms onduidelijk waar je heen moet in de verschillende werelden.

4* ster