Grow Home (2015)

PC / PlayStation 4
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Reflections
Uitgegeven door Ubisoft

BUD is een robot die op een missie is om zijn thuisplaneet te redden. Dit doe je door de zaden van een grote buitenaardse plant te oogsten. Laat deze plant groeien en gebruik je unieke klimvaardigheden om hogere grond te bereiken. Ontdek zodoende de zwevende eilanden die gekenmerkt worden door hun vreemde natuur.

Ben nu 2 uurtjes onderweg. Grappig tijd verdrijf, maar eigenlijk echt een onzinnige game.

Het is wel heel erg simpel, erg minimalistisch, en daardoor erg saai. Er gebeurt echt helemaal niets in de wereld, beetje zoeken naar kristallen, planten laten groeien.

Door de trophies heb je nog een 'doel' voor de rest is volgens mij alles optioneel. En kan je in een ruk door naar je spaceshuttle.

dusver 2*

Rujar schreef:

dusver 2*
Ik heb wel een beetje moeitje de ranken te beklimmen, smikkel er regelmatig vanaf. Ligt het aan mij?

De besturing laat soms wel wat te wensen over inderdaad. Irritatie is er dan vooral op moeilijk te bereikbare plekken

Ik ben er nu een 3-tal uur mee bezig en vind het toch een aardig spelletje. Het motiveert me om een of andere reden om steeds weer de plant te laten groeien en het volgende eiland in de lucht te bereiken. Controls zijn nog steed finicky maar ik heb me eraan gewend, ik val nu steeds minder van de hemel.

Vind het idee ook wel grappig. Maar er is toch te weinig te doen of te zien. Vind het als verticale platform game toch iets te karig

Heeft te maken met de mindset die je hebt terwijl je het speelt, denk ik. Ik zie het als een ontspannen activitieit, en dan vind ik het aardig in de buurt van een Abzu of Journey komen. Tuurlijk hebben die voorbeelden een betere omkadering en misschien zelfs nog minder game-inhoud, maar met mijn mind-set is het prettig spelen.

Net uitgespeeld, ik vind het een alleraardigste game. En het uitzicht van de stratosfeer, eens je de plant tot 2000m hebt laten groeien, is best mooi om aan te zien. Morgen misschie nog een paar trophies halen, wat gijn uithalen met schaapjes en zo.