Battleborn (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Het spel speelt zich af in de verre toekomst. In een afstervend universum is leven nog slechts mogelijk op één ster. Maar ook voor deze ster lijken haar laatste uurtjes geslagen. De enige manier om leven mogelijk te maken is door een einde te maken aan alle chaos. Dit is de taak van een groep sterke krijgers, welke er samen voor moeten zorgen dat de orde terugkeert. Speel samen met vrienden in de coöperatieve campagne, of strijd tegen elkaar in competitieve multiplayer matches.

Van de makers van Borderlands, dus ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. Op 29 oktober begint de gesloten bèta waar ik vandaag een code voor heb ontvangen. Eigenlijk mag je niks over de bèta zeggen, maar ik laat wel weten of het een beetje speelt en of het net zo tof is als Borderlands.

spelfreak
Hoe heb je de code ontvangen? Want ik wil er sowieso een! Nog ideeën hoe ik er een kan krijgen?

spelfreak schreef:

Je kunt je op deze site aanmelden met je Shift account: Battleborn Closed Technical Test - rsvp.battleborn.com

Dan maak je kans om uitgekozen te worden.

avatar van Aazhyd
Zelf nog niet gespeeld, maar ik heb begrepen dat het een soort cross over tussen Borderlands en Dota / LoL is. Release gepland voor mei 2016.

De bèta kon mij om heel eerlijk te zijn niet zo boeien. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik niks heb met het MOBA-genre. Na het spelen van Battleborn weet ik in ieder geval dat ik een soortgelijke game niet aan mij besteed is.

avatar van MrPunk
Heb nog niets bekeken, aan gameplay-footage. Ook heb ik de trailer niet gezien, maar de screenshots zien er erg indrukwekkend uit. Ik denk dat ik eens wat research ga doen.

avatar van Red Extreme
Ik heb de beta gespeeld en dit is niet mijn soort game en dan kan je beter Overwatch halen wat overigens mijn soort game ook niet is.

Hey.. nog geen cijfer!?
Batlleborn is zeker veel minder populair dan Overwatch?
toch ben ik wel benieuwd hierna of het iets is..

avatar van Aazhyd
Ik heb er even aan gesnuffeld, maar vond het nix.

avatar van threeohthree
Erg jammer dat de releases tegelijk zijn, en ook niet heel slim imho. Game lijkt me erg vet om af en toe spelen, maar voor 60 euro mag het van mij nog wel even wachten. Gewoon zonde, want als ze deze release in november ofzo hadden staan (vorig jaar), had ik hem ongetwijfeld aangeschaft. Hoop gewoon niet dat deze game door de populariteit van overwatch doodbloed (hoe vet die game ook is).

Remi
Er zijn inderdaad teveel toffe games in één keer uitgekomen. Uncharted 4, Doom, Overwatch en Battleborn.
Van de genoemde games vind ik deze het minst aantrekkelijk, ik weet alleen niet of mn aanacht getrickerd zou worden als hij later uit zou komen. Ik ga nog even wat reviews en gameplays bekijken voordat ik überhaupt een overweging maak om deze aan te schaffen.

avatar van Aazhyd
Ja, Doom wil ik nog wel een keertje kopen als-ie in de aanbieding is. Ik heb de eerste 2 Dooms nog bewust meegemaakt, was geweldig.

avatar van threeohthree
En jawel hij is nu (al) met 40% korting op te pikken op Steam.

avatar van Aazhyd
Ga ik hem nog niet kopen. Het eerste wat me opviel aan Battleborn was de chaos. Overal licht, kleurtjes, bewegende objecten en toen werd ik vanuit iets onduidelijks in de verte beschoten. Ik was amper 2 seconden binnen in het spel.

In de Game Mania gekocht voor....2 euro. Ik ben nog steeds geen fan van multi-player games maar ach... voor die prijs. En aangezien er een solo campaign in zit. Het was dit of een extra kop koffie. Dus als ik er langer dan 15 minuten mee speel was het zijn geld ook weer waard.

...hoppa. 30 Minuten. Geld er weer dubbel en dik uitgehaald. En om eerlijk te zijn bevallen die missies die je solo speelt best aardig. Een beetje een Borderlands light, inderdaad wat chaotischer, maar ik vind het kleurrijke stijltje op zich best charmant. Net als de humor. Later in het weekend of zo maar eens wat mee klooien.