Tom Clancy's Rainbow Six: Siege (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Strategy / Shooter

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege zal zich net zoals voorgaande delen zwaar focussen op team play en realisme. Het grootste verschil met zijn voorgangers is dat hier een grote focus ligt op multiplayer, zoals vijf tegen vijf hostage scenario's, waarin een squad team het opneemt tegen een team van gijzelnemers. Ook zijn de omgevingen dit keer compleet verwoestbaar.

De E3 gameplay zag er goed uit. Eindelijke weer eens een shooter waar je ook een beetje bij moet nadenken.

avatar van Thomas83
Veel liefhebbers van de old school tactische shooters waren duidelijk aangenaam verrast, maar ik ben dat slechts met mate moet ik zeggen. Weliswaar zie je in die (overigens erg geregisseerde) gameplayvideo een zekere mate van planning en vrijheid, en de graphics en het het slopen van omgevingen als onderdeel van een daadwerkelijke tactiek zijn op zich best aardig, maar ze slopen goddomme het hele huis van die arme gijzelaar. Domme actie wordt dus eigenlijk gewoon weer boven echt realisme gekozen.

Ook lijken de wapens maar weinig terugslag te hebben en kan men meerdere keren geraakt worden. Misschien zijn sommige van deze dingen wel onvermijdelijk als je een zekere balans wil in multiplayer tegen elkaar, maar ik ben er in elk geval geen fan van. Eigenlijk zie ik vooral een spel dat in de serie weer voorzichtig wat de goede richting op gaat, maar vooral gewoon voor de nieuwe populaire richting lijkt te gaan waar Battlefield nu ook heen lijkt te gaan van wat ik er van heb gezien.

bro
Ziet er nochtans erg aardige game uit, en zenuwslopend

avatar van Thomas83
Er is van de week weer wat een en ander gelekt, waaronder gameplaybeelden van de alpha. Weliswaar nog wel een alpha, maar zag er niet best uit. Leek wel Payday of zo. Misschien wel een leuk spel, maar met Rainbow Six heeft het weinig meer te maken.

avatar van Dragonslayer
Gaan die systeemeisen nou nog omlaag of blijft het zo?

kiriyama
Heeft iemand hier al hun Beta codes binnen? Het zou vandaag toch beginnen?

Nog niet helaas.

Nog steeds niks binnen..

kiriyama
Ik vanochtend wel. Het gaat kennelijk in 'waves.' Waarschijnlijk is dat om de connectie te testen. Wel kut dat sommige mensen dus misschien maar een of twee dagen van de beta kunnen genieten. Slecht gedaan.

kiriyama
Beta gaat door t/m Donderdag!

Iemand interesse in code voor closed bèta voor de ps4? Loopt nog tm 4 oktober.

Ik vind de bèta gruwelijk. Ik verwachte een soort CoD. Ben blij dat terrorist hunt er weer bij zit. Eindelijk weer een RB6!

avatar van Sateck
Net een gameplay trailer gezien. Lijkt wel op de trailer van Battlefield Hardline. Waar BH zwaaaar tegen viel, hoop ik dat deze game mij wel zal aanspreken. Ik ben al tijden opzoek naar een leuke tactical shooter, maar ik kan er maar geen een vinden. Call of Duty etc. vind ik helemaal niks.

avatar van killer13
Kan niet wachten, speciaal een headset gekocht voor deze game!

Bèta is Online

All Seeing Fish
Voor de ING klanten is deze game in de rentenpuntenwinkel maar 35 euro voor de PS4 en PC, en 40 euro voor de Xbox One Versie.

avatar van dr channard
Ik vind hem leuk. Ik hou van tactische shooters maar ben er echt slecht in. Verslavend spelletje.

All Seeing Fish
Is de single player nog de moeite waard?

Welke single player

13 opdrachtjes die je moet uitvoeren. Dat is het Je kan het denk ik ook in je eentje opnemen tegen een hoeveelheid terroristen in de multiplayermodus.

Welke single player

Jammer ik ben niet zo van het online, van Rainbow Six: Vegas heb ik erg genoten, ik vind een cover systeem in een shooter geweldig.

avatar van dr channard
Ja, het is toch geen grote moeite alle multiplayer mappen als single player aan te bieden, een moeilijkheidsgraad te kiezen en zelf met bots het klaar te spelen. Ach ja ... In dat opzicht doet het spel me enorm denken aan Battlefront. Ik vind dit wel leuker en het ligt me meer. Battlefront ziet er wel ongelooflijk goed uit maar qua gameplay is dit toffer.

dr channard schreef:

Sterker, ik vind wat jij noemt zelfs nog lui voor een maker. Ik vind dat je best een volwaardige sp campagne mag eisen met een verhaallijn, cutscenes etc. Je betaalt er 55 Euro voor, dan mag je best meer eisen dat een stel mp maps. Ik ga deze game dus nooit spelen, omdat ik eigenlijk alleen sp games wil spelen met een verhaallijn. Toch jammer, ik vond de 2 RBS Vegas games erg leuk.

avatar van dr channard
Ja het werd natuurlijk aangekondigd als een multiplayer only game, lijkt vandaag de dag nogal een trend te zijn jammer genoeg.

dr channard schreef:

Het omgekeerde is gelukkig waar in het jaar 2016..
Want wat hebben we mooie singleplayer spellen mogen spelen...
Doom, Titanfall 2, Call Of Duty Infinite Warfare, en Wolfenstein The New Order..
Ik hoop dat deze trend door zet..

Rainbow Six: Siege kost nu 18 euro bij Intertoys..

Xbox One Tom Clancy's Rainbow Six Siege | Intertoys