Project CARS (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Slightly Mad
Uitgegeven door Bandai Namco en Slightly Mad

Project CARS (Community Assisted Racing Simulator) bevat meer dan 60 wagens waarmee je over meer dan 35 tracks kunt racen. Creëer een coureur en kies uit verschillende motorsporten waarbij je een aantal historische doelen nastreeft om in de Hall of Fame te eindigen. Test je mogelijkheden online in competitieve race weekenden, leaderboards en time challenges. Er is een dynamisch dag-, nacht- en weer systeem, geavanceerde opties voor tuning en een pitstop functie.

avatar van Marcellussss
Benieuwd of dit wat word. Als de graphics op de consoles ook maar in de buurt komen van de PC footage dan belooft dit in ieder geval op grafisch gebied de meest indrukwekkende console game tot nu toe te worden.

MikeMannuh
Ik blijf skeptisch over deze titel. Ik heb geen groot vertrouwen in Slightly Mad na het zwaar middelmatige Shift en het nog slechtere dramatische vervolg Shift 2, waarin auto's gewoon onbestuurbaar waren met een stuurtje en ik gedwongen met een controller heb moeten spelen. Maar we zullen zien.

Simulator.... als je dit soort kreten gaat gebruiken wordt ik al erg huiverig. Zeker als jij kijkt naar zijn voorlopers.

avatar van Marcellussss
Gezien het verleden van de ontwikkelaar snap ik dat je hiervoor niet meteen naar de winkel rent inderdaad; zou ik zeker gezien de misleidende beelden die games tegenwoordig vooraf bieden überhaupt nooit doen. Maar deze beelden zijn toch veelbelovend, en dit is op de PS4. Mag zich grafisch minstens meten met Driveclub en Forza Horizon 2. Als het dan qua gameplay in de buurt komt van Assetto Corsa of iRacing ben ik in ieder geval om.

avatar van Marcellussss
Eerste reviews zijn erg positief in ieder geval. Tot nog toe een 85 op Metacritic.

Jup, ook gezien, een mega-contender voor aanschaf aan volle prijs, en dat zijn er slechts een handvol per jaar.

AvMerode
Net voor pc uitgetest en pc heeft nu al twee top race simulators in een vrij korte tijd.
Naast Assetto Corsa nu ook deze Project CARS. Je moet natuurlijk wel van simulators houden.
Qua handmatige versnelling en zonder enig hulp (pro modus) is het vrij pittig in ieder geval.
Grand Turismo en Forza Motorsport liefhebbers zullen hier veel plezier aan beleven.

lennox
gehyped overrated

avatar van Deus ex Machina
Tja. Het spel draait echt om wie het snelste rondje neer kan zetten in een van de 70 auto's (wat weinig!) en verder niets. Het is totaal geen Forza of GT wat veel uitgebreider is.

MikeMannuh
Ik ga deze maar skippen. Als deze game eind vorig jaar zoals gepland was uitgekomen had ik deze verkozen boven Forza Horizon 2, maar na FM5, FH2 en met F1 2015 in het vooruitzicht heb ik toch wel even genoeg geracet.

avatar van Flammazine
Yep, Forza/GT LIGHT, en dat voor maar 70 euro. Snap niet dat ze er nog aan denken om met die twee in concurrentie te gaan. Als ze er nu wat zelfverzonnen tracks hadden ingestopt misschien, maar nee, steeds die zelfde keer op keer herkauwde parcours die ik al zo vaak gereden heb dat ik ze beter ken dan de weg naar m'n grootje. En 70 wagens, dat is gewoon belachelijk. Nee,jongens en meisjes,deze gaat het niet worden.

avatar van horizon
Deze game schijnt wel echt voor de hardcore race simulator fans te zijn. Een stuurwiel + pedalensetup is blijkbaar een must voor dit spel.

Gelukkig heeft niet iedereen een xboner dus komt Project Cars wel op een aangenaam tijdstip.

Fantastische race simulatie met ultra graphics. Ik ben ervan overtuigd dat het d.m.v. updates steeds beter gaat worden. Je moet je even verdiepen in de setup van de auto's, dat vergt enig geduld. De voldoening is des te groter.

Inderdaad een fantastische simulatie en de graphics zijn fantastisch.
Helaas is de AI de slechtste die ik OOIT in welke game dan ook heb gezien.
Ze hebben geen idee waar je rijdt, zijn roekeloos en komen niet eens in de buurt van realiteit.
Erg jammer van deze in potentie fantastische game.

Met deze AI 2,5*
Met fatsoenlijke AI zou ik hem 4,5* geven.

SouthParkFan
Dit spel is volgens mij niet op Wii U uit.

SouthParkFan schreef:
Dit spel is volgens mij niet op Wii U uit.

Blijkbaar heeft de dev moeite met de Wii U conversie:

Apparently it seems the Wii U is not up to the task of running PCARS without downgrading the game a lot. PCARS was originally mentioned to be released for the Wii U, so this is the thread where people can talk about whether or not it is a good decision to cancel it, and see what Nintendo is bringing out as their next console, or if you would have preferred a downgraded version of the game on the Wii U after all.

Het is nog niet helemaal besloten, maar ziet er naar uit dat de Wii U port niet meer gaat komen...
Platform voorlopig iig verwijderd.

Kan voortaan ook even zelf op corrigeren duwen, of even pm'etje sturen .

SouthParkFan
[quote]Squall Lionheart schreef:

Doe ik normaliter ook, maar ik kon nergens bewijs vinden dat hij niet op Wii U was, dus wist ik niet of ik dit wel moest corrigeren.

avatar van horizon
De Wii u versie gaat er dus helemaal niet komen. Kunnen ze verder aan deel twee werken op de nieuwe hardware van Nintendo.

avatar van SiSsY bOY
Ik vind dit echt wel een goed spel. Altijd gran turismo gespeeld maar daar is inmiddels de lol wel vanaf, die games zijn echt allemaal hetzelfde. Project Cars is echt een goed alternatief als je de feel van GT wil maar toch een wat betere en meer realistische race events wil rijden.

Ik rij overigens wel met traction control, abs en stavility control aan. Zonder die hulp is het met de controller echt amper te doen.