Assetto Corsa (2013)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Kunos Simulazioni
Uitgegeven door Kunos Simulazioni en 505

In deze race simulator kun je met tal van snelle bolides over echte circuits scheuren. Enkele bekende circuits die deel uit maken van het spel zijn Silverstone, Monza en Imola. Het wagenpark telt onder meer een BMW M3, Lotus Elise, McLaren MP4 en een Ferrari 458 Italia. Naast de carrièremodus bevat het spel een training-, hotlap- en time attack modus.

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Het schijnt dat deze titel bijzonder goed was op PC. Op PS4 waren er zeker goede elementen, maar wanneer je maar af en toe eens een racegame speelt, was deze toch wel bijzonder moeilijk voor mij. De AI knalde mij dikwijls van de baan, waardoor ik vaak de kans op winnen in rook zag opgaan. Het sturen voelde ook wat stroef aan, maar ik denk dat dit komt omdat ik het met een controller heb gespeeld. Het uitgebreid arsenaal aan auto's, challenges en oog voor detail waren dan weer wel goed...

Overall vond ik het echter maar een matige game. Misschien dat echte racefanaten hier anders over denken.

avatar van Ajax&Filmfreak
Op de PS4 is het ook een erg matige game.
Op de pc echter wel erg tof.
Vooral door alle mods die er op kunnen.