BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 1 (2013)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Irrational
Uitgegeven door 2K

In deze uitbreiding wordt het beste uit BioShock en BioShock Infinite met elkaar gecombineerd. Keer terug naar Rapture in een verhaal waarin Booker en Elizabeth de onderwaterstad op het randje van de ondergang vinden. Je hebt de beschikking over een nieuw wapen, een oude favoriet uit het originele BioShock-wapenarsenaal, een nieuwe Plasmid en nieuwe uitrustingen en Tears. Ook de wapencirkel is weer terug.

MikeMannuh
Wel een leuke DLC. Story based dus in ieder geval beter dan CitC, maar wel meeeeeega kort. Beetje zonde.

avatar van ix-mario-x
wel beetje jammer dat die voor 15 euro voor paar trophies terwijl ik kan nieuwe volledige game kan kopen! maar DLC shared dus geen probleem voor mij

avatar van Marcellussss
Prima DLC met kwaliteitscontent, maar zoals MikeMannuh al zei is hij wel iets aan de korte kant. Benieuwd naar deel 2.

Leuk om Rapture weer eens te bezoeken, maar daarmee is eigenlijk alles gezegd voor deze DLC. Voor de rest dezelfde plus- en minpunten als Infinite. Was inderdaad wel een beetje (te?) kort, ik was er in amper twee uurtjes doorheen. Best klote als je er destijds 15 euro voor betaald hebt. Nou is kwaliteit natuurlijk beter dan kwantiteit, maar een Minerva's Den is bijvoorbeeld de betere op beide gebieden, voegde veel meer toe aan de wereld/sfeer van BioShock 2 en duurde +/- 4 uur. Volgens mij was die zelfs goedkoper, kostte destijds een tientje als ik me niet vergis.

Hoe dan ook, op zich borduurt het verhaal prima voort op het verhaal van Infinite met de parallelle werelden en verschillende versies van de personages. Het einde kwam best onverwacht aan en ik ben meteen met Episode 2 begonnen, die vind ik meteen goed beginnen. Het implementeren van stealth geeft daar tot nu toe een leuke en frisse wending aan de gewoonlijke BioShock gameplay. Ik ben benieuwd, ik verwacht dat Episode 2 de betere is.