Kameo: Elements of Power (2005)

Xbox 360

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Microsoft

Als de elfkoningin Theena haar dochter Kameo de kracht geeft om zichzelf te transformeren, wordt haar zus Kalus jaloers. Zij roept de eeuwenoude vloek uit waarbij de trolkoning Thorn wordt losgelaten. Thorn neemt de drie Ancestors en de tien Elemental Warriors gevangen. Kameo moet deze bevrijden en Thorn zien te verslaan.

avatar van Koert
Heel veel plezier aan beleefd bij de launch. Vond het erg goed werken met het transformeren e.d.

Ken het spel niet........maar toen ik even rond aan het kijken was zag ik deze Game! Wat een voorkant!!! Prachtig alleen daarom zou ik het spel willen gaan spelen.

avatar van Gizzmann
Arme Rare, sinds ze bij Microsoft zitten kijkt niemand meer naar hun spellen om. Hier hoor je zowat helemaal niks van, terwijl ik me er nog op verheugde toen het in het begin bij 'een van de spellen die op de GameCube zou gaan verschijnen' zat. Dit is niet iets waar het X-Box publiek plat voor gaat.

avatar van Koert
Ik denk dat dat wel meevalt. Rare spellen worden nog steeds ontzettend gehyped. Maar men verwacht gewoon nog steeds AAA kwaliteit, zoals van hun N64 titels. Het is ook wel erg jammer dat ze dit niveau niet meer halen met hun laatste games. Kameo vond ik nog wel erg goed, maar Perfect Dark Zero vond ik echt een misbaksel.

avatar van Gizzmann
Een 3,21 vind ik anders niet zo heel erg hoog. Op de N64 scoren de spellen wel allemaal erg hoog.

Dat zeg ik

Ik vind wel dat Kameo een hoger cijfer verdient.

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar Rare had nooit mogen weggaan bij Nintendo. De overstap naar Microsoft heeft ze duidelijk geen deugd gedaan, als ik ze hoe de nieuwe 360 games van hen onthaald worden. Erg jammer, zeker omdat je wist dat als een game op de 64 van Rare kwam, het zeker de moeite was. (Zelfs Diddy Kong Racing en Starfox Adventures op de GC, hun 'mindere', waren meer dan aangenaam.)

Achja, dit hebben al duizenden mensen voor mij gezegd, neem ik aan. En misschien verdienen ze toch nog een kans. ^^

avatar van Evita
zag er grafisch best goed uit en maakte min of meer indruk met zijn tekenfilmstijltje. het was gewoon ook een erg leuk game om te spelen naast al die shooters en racers in het aanbod, alleen miste het net dat ietsje extra.

naar het einde toe begon ik me ook wat te ergeren aan het leveldesign en de eindbazen die rechtstreeks uit het n64 tijdperk leken weggelopen.

2.5

@ Timey

als Rare bij Ninty was gebleven , dan was het hun niet beter vergaan, integendeel.

Rare was al jaren aan het zieltogen en starfox adventures werd een debaclé.
Ninty was blij dat ze de developer tegen een mooie prijs van de hand kon doen .

gelukkig lijkt het nu na jaren slabakken weer wat beter te gaan met Rare, maar oude gloriedie herleeft denk ik dat niemand nog kan verwachten na de leegloop die ze hebben doorgemaakt.

Heb het eens eventjes gespeeld maar was mijn ding niet echt en zat vrij rap vast in dit spel
Daarmee geen stem voor dit spel.

avatar van Maiky
Het eerste spel dat ik voor de 360 kocht. Viel me vooral op door het cartoony stijltje en de jubelende verhalen dat het spel in staat was om honderden Orks op het scherm te toveren. Gameplay is leuk, transformeren gaat goed, graphics zijn aardig, maar het leveldesign vind ik wat minder interessant. Dat is toch allemaal iets te standaard naar mijn mening/smaak/geef het een naam. Jammer! Buiten dat, objectief gezien, een degelijk spel, maar tussen mij en Kameo klikte het gewoon niet

Gizzmann schreef:

Die piñata zooi loopt anders nog goed heb ik gehoord...

joeri592
heb dit spel vorige week uit de aanbiedingsbak gevist en daar echt geen spijt van gehad, wat een goed spel!!!zeer ondergewaardeerd...
3,40 sterren vind ik niet echt terecht de graphics zijn zeker goed, zeker voor 2005, de gameplay werkt goed, het transformeren is ook goed alleen is het spel iets te simpel

avatar van neddie
Niet te geloven dat Rare naar dit niveau is afgezakt zeg. Design is verschrikkelijk, overal wordt je bij het handje genomen, maar vooral: het speelt niet lekker.

joeri592
neddie schreef:

dat be ik niet met je eens, de levels zitten goed in elkaar, de graphics zijn goed de gameplay werkt lekker, wat wil je nog meer?

avatar van neddie
De gameplay zit juist niet lekker vind ik. Veel elementals lopen met een boogje bijvoorbeeld, wat het lastig manoeuvreren maakt. Het werken met de triggers is ook niet erg handig gedaan, het maakt het spel er vaak een stuk omslachtiger op.

avatar van Starmaster501
mooie muziek mooie werelden. al gaat het vechten niet zo... de demo was leuk maar ik denk niet dat ik dit zal kopen.

avatar van Starmaster501
waarom noemen ze het niet gewoon, kameo? of elements of power? tenzij er nog een deel komt

avatar van mr blijhoofd
zal idd tijd worden dat hier een nieuw deel van komt. dit was de reeden destijds om bij de launch een xbox 360 te koopen aangezien ik echt een fan was van de Rare games.

avatar van wii
wii
vind dit een erg vermakelijke game! mooie graphics en goede gameplay alleen niet zo goed als rare ze vroeger maakte!

Wat een heerlijke game is dit zeg.
Voor de eerste game van de 360 is dit een super tof begin van de console, de graphics zijn zeer goed te noemen...de landschappen zijn een lust voor het oog, evenals de sfeervolle character design...over Kameo valt ook niet te klagen.

De spirit elements die je kunt vergaren in de game zijn ook supermachtig en is het supertof om ze te gebruiken. Heb er nu 4 en ze zijn allemaal broodnodig tijdens je quest.
Pummel Weed, Ash & Chilla waren de coolste om gebruik van te maken. (Vooral Chilla, wat kan die gooien met zijn prooi ).

Ook het boek van NotWot is leuk gedaan, via dat boek krijg je info over je huidige taak, kun je je sprites upgraden en bekijken. Ook houd het boek bij wat je al volbracht hebt, hoeveel power-up fruits je hebt en hoeveel levens-elixir.
Prima game die heerlijk wegspeeld en je van ieder aspect van de game laat genieten. Eerste game voor de XBOX 360, eerste game die ik erop game die ik niet gedaan heb...(pas mijn 2de game op de console).
Maar ben al helemaal verkocht aan de game...superspel..voor nu een 4,0*!! stem....kan nog hoger worden.

+punten
Leuke game, ziet er sfeervol uit waardoor je er echt goed van geniet.
Leuke Characters, vooral Kameo zelf
Steengoede puzzels..altijd verplicht om aanwijzingen niet te skippen.
De Sprites zijn goed en leuk uitgewerkt..de powers zijn altijd nodig, dus je Morpht je echt gaar van de één naar de ander.

-punten
Het Morphen of powers gebruiken gaat niet altijd vloeiend..irriteert wel eens.
Voor een goede combatachievement...ben je verplicht voor ieder veld een A-rank te halen. (hoogste tot nu toe is een C-rank )

Maar hele hele leuke game..voor nu 4,0*sterren!!

Een paar uur geleden uitgespeeld deze fantastische game..ik verhoog hem naar 5 sterren, zoveel fun en genoten van deze game. Hij bevalt zo goed dat ik zelf nog voor de laatste (offline) achievement ga. Denk dat dat wel eens de achievement kan zijn voor de game helemaal te hebben uitgespeeld.
Mis nog 15 Elemental Fruits..de Life-Elexirs heb ik al binnen. De rest heb ik ook al in mijn bezit..(maar ga geen tientallen spoilers neerzetten ).
Maar wat een game, de XBOX 360 zal hem nog vaak in zijn console draaien en voelen.

Eerste game die ik op de XBOX uitgespeeld heb en wat een ervaring was deze game...welverdiende 5,0*!!!

avatar van rockgamer
leuk om te zien dat er nog iemand is die enthousiast is over deze game, het is een topper van rare, iedereen zegt dat rare al lang geen toppers gemaakt heeft nadat ie nintendo verlaten heeft, opzich wel een beetje waar, maar conker en kameo vond ik fantastische games en mogen van mij over een paar jaar ook klassiekers genoemd worden !