Grand Theft Auto V (2013)
Alternatieve titels: GTA V | GTA 5
PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar
Los Santos, een gevaarlijke stad vol met drugs en bendes. In deze gigantische wereld zijn er genoeg auto's om te stelen, mini-games te spelen en missies te voltooien. Michael, Franklin en Trevor zijn alle drie personages die in Los Santos wonen. Michael wil een ander leven, een rustig leven, maar wordt terug in de wereld van misdaad getrokken. Franklin is opgegroeid in de achterbuurt, maar pas als hij Michael ontmoet wordt hij echt in de misdaad gesleept. Trevor is een krankzinnige psychopaat, en een goede vriend van Michael.
- nummer 15 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=hvoD7ehZPcM
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Links
Wikipediascore (MusicMeter)various artists album (MusicMeter)trailer (YouTube)zoek naar deze game op bol.comTrevor is toch wel mijn favo karakter, heb in hem ook 22 uur zitten, ongeveer 5 a 6 uur meer dan Michael en Franklin. Total playtime zit dus op dik 50 uur en ik heb me geen moment verveeld. Het wordt dan ook een welverdiende 5*
Tot slot nog een pica van mijn snapmatic, erg cool dat je de foto's die je ingame maakt online kan terugvinden bij Rockstar social club. Daar kan je overigens ook al je gedetailleerde stats vinden.
http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/8522/G-rSSPfOeEmHyiWmRE_Cog/0_0.jpg
hmm ik heb het net weer geprobeerd, elke keer maar een paar mensen. Heb je auto aim of free aim? Misschien moet ik hem toch ook maar eens anders instellen.
Ik heb hem op auto aim omdat al mijn vrienden dat ook hebben. Ben het met je eens dat dat super nep is in death matches (heb singleplayer wel free aim gedaan) maar ik vind death matches sowieso niet echt leuk bij GTA. Ik speel voornamelijk races en missies maar ik heb nooit moeite om andere spelers te vinden.
Ten eerste, je hoef mij echt niet te vertellen dat de graphics beter zijn, dat er zoveel verschillende voertuigen zijn en dat er weer humor in zit. Dat is niets nieuws..en jah de map is groot, alhoewel voor mij voelde het gewoon standaard aan.
Ik snap het , het is GTA en vernieuwend? Jah toch wel want je speelt 3 personages.. maar na 3 uur is die gevoel al snel weg.. alle 3 personages lijken wel 1. Ze kennen elkaar en de grootste missies zijn samen met elkaar..en tijdens een missie betrapte ik mezelf dat ik gek werd dat ik weer moest switchen , jah oke het is vernieuwend maar revolutionair? voor 200 miljoen?? No way jose !!
Het verhaal is cliche en typisch Amerika en dat kon je ook verwachten van Rockstar games, ik wordt wel gek en gek door al dat vuistdiepe berichten over Trevor.. nee hij is niet leuk en nee hij is TE overdreven maja dat is Rockstar, soort van wannabe Tarantino van de gamingwereld.
Bepaalde dingen worden zo geprezen waarvan ik denk "So..??" zoals er zijn random gebeurtenissen...ja dus? dat had je bij RDR ook en het past precies bij RDR. Trevor die een oma helpt om haar tasjesdief te vangen en vervolgens de tas terug te brengen als keuze?? Past niet bij zijn personage..het lijkt wel alsof Rockstar Games totaal geen kennis hebben van personage ontwikkeling en het psyschische ervan. Trevor oogt als een psychoot en psychoten kunnen never nooit profs zijn in de criminele wereld..maja het is vaag dat ik het zeg misschien maar de vorige GTA's was dat wel netjes gedaan qua hoofdpersonages. Als Rockstar Games humor wil mixen snap ik het maar pls met 200 miljoen als budget kun je op ten minst beter de personage(s) uitwerken toch ?? Konden ze niet naar de gevangenis gaan om criminelen te interviewen ofzo?? Ik mis realisme in GTA V heeeeel erg.. ik snap dat het Rockstar is en ik snap dat het niet TE serieus genomen moet worden maar come-on, Sweet, Big Smoke waren realistisch maar waarom deze 3 niet. En iedereen vuistdiep over de personages, op papier zijn de personages standaard Amerikanen, hoe het uitgewerkt word is precies hetzelfde. Michael bijv. al 4000 x gezien , Franklin? een slechte aftreksel van CJ , Trevor? shiiieet, dont even get me started. Trevor is het meest domste personage aller tijden om heel eerlijk te zijn, de man is niet goed gemaakt..at all !! Echte scriptschrijvers kunenn er alleen om lachen.. de man makes no sense.. en het feit hoe die omgaat met Michael's fouten, niemand is zoo complex als Trevor en tegelijkertijd een briljante crook.. dubbele standaard personages. Cliche, voorspelbaar en veelste mainstream-hebberig..
Niko Belic was een veel betere criminele personage namelijk..een immigrant die de USA verkent , Roman typisch maar wel effectief. Maar trevor? laat ik het zo zeggen, Rockstar ging van de italianen (Sopranos,Goodfellas) naar de Drugscartels (Vice City) naar de Russen(GTA 4) naar dit GTA V.
En als je het lijstje goed bekijkt zijn ze out of ideas dus verzinnen ze maar wat anders.
3 personages, ik dacht het wordt een soort van 3 personages-die elkaar-ergens-tegenkomen-met-vette-cliffhanger-of-complot ofzo maar nee de drie mannen kennen elkaar, zijn vrienden wat heb je er dan aan? Wat wel slim was is dat Rockstar de personages verschillend hebben gemaakt met andere achtergronden, een straat-gudda neger, een soprano-WANNABE en een fake trailer trash crook. En dat akkefietje tussen Michael en Trevor is om te lachen !! vooral het einde waar je een A,B,C keuze heb is echt te triest voor woorden..om 400 redenen nog wel.. Je speelt als Trevor maar je voelt je als 1 persoon want alle missies en alle personages zijn zoiezo al verbonden en OMG die einde is zoo triest.. die keuze , en iedereen weet wat ik bedoel met die keuze..doesnt make any friggin sense !!
En ben ik eens lekker aan het schieten, moet ik weer van Franklin gaan switchen naar Michael.
En dat Heist gedoe van hoe je het wilt aanpakken is inderdaad prachtig.. de gameplay is prachtig alhoewel jouw crew uitkiezen deed mij echt totaal niets.. er zijn maar 3 heists om precies te zijn waar je een crew moet uitkiezen..Halliee friggin haa !
Geen 1 personage naast de hoofdpersonages waren memorable, Steve is net als Devin, Dave is een marionet.. in GTA San Andreas hadden iedere personage wel wat, alle personages hadden een verhaal en ontwikkeling..hier is het doe dit doe dat missie dit dat. Mary-Ann is de most memorable personage van allemaal naast de hoofdpersonages.
de 3 personages hadden beter gedaan moeten worden, ja oke je kan tijdens missies switchen maar dat word ooh zoo saaaai..het had beter moeten zijn qua de drama tussen de drie maja GTA V spelers zijn ook vaak CSI Miami kijkers dusja.
En nuclear wapens stelen?? Dit komt TE vaak voor..ik wil dat GTA straat-shit blijft.. en ik weet dat Rockstar overdrijft maar michael's dochter en haar gedoe? TE overdreven.. en dan de missies van Solomon?? ik snap dat je wil overdrijven maar wees eens realistischer..want in San Andreas had je ook enkele showbusiness missies van bijv die Rapper, dat kwam veel realistischer over.
Dusja wat is veranderd, wat bracht die budget van 200 miljoen..ja oke GROTER MAP, leuke OMGEVING, meer VEHICLES..meer kan ik er helaas niet aan toevoegen.
Ik snap dat GTA V niet TE serieus genomen moet worden maar plss 200 miljoen??? come on..gooi er wat pit in AUB.
Spoiler alert hieronder.
De A,B,C, keuze..ik heb gekozen om Michael te vermoorden, waarom? omdat alle 3 bagger zijn.. nergens had ik het gevoel dat Michael dood moest van Franklin en nergens had ik het gevoel dat Trevor dood moest van Franklin. Sterker nog..ik had nergens het gevoel dat Micael dood moest van Trevor of andersom want van tevoren waren de personages (vooral TREVOR) nep en psychologisch niet logisch. Om eerlijk te zijn, hij had Michael al moeten vermoorden sinds die erachter kwam dat hij nog leefde onder DeSanta als achternaam..issie te emotioneel? Kan niet! daarom zeg ik psychologisch niet logische personage, TE nep voor woorden.
Ik koos voor Michael door morale old-school GTA issues, hij was vanaf het begin al een SNITCH. de nr 1 regel is nooit maar dan ook echt nooit SNITCHEN. Maar uiteraard er zijn van die 14 jarige CSI Miami, COd GAMERS die snappen het tuurlijk niet maargoed.
Ik heb hem op auto aim omdat al mijn vrienden dat ook hebben. Ben het met je eens dat dat super nep is in death matches (heb singleplayer wel free aim gedaan) maar ik vind death matches sowieso niet echt leuk bij GTA. Ik speel voornamelijk races en missies maar ik heb nooit moeite om andere spelers te vinden.
Oke ga ik vanavond eens kijken of er vollere servers te vinden zijn met auto aim, thanks.
Ook word je wel eens gedisconnect van elkaar of als je beiden naar Free Mode teruggaat kom je niet altijd in dezelfde server terecht. Geen groot probleem, je kunt elkaar zo weer joinen, maar hierdoor zit je behoorlijk vaak naar een langdurig laadscherm te kijken.
Verder niets meer dan lof voor zowel online als offline.
Met enige passie draagt hij verschillende punten aan die dit spel finaal de grond in zouden moeten boren maar ik kan er niet echt een touw aan vastknopen.
Op mij komt het allemaal een beetje.
psychologisch niet logisch
Over.
Respect dat jij dat gezwets van die trol uberhaupt nog leest...
Hij legt anders haarfijn de kritiek uit die ik ook voelde bij dit spel, het is alleen dat er genoeg moois nog is dat er nog net 4* uit komt, maar al met al is het spel een lichte teleurstelling.
En het waren er dus ook niet echt veel uiteindelijk. Je hield er meestal bijna niks aan over en het idee van crew members laten groeien was eigenlijk redelijk zinloos aangezien ze door het geringe aantal daadwerkelijke actie daar uiteindelijk amper kans voor kregen.
Wat ook tegenviel was de stealth. Met de wetenschap dat er een nu silencers in zouden zitten had ik me ook daar wel iets meer van voorgesteld. Deze bleek uiteindelijk amper functie te hebben en hadden eigenlijk net zoveel effect op de gameplay als de koplampen van je auto veranderen.
Maar ach, verder was het weer een uiterst genietbare game ervaring die mij in het geheel bepaald niet tegenviel. Paar puntjes blijf je altijd houden en daar doe ik verder niet moeilijk over.
Best veel leuke dingetjes nog te vinden via je foon, vooral de Kifflom missies, op www.epsilonprogram.com.
En er zijn ook nog drie andere soorten hidden packages te vinden...
Het lopen, tja haha dat vind ik op zich wel grappig.
Met andere woorden, het hoofdverhaal mocht van mij aanzienlijk langer eigenlijk. Of dat je zélf heists kon opzetten, want dat aspect werd vooraf vermarkt dat het een heel grote rol zou spelen. Maar achteraf bleek dat erg tegen te vallen vind ik, de heists zelf waren wel tof. Jammer dat ik die trailers gezien heb, want elke heist kwam er eigenlijk wel in voor. Ik kan me herinneren dat ik GTA IV in een uurtje of 35 heb uitgespeeld (voornamelijk hoofdverhaal, vond de zijmissies daar ook ruk), ongeveer net als V. Maar aangezien V dik 3x zo groot is qua oppervlakte mag je daar eigenlijk wel meer van verwachten, vind ik. Maar nogmaals, wat voor mij als nutteloos tijdverdrijf wordt gezien, zal waarschijnlijk heel leuk voor anderen zijn met 150+ uur speeltijd. Daar val ik alleen niet onder.
Originele reactie:
Ik zit fucking erg te twijfelen tussen een 4,5 en 5*. Heerlijke sfeer, grafisch prachtig voor z'n grote game en erg uitgebreid. Soms misschien té uitgebreid voor singleplayer, maar dat kan online goed van pas komen. De Heists zijn een verademing, erg tof en de verhaallijn is zo divers en zo een genot om te doen vergeleken met IV. Wat een waardeloze game is dat in vergelijking hiermee. Misschien omdat ik Liberty City nooit echt wat heb gevonden, Los Santos daarentegen in SA was ik meteen één mee. Alle minpunten in IV worden in V 180 graden omgedraaid en getransformeerd in sterke punten. Ik was in 't begin nogal sceptisch over drie hoofdpersonages, maar dat wordt erg goed uitgewerkt.
Alles wijst eigenlijk uit naar een 5, maar toch een paar kleine puntjes van kritiek voor mij. Ondanks dat de Heists een groot onderdeel van het spel vormen, vind ik het toch jammer dat je niet méér van ze kunt plannen. Waarschijnlijk kan dat wel bij GTA Online, maar had het toch stiekem ook in V zelf gezien. Daarnaast vind ik het persoonlijk jammer dat er heel weinig van die gang wars tussen Ballas en (de resterende members van?) Grove Street zitten, dat vond ik zo'n abnormaal sterk punt van San Andreas en het telkens heroveren van territorium vond ik ook erg verslavend. Maar is op zich wel te begrijpen want anno 2013 valt dat ook allemaal mee in de west coast. Dus... wat gaat 't worden? Twijfels, twijfels, twijfels.
Ook kon ik me niet altijd identificeren met de karakters het einde kon ik makkelijk uitkiezen wie ik dood wilde hebben, het gevoel ontbrak
toch nog wel 4.5* omdat rockstar gewoon puik werk heeft verricht met graphics, veel te doen en de invulling van de missies.
.
Je hebt nu drie verschillende instellingen maar rijden blijft met R toetsen , bij gta4 kon ik dit wel makkelijk veranderen .
Persoonlijk vind ik deze besturing zwaar kl@te .
Nou mjk87, ik zeg ook niet iets over zijn beargumentatie, want ik vind dit spel ook misschien een lichte teleurstelling, maar ik kom gewoon niet door zijn onsamenhangende gezwets heen. Na twee zinnen ben ik meestal al klaar met zijn stukjes.
Ik vindt hem zo negatief over alles. Bij elk stuk wat hij schrijft is hij zo ongelooflijk negatief. Waarom game je dan?
Ik vindt hem zo negatief over alles. Bij elk stuk wat hij schrijft is hij zo ongelooflijk negatief. Waarom game je dan?
Buiten dat zijn die teksten ook vaak onleesbaar en nauwelijks serieus te nemen.
Ik vindt hem zo negatief over alles. Bij elk stuk wat hij schrijft is hij zo ongelooflijk negatief. Waarom game je dan?
Vroeg ik me ook al af. Misschien gaat het niet om de spellen maar om iets te hebben om over te kunnen zeuren.
Over het verhaal van koning-phong, ja iedereen mag kritiek hebben maar ik kom echt niet door zijn verhalen heen en dat heb ik bij meerdere spellen. Het is gewoon ergens tegen schoppen omdat het schoppen zo leuk is, meer kan ik er echt niet van maken en ben klaar met er op reageren.
Of misschien heeft het te maken met het feit dat deze gameserie keer op keer niet de hype waarmaakt die Rockstar zelf creëert, omdat er betere spellen dan dit zijn, zelfs in dit specifieke genre. Hoge bomen vangen veel wind. Maar oh wee als iemand kritiek uit. Dan krijg je meteen de hele lading fanboys over je heen
Oei, iemand die zijn mening als een feit probeert te brengen.
Het is maar wat je de hype niet waarmaken noemt. Volgens mij zit er meer in de game dan dat we ooit durfden te dromen toen V werd aangekondigd. Maar leg maar uit dan wat er volgens jou allemaal zo slecht aan is. Ben heel benieuwd.
Ik zal er in ieder geval wel erbij zeggen dat het qua gameplay de leukste GTA is wat ik heb gespeeld, maar er is genoeg mis met de game.