GamesMeter Forum

Voor alle discussies die niet bij de games horen.

Split/Second vs. Blur vs. ModNation Racers

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 20 mei 2010, 19:50 uur
Weten jullie al welke jullie gaan kopen? Of misschien wel alle drie? Ik twijfel namelijk erg. Ik kan ze wel alle drie kopen maar dan zal er altijd één de mindere zijn en dat zou jammer zijn als dat een miskoop zou worden, aangezien zo'n nieuwe game best wat kost. Even een korte samenvatting van de games.

Split/Second
Een kruising tussen Burnout en Mario Kart, maar het beloofd nog geweld te bevatten. Je racet met fictieve auto's en met power ups kun je niet je tegenstanders, maar de omgeving bestoken. Zo kun je een vliegtuig laten neerstorten op je tegenstander, maar ook bruggen en gebouwen laten instorten of een hijskraan een zwiep met zijn arm laten maken.

Blur
Ook een Mario Kart-kloon, maar ditmaal met echte wagens. Nu kun je wel power ups oppakken en je tegenstander bestoken. De reden waarom mij deze aanspreekt is omdat het online enorm vet schijnt te worden. Zo wordt je altijd beloond, ook als je laatste wordt. Je kunt je wagen upgraden en de races vereisen wat meer strategie dan een echte Mario Kart.

ModNation Racers

En weer een Mario Kart-kloon, een echte dit keer. Het enige verschil is het uiterlijk. De grote troef hier is namelijk het kunnen ontwerpen van je eigen racer, kart en baan. Werkelijk miljoenen combinaties zijn mogelijk. Ook kun je net als in PS Home online bij elkaar komen, elkaars auto's beoordelen of elkaars banen berijden.

Ik twijfel echt heel erg. Wat is jullie mening? En kom niet aan met Red Dead Redemption, want die ga ik ook halen ja ;)

Nijmegen
bericht [permalink] geplaatst op 20 mei 2010, 19:56 uur
Ik zeg Blur van wat ik tot nu toe van al deze games heb gezien!

bericht [permalink] geplaatst op 20 mei 2010, 20:05 uur
Split/Second: Velocity is naar mijn mening het interessantst van de drie opgesomde games hoor.

bericht [permalink] geplaatst op 27 mei 2010, 20:37 uur
ModNation Racers heb ik gekocht, en daar ben ik voorlopig nog wel zoet mee! Prima game.

bericht [permalink] geplaatst op 31 mei 2010, 7:36 uur
Modnation heeft het voordeel van tweaken en maken van circuit, poppetjes en auto's. Ik ben ook voor deze gegaan. Ik heb het vermoeden dat deze ook de langste houdbaarheids datum heeft omdat je een oneindig aantal circuits hebt en mede hierdoor een grote online aanhang zal hebben Het is absoluut een aarader en zeer versalvend.

bericht [permalink] geplaatst op 31 mei 2010, 22:27 uur
Kwam je net uit de kroeg toen je dit tike, Rujar?

bericht [permalink] geplaatst op 4 juni 2010, 0:39 uur
Ik zit met precies hetzelfde "probleem".
Persoonlijk houd ik erg van de splitscreen functie, die eerst bij bijna geen enkele racegame aanwezig was, en nu komen er meteen 4 met splitscreen.

Modnation Racers, Split/Second, Blur, GT5

Modnation valt voor mij al af, omdat dat meer mario kart is volgens mij dan écht race met vette wagens en flink wat actie.

Verder heb ik verschillende reviews van Blur en Split/Second gelezen en over beide waren ze erg positief, alleen was Split/Second best eentonig als je eenmaal doorhebt hoe je de races makkelijk wint. (Dit is bij NFS Undercover ook het geval)

Maar zelf vond ik Burnout Revenge echt een Super-spel dus dan kom ik dicht in de buurt van Split/Second (denk ik).

bericht [permalink] geplaatst op 4 juni 2010, 0:49 uur
Ik heb Split/Second inmiddels in huis en hoewel ik er nog geen spijt van heb gehad wordt hij tegen het einde aan wel vies pittig. Het eerste eindigen wordt je echt onmogelijk gemaakt.

Morgen krijg ik ModNation Racers binnen, die lijkt me ook erg leuk. Blur komt daarna wel een keer, maar weet nog niet wanneer.

De Burnout serie vind ik ook helemaal top en dan zit je met Split/Second inderdaad het dichtste in de buurt.

blackhawk500
bericht [permalink] geplaatst op 5 juni 2010, 1:01 uur
Geen van die 3. :P

bericht [permalink] geplaatst op 19 juli 2010, 4:25 uur
Ik denk toch wel Modnation Racers (ps3 versie), blur hangt bij mij net als MW2 de strot uit, en split/second is één en al trial & error met weinig replay-value.

niet ingelogd

5.438 gebruikers | 9.058 games | 192.852 berichten | 101.583 stemmen