MENU
Mijn Updates +

Games / Algemeen / Horror-games

geplaatst op 18 september 2009, 10:18 uur, permalink
Hoe kan ik deze horror klassieker nou vergeten!.

DIT is het beste, en meest angstaanjagende horrorspel ooit! :Y.
Misschien binnenkort in mijn top 10! _O^

Toen ik vroeger nog een klein kereltje was scheet ik altijd in mijn broek van die stem van die heks. En dan nog dat geluidje als ze tevoorschijn kwam

Als ik eraan denk krijg ik weer de rillingen

Dr. Salvador
geplaatst op 18 september 2009, 15:58 uur, permalink
jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Toen ik vroeger nog een klein kereltje was scheet ik altijd in mijn broek van die stem van die heks. En dan nog dat geluidje als ze tevoorschijn kwam

Als ik eraan denk krijg ik weer de rillingen

Manhunt is ook een horror klassieker! _O_

geplaatst op 18 september 2009, 16:53 uur, permalink
Niet zo'n klassieker als Max en het gele sokjes spook.

Dr. Salvador
geplaatst op 18 september 2009, 17:03 uur, permalink
jellecomicgek72 schreef:
Niet zo'n klassieker als Max en het gele sokjes spook.

En ook niet zo eng!

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 13:16 uur, permalink
Ik heb even een lijst gemaakt met mijn favoriete horrorgames.
Ik begin met welke ik de beste games vind. Ik kijk ook alleen naar de echte horrorgames, met schrikmomenten,en enge dingen. Deze spellen moet je ook echt in het donker spellen, voor het beste resultaat! :Y. Het is dus niet in de volgorde van de engheid in deze games, maar van welke ik het best vind.

1. Resident Evil 4. Deze game is echt briljant, en heeft een ijzersterke sfeer. Weet ook perfect het gevoel te creëren van isolatie, en je hebt ook geen contact met de buiten wereld. En je hebt telkens het idee dat je achtervolgt wordt door de moordenaars, en Dr. Salvador. En ik heb nog een gouden tip voor iedereen!. Als je in Chapter 1-3 bij het meer met het houten bootje komt, moet je niet meteen in het bootje stappen, maar probeer eerst de visjes neer te schieten, voor nog een leuke verrassing
.

2. Manhunt. Het deed me een beetje denken aan de film: The Running Man, want je wordt in het spel vaak achtervolgt door de Hunters. Dat zijn bendes die de opdracht hebben jou te vermoorden. Erg spannend, en veel goeie schrik effecten. In het 13de level met het konijn kreeg ik bijna een hartverzakking!. Ik geef een hint waar dat is, in een kamer met allemaal lijkzakken.

3. BioShock. Deze game is vooral in het begin erg griezellig, maar aan het einde toe wordt het allemaal niet meer zo eng, en worden de schrikeffecten voorspelbaar. Maar deze game is o zo goed. Als je in het begin al in de onderwaterstad Rapture aankomt, wordt het meteen al spannend. En vooral( eigenlijk alleen maar) in het 2de level is het enorm spannend, hier ben ik me ook 2x kapot geschrokken. Het level speelt zich af in de kliniek van een doorgedraaide plastische chirurg!

4. Silent Hill 4 The Room. Persoonlijk vind ik dit het meest enge spel dat ik ooit heb gespeeld!. Ik ben niet iemand die snel schrikt. (ik heb altijd het geluid lekker hard staan, en de kamer is helemaal donker). Maar dit spel was erg griezelig( ik was toen 12 jaar), en ik zal hem nu ook wel weer erg griezelig vinden. Vooral het level in de gevangenis vond ik toen zenuwslopend. De gevangenis werd omgeven door mist, en binnen waren er vele lekkages. Veel enge geluiden, en kleine krappe kamertjes. Maar het griezeligste vond ik die vieze slak achtige beesten op de muren, en in het water. En je kon me ook een keer in dit spel bijna weg dragen! _O^. In een level
waarbij je buiten op straat was, met die monsters genaamd rubberface. Nadat je uit een bar kwam waar een bijl lag( met weer de vieze slakken overal!), moest je een erg lang trap oplopen, en als je dat deed( ik had het geluid op 30 staan!) hoorde je iemand keihard gillen!. Dit spel heeft wel meer van deze leuke dingen, en het begint op een gegeven moment ook nog in je eigen appartement te spoken!. Voor iedereen die echt wil griezelen, ik kan hem iedereen aanraden. Maar pas op: voor iedereen met een vrees voor meisjes met lang zwart haar, en witte gezichten die overal op kunnen duiken, je bent gewaarschuwd!.

5. Siren Blood Curse. Waar ik net nog waarschuwde voor meisjes met lang zwart haar, en lijkwitte gezichten( die japanners toch!), nou laat dit spel er nou vol mee zitten!. Niet het beste horrorspel wat er is, maar zeker wel griezelig. Ik kan me het level met dat kind van 10 jaar nog goed herinneren. Je bent helemaal alleen in een donker ziekenhuis vol zombie verpleegsters. Je hebt geen wapens, en je kunt je alleen maar verstoppen. De sfeer is erg goed in dit spel, en er zitten nog veel meer griezelige dingen in het spel. Alleen jammer is, dat dit spel zich veel te vaak herhaalt, en zo gaat de griezeligheid er op een gegeven moment wel van af. Toch een aanrader.

Zo dat was het, ik hoop dat mijn tips interessant waren, en dat iedereen er wat aan heeft!. :W

geplaatst op 19 september 2009, 14:46 uur, permalink
Leuk lijstje Dr. Salvador. Heb alleen Silent Hill niet gespeeld maar bij de andere games ben ik het helemaal met je eens. Heb je Dead Space nou al eens gespeeld? Dat is ook één van mijn favo horrorgames en zou goed in dit lijstje passen.

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 15:11 uur, permalink
Tsjo-Wi schreef:
Leuk lijstje Dr. Salvador. Heb alleen Silent Hill niet gespeeld maar bij de andere games ben ik het helemaal met je eens. Heb je Dead Space nou al eens gespeeld? Dat is ook één van mijn favo horrorgames en zou goed in dit lijstje passen.

Bedankt, Tsjo-Wi!.
Nee, nog steeds niet. Batman Arkham Asylum staat nu bovenaan mijn verlanglijst. Mischien als de game in de aanbieding is. Ik ben alleen bang met Dead Space, dat de game misschien wel snel gaat vervelen. Veel dezelfde donkere gangen, en weinig afwisseling lijkt me. Of is dat niet zo. Verder hou ik niet zo van aliens.

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 17:30 uur, permalink
Hier heb ik nog een hele vette, en enge trailer van Silent Hill 4 The Room. Alleen in het donker bekijken, en het geluid erg hard. Maar pas op!. Toen ik de trailer bekeek kreeg ik een telefoontje, en ik hoorde een enge stem zeggen: 7 days!
. Kijken op eigen risico!.

YouTube - Silent Hill 4 The Room Trailer

geplaatst op 19 september 2009, 17:47 uur, permalink
Dat betekent dat je over 7 dagen zult sterven........

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 17:49 uur, permalink
jellecomicgek72 schreef:
Dat betekent dat je over 7 dagen zult sterven........

......
Jij hebt hem toch niet bekeken!.

Mooie nieuwe avatar trouwens.

geplaatst op 19 september 2009, 17:51 uur, permalink
Thnx man!

Ik heb hem nog niet bekeken. Ik twijfel of ik dat nu ga doen. Maar effe serieus: kreeg je echt een telefoontje waarin iemand zei Seven Days?

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 17:58 uur, permalink
jellecomicgek72 schreef:
Thnx man!

Ik heb hem nog niet bekeken. Ik twijfel of ik dat nu ga doen. Maar effe serieus: kreeg je echt een telefoontje waarin iemand zei Seven Days?

Ja!, kijk je hem nog of niet?

geplaatst op 19 september 2009, 17:59 uur, permalink
ja ik ga hem NU kijken.

geplaatst op 19 september 2009, 18:02 uur, permalink
Heb hem gekeken nu maar wachten op een phone call.

Dr. Salvador
geplaatst op 19 september 2009, 18:09 uur, permalink
jellecomicgek72 schreef:
Heb hem gekeken nu maar wachten op een phone call.

Wat vond je er van, als je van horror houdt moet je hem ABSOLUUT een keertje spellen. Ik heb verhalen gehoord dat als je de trailer bekijkt, een week ernaar er een geest op je kamer komt, en als je haar recht aankijkt je er daarna zo er uitziet!. Pas op, de foto kan schokkend zijn!, en is alleen voor volwassen bedoelt.

http://www.cafeartiesten.nl/images/Andre-Pronk.jpg

BoordAppel (moderator)
geplaatst op 19 september 2009, 19:13 uur, permalink
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Just a Joke!

Dr. Salvador
geplaatst op 29 oktober 2009, 18:06 uur, permalink
Ik wilde nog even een erg griezelige trailer van Silent Hill 4 The Room plaatsen. Elke horrorfan moet deze angstaanjagend goede game eens gespeeld hebben! :Y.

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst op 30 oktober 2009, 4:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
:Y Mee eens!

Zitten erg veel sublieme freaky scenes in, de eerste keer achtervolgd worden door zo'n double-header, of in die kamer met dat giga Eileen gezicht _O_!
En bovendien echt een prachtige soundtrack, die ik regelmatig nog beluister.

Dr. Salvador
geplaatst op 30 oktober 2009, 17:11 uur, permalink
Ik ben het 110% met je eens!
.

De soundtrack is echt prachtig, en dat grote hoofd van Eileen in dat lugubere ziekenhuis! _O_. Ik vond vooral die slak achtige beesten in The Waterprison erg griezelig, en vies ( wat natuurlijk alleen maar goed is! ). Heb jij trouwens Silent Hill Homecoming wel eens gespeeld, en is die game ook goed?.

Silent Hill 3 vind ik de minste, erg matig helaas.
Silent Hill 2 is wel goed, maar niet echt bijzonder vind ik. Wel een ERG goed verhaal!

Maar Silent Hill 4 vind ik zonder enige twijfel de allerbeste Silent Hill, en ook één van de beste horrorgames die ik ooit heb gespeeld! ( en dat zijn er veel! ).

geplaatst op 31 oktober 2009, 13:56 uur, permalink
Heb een top 10 gemaakt van meest engste games..(heb ze niet allemaal zelf gespeeld
) Maar heb op allemaal sites gekeken en daar een top 10 van gemaakt

1.Fatal Frame 2
2.F.E.A.R. *
3.Condemned: Criminal Origins *
4.Silent Hill
5.Dead Space *
6.Silent Hill 2
7.The Suffering
8.Silent Hill 4
9.Doom 3
10.Resident Evil

Voor Dr. Salvador

(* Heb ik zelf gespeeld)

Dr. Salvador
geplaatst op 31 oktober 2009, 14:48 uur, permalink
kaholiic schreef:
Heb een top 10 gemaakt van meest engste games..(heb ze niet allemaal zelf gespeeld
) Maar heb op allemaal sites gekeken en daar een top 10 van gemaakt

1.Fatal Frame 2
2.F.E.A.R.
3.Condemned: Criminal Origins
4.Silent Hill
5.Dead Space
6.Silent Hill 2
7.The Suffering
8.Silent Hill 4
9.Doom 3
10.Resident Evil

Voor Dr. Salvador

, Aaaah, dat had je niet hoeven doen!
. Dan maak ik nog eventjes snel mijn top 5. Dus de allerengste game is nummer 1, dat hoeft niet meteen de beste game te zijn. Dit is alleen een top 5 van de griezeligste horrorgames die ik gespeeld heb.

1. Silent Hill 4 The Room.
2. Siren Blood Curse.
3. Manhunt.
4. BioShock.
5. Resident Evil 4.

Ps: die top 10 van jou, daar heb ik ze niet allemaal van gespeeld. Slechts 4(!). Nummers: 6+7+8+9 (nummer 9 heb ik bij een vriend gespeeld op de xbox ) .

geplaatst op 2 augustus 2010, 1:33 uur, permalink